Sivu 1/1

1,9TD säksättävä tyhjäkäynti kylmänä (12mm nestepää)

Lähetetty: 16.07.2014 07:32
Kirjoittaja mandula
Tällästä siis tekee kone, jonka pumppuun vaihdettu 12mm nestepää.

Nestepään vaihdon ihanuudesta ja kurjuudesta täällä enemmän (en tuota viitti enempää sotkea, kun ei oikein enää aiheeseen liity): http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =12&t=1479

Eli kone käynnistyy saman tien tulille yhden hehkutuksen jälkeen, ilman kylmäkäynnistinvipua.
Ajoitus säädetty 1,00mm.

Ei savuta tyhjäkäynnillä ja kaasuun vastaa hyvin.
Ajossa kylmänä puskee mustaa, mutta kun kone lämmennyt, ei puske kuin vedätyksissä.

Ainoa ilma mikä kulkee putkissa, tulee suuttimien paluulinjoista. Semmoista max 1mm paksua kuplaa parin sentin välein ja kaasutellessa tiheämmin.

VIDEO TYHJÄKÄYNNISTÄ KYLMÄNÄ

VIDEO TYHJÄKÄYNNISTÄ 2 KM AJON JÄLKEEN

Onko tuo nyt sitten ominaisuus tuolla isolla nestepäällä, vai miten tuota pumppua pitäisi yrittää säädellä että ei säksättelisi?

Re: 1,9TD säksättävä tyhjäkäynti kylmänä (12mm nestepää)

Lähetetty: 24.07.2014 22:02
Kirjoittaja jarke
toimiiko tämä nyt?

Re: 1,9TD säksättävä tyhjäkäynti kylmänä (12mm nestepää)

Lähetetty: 25.07.2014 11:05
Kirjoittaja mandula
Sain vähän paremmaksi, kun lisäsin syöttöä ja ennakkoa pienensin. Taisi tyhjäkäyntikin olla vähän pienellä.

Vielä vähän aikaa säksättää/yskii kylmänä, mutta ei läheskään yhtä kauan kuin aiemmin. Josko pitäisi vielä ennakkoa säädellä..

Re: 1,9TD säksättävä tyhjäkäynti kylmänä (12mm nestepää)

Lähetetty: 26.07.2014 12:51
Kirjoittaja jarke
mandula kirjoitti:Sain vähän paremmaksi, kun lisäsin syöttöä ja ennakkoa pienensin. Taisi tyhjäkäyntikin olla vähän pienellä.

Vielä vähän aikaa säksättää/yskii kylmänä, mutta ei läheskään yhtä kauan kuin aiemmin. Josko pitäisi vielä ennakkoa säädellä..
joo se on se ääni että on käynnissä :mrgreen: , mutta kuinka kulkee, löytyykö vetoja , miten herää alhaalta...

Re: 1,9TD säksättävä tyhjäkäynti kylmänä (12mm nestepää)

Lähetetty: 26.07.2014 22:18
Kirjoittaja mandula
Nooo alakierroksilla vääntö OK, mutta melkein yhtä laiska ku pienemmällä NP:llä. Palamaton diesel vähän tuoksuu tyhjäkäynnillä ja kun vaikkapa peruuttaa ja pakokaasut tulee nenään.

Ahdot kyllä nousee mukavasti maantienopeuksissa kun lutun lyö lattiaan, mutta tuntuu että soppa loppuu kesken yläkierroksilla.

Syöttö nyt siinä pisteessä, että alakierroksilla vähän savuttaa kun lähtee vedättämään. Eli olis vielä 1/2-1 kierrosta varaa lisätä.

Kylmällä koneella pamahtaa heti käyntiin ja tuntuu toimivan pirteästi, lämpimällä koneella pitää sahauttaa pari kierrosta ennen kuin käynnistyy. Tuntuu myös laiskistuvan kun kone lämmin.

Edelleen siis vielä käynnistyksen jälkeen rynkyttää tyhjäkäynnillä, mutta tasoittuu tosi nopeesti.

Ylämäkeen kiihdyttäessä isoimmalla vaihteella kiihtyy paremmin.

Soppaa vie vielä sen 9-10 l/100km, lämmöt vähän tippuneet kun vedättää. Pientä kenguruefektiä havaittavissa välillä kun motarilta hiljentää tiukkaan ramppiin.

Eli kaikenkaikkiaan tuntuu voimaa tulleen lisää, mutta puutumisen ja löpön syönnin suhteen kaikki säädöt ei oo vielä kohdillaan.

Re: 1,9TD säksättävä tyhjäkäynti kylmänä (12mm nestepää)

Lähetetty: 26.07.2014 23:46
Kirjoittaja jarke
se on se kuuma ilma mikä sen puuduttaa, huutaa nestevälijäähyä, ei paljoa näilläkään keleillä ole moksiskaan sen jälkeen. siitä se homma sitten lähteekin kohta mukavasti lapasesta :lol:
tuo sinun pumppu kyllä käyttäytyy täysin erilailla kun mulla, mulla tosin tatti pumppu. ahdon alaisessa on kyllä reserviä vaikka kuinka paljon(tuli kokeiltua, mustaa tulee riittävästi), mutta alhaalla ei meinaa saada tavaraa kun silleen että syöttö on tapissaan, no nyt ei kyllä paljon mietikään sitten.
on nääihme vehkeitä :geek: voi olla että eri ahdin...

Re: 1,9TD säksättävä tyhjäkäynti kylmänä (12mm nestepää)

Lähetetty: 27.07.2014 00:09
Kirjoittaja dmn
Jos lämpimällä koneella ei lähde lähde heti käyntiin, niin syy saattaa kyllä olla nestepäässä.

Joskus vanhemmissa autoissa nestepää voi olla niin kulunut että ei lähde lämpinä käyntiin, mutta jos käyntiin saa niin toimii silti jotenkuten. Syy tähän on kuuman dieselin pienempi viskositeetti joka salli ohipuhalluksen nestepään männästä.