Sivu 4/17

Re: Tdi swappia

Lähetetty: 10.09.2014 19:56
Kirjoittaja dogbox
Kelpaa ihan motonetin jarruosa luettelo tai vastaava tuloste josta käy ilmi, että jarrut on samat.
Ei pitäis muuta todistelua tarvita. Kysy konttorilta missä käyt muutoksen leimaamassa, että mitä papereita he haluaa.

Re: Tdi swappia

Lähetetty: 10.09.2014 20:10
Kirjoittaja juuhler
Eivät suostuneet kirjoittamaan kyseistä lappua. Käskivät tilaamaan maahantuojalta...maksaa jotain mitä lie :/ no kiitos kuitenkin

Re: Tdi swappia

Lähetetty: 10.09.2014 21:15
Kirjoittaja dmn
Kannattaa valita konttori sen mukaan että saa inhimillisen kohtelun -- Vagcat / etkasta itse printattu lappu siitä että nyk. mallissa ja tehokkaimmassa mallissa on saman numeroiset osat, on riittänyt. Kuulemma myös motonetin tms. lapuilla on pärjäilty. Kannattaa printata valmiiksi yksiselitteiset laput, joista ei jää kysymysmerkkejä katsastajalle, eikä arpoa sitten konttorilla.

Re: Tdi swappia

Lähetetty: 10.09.2014 21:33
Kirjoittaja topik
Mullekin ehdottelivat tuota paperien hankintaa kunnes sain tajuamaan, että laskemassahan minä niitä tehoja olen en nostamassa. 2.1 wbx ->1.6td->1.9td. No ekalla kertaa vanha konkari tarkasti omista arkistoistaan, että osat on samoja.

Re: Tdi swappia

Lähetetty: 10.09.2014 21:49
Kirjoittaja AT5nok
Minä sain maahantuojalta ETKA-kuvat, kun muutoskatsastin 1.6TD -> 1.9 TD.
Konttorilla sanoivat, että asia selviää heidän omista varaosakuvastoistakin, ottivat nniden tiedoista valokopit muutoskatsastuspapereiden liitteeksi.

YV:llä jos laittaa s-postiosoitteen, niin voin siihen ne lähettää.

Ilmeisesti asiassa on paljon konttori ja inssikohtaisia eroja, toiset eivät vaan tiedä mitä heidän pitäisi työkseen tehdä...

Re: Tdi swappia

Lähetetty: 11.09.2014 08:16
Kirjoittaja DJSigma
Samaa läppää kun muillakin;

Mulla oli mukana tulostettuna T3:n wikisivu jossa oli eri moottorit tehoineen, Passatin (luovuttaja) wikisivu josta selvisi että sitä on tehty sillä 1,9td:llä, jonkun varaosasivuston tuloste jossa näkyi sen 1,9td:n moottorikoodi ja teho (osoitin sitten konttorilla moottorin kyljestä että ne maagiset kirjaimet AAZ löytyy sieltä) ja saman varaosasivuston tulosteet jossa näkyi, että 1,6td ja 2,1wbx syncroissa on samat jarruosat.

Re: Tdi swappia

Lähetetty: 11.09.2014 18:03
Kirjoittaja jarke
Juu ei missään lue että pitää olla maahantuojalta ne dokumentit , vaan luotettavat . Kun tekee vertailun jarrujen, jousitus , ja mahdollisesti muiden tarvittavien akseliston osienvälillä oman alkuperäisen autonsa ja sellaisen moottoriversion välillä joka on vähintään saman tehoinen kun vaihdettava moottori, niin niillä pärjää . Esittelyyn kannattaa tehdä yhteenvetosivu missä sitten viitataan esittämäsi liitteitä . Kyllä katsuri silloin jaksaa ne katsella ja myös hyväksyy kun vertailu on asian mukainen . Jos ei silloinkaan hyväksy , on ehkä syytä vaihtaa toiseen paikkaan . Vaihdettava moottori tulee olla täysin alkuperäinen jos sen tehoja haluaa suoraan käytettävän , mikäli esim ahdin vaihdetaan , vaatii muutoskatsastus myös tehomittaus todistuksen . Edellä mainittua 20 prosentin sääntöä käytetään ainoastaan siinä tapauksessa kun tehoja hyväksytään suurempina kuin mallisarjan tehokkaimmassa on . Siis aina kun mallisarjan sisällä nostetaan tehoja , pitää vertailu tehdä seuraavaan vähintään samantehoiseen versioon ja mallisarjan tehokkaimmista saa hyväksyä sen Max20pros . Tehokkaamman moottorin .

Re: Tdi swappia

Lähetetty: 12.09.2014 09:19
Kirjoittaja Eicca_
Mä olen autoluettelo.fi sivulta ottanut screenshotin eka vaikka 1,6td koneen jarrujen tiedoista ja sitten sama 2,1DJ koneen eli siitä näkee että on samat jarrut pois lukien 16" mutta se nyt ei tähän liity. Sulla on vaan sattunut ammattitaidoton inssi kohdalle, juurikin noin miten jarke ylhäällä kirjoitti että laki vaadi mitään maahan tuoja dokumenttejä vaan kunhan on luotettavat. Inssi voi helposti jopa tarkistaa ne autoluettelon sivuilta sun kilven numerolla mitkä jarrut sulla on ja sitten vaan kattoo sieltä mitkä 112hp koneessa on 8-)

Elikkäs noin.....

Re: Tdi swappia

Lähetetty: 13.09.2014 08:48
Kirjoittaja houmeri
No niin se varmaan sattu ammattitaidoton inssi mullaki kohille, tuli tunne että se ei ole ikinä ennen tehny moottorin muutoskatsastusta. :? Toinen inssi aiemmin näppäili omaa konetta ja löysi vissiin sieltä tarvittavat tiedot ja sille olis kelvannu motonetin luetteloki...
Oli nuo hylkäys viat silti ihan aiheellisia jarrut ja ruoste tuon lisäksi, tuleepahan samalla korjattua paremmin tuo pohja, edellinen omistaja tursuttanu uretaania reikään ja jotaki massatöhnää päälle... Lattiassa on välipohja jossa eristeet niin ei tuota sisäpuolelta voinu nähä, urakka taas paisu ku joutuu lattianki eristää uusiksi :roll:

Re: Tdi swappia

Lähetetty: 15.09.2014 09:17
Kirjoittaja Heebo
jarke kirjoitti:Juu ei missään lue että pitää olla maahantuojalta ne dokumentit , vaan luotettavat . Kun tekee vertailun jarrujen, jousitus , ja mahdollisesti muiden tarvittavien akseliston osienvälillä oman alkuperäisen autonsa ja sellaisen moottoriversion välillä joka on vähintään saman tehoinen kun vaihdettava moottori, niin niillä pärjää .
Näinhän se on... Tarkoitin tuolla maahantuojan todistuksella sitä, että mikään konttori tai inssi ei nikottele yhtään mikäli sulla on semmoset kupongit että maahantuoja "ottaa vastuun" siitä että ko. yksilöt vastaa kaikilta liikenneturvallisuuten ja hallittavuudelta vaikuttavilta osilta toisiaan. Noilla varaosavertailu todistuksilla on kyllä tehty tekniikan muutoksia maailman sivu, mutta se "selvityksen luotettavuus" jää täysin kohdalle sattuvan inssin tulkittavaksi.

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 15.09.2014 16:51
Kirjoittaja Eicca_
Minusta tuossa ei hirveesti ole epäselvyyttä jos noi listat tekee asiallisesti eli kertoo lain vaatimat asiat eli jarrut, alusta vastaavuus. Muutahan ei vaadita joten jos noista listoista selviää osanumerolla erot tai vaikka etkasta tehdyllä listalla niin ei kai siinä jää epäselvää. Lada miehet tietää mikä on konela todistus? ;) se on hyvä ja selkee :)

Re: Tdi swappia

Lähetetty: 17.09.2014 20:58
Kirjoittaja Hanttapuli
TT| kirjoitti:Saman mallinen startinlaippa oli mitä tilattiin, saksalainen firma vaan ja silloin ei ollu brickwerksilläkään hyllyssä noita.
Tuossa lukitussa TDI-ketjussa on sen startin adapterilaipan kuva tarkkoine mittoineen. Onko jollain juuri vastaavilla mitoilla tehty jo käytössä? Brickwerksillä näyttää olevan taas valikoimissa, mutta hinta postikuluineen on n. 80€. Ja Berndt Jägerillä menee samoihin hintoihin myös.

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 17.09.2014 21:19
Kirjoittaja topik
Tuosta adapterista, katselin tuota kuvaa. Minkä paksuinen tuon adapterin tarvii olla.
Kuva

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 18.09.2014 00:09
Kirjoittaja mikkovee
Mun adapterot on vähän erinäköisiä, mutta ne on sentin luokkaa paksuudeltaan. Tommosia: http://www.tdi-umbau.com/spezialteile-t ... im-t3.html

Vois joutaa lainaan jos on intoa monistaa moisia.

Mikko

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 18.09.2014 07:42
Kirjoittaja TT|
Tuon mallinen 90 asteen kulmassa kiinnitykset vaatii vähemmän koneistamista, eli olisi minun valinta ainakin.

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 18.09.2014 14:39
Kirjoittaja AT5nok
Joko niitä adaptereita kohta saa?????

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 18.09.2014 14:56
Kirjoittaja Hanttapuli
Asia on työn alla, mutta varsin vaiheessa...

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 23.09.2014 17:35
Kirjoittaja houmeri
Ei kellään sattus olemaan tuota maahantuojan todistusta vaihettavista osista, yv:llä vois heittää jos on? Tulostelin vielä nuo autoluettelon osalistat jarruista ja jousista mutta ei kelvannu inssille ku kävin konttorilla kysymässä... Nimenomaan vaatii sen maahantuojan todistuksen, VW-liikkeestä sitä ei saanut vaan antoivat maahantuojan numeron johon soittaa :evil:

Kävin toisella konttorilla kysymässä niin onnistuu tuo jälkitarkastus muuten mutta joutuu muutoskatsastus maksun maksaan uudestaan.
Noh, pitää aamusta soittaa maahantuojan asiakaspalveluun se on 8-12 auki.

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 23.09.2014 17:49
Kirjoittaja Hanttapuli
Hanttapuli kirjoitti:Asia on työn alla, mutta varsin vaiheessa...
Adapterin oikeasta paksuudesta on tullut niin monta erilaista kommenttia, että enpä taida lähteä tilaamaan. Pitää sitten keväämmällä murehtia tätä, kun tulee ajankohtaiseksi. Startin naittaminen...

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 23.09.2014 20:49
Kirjoittaja Heebo
houmeri kirjoitti:...Nimenomaan vaatii sen maahantuojan todistuksen....
:o