Sivu 17/17

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 11.03.2023 18:20
Kirjoittaja Suikale
Oisko kellään tiedossa swappiin sopivan tdin startin osanumeroa? Varaosaliikkeessä katseltiin kolmoskoppasen golfin pyöritintä, niin niitä näyttää äkkiseltään olevan sen seittemäntoista eri versiota...
Adapterilaippa on valmiina

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 12.03.2023 01:33
Kirjoittaja Joker
https://brickwerks.co.uk/product/tdi-st ... nversions/
Tuolla on numeroita, oman taisin noiden mukaan valita ja osui, mutta en harmikseni laittanut ylös numeroa.

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 16.03.2023 00:09
Kirjoittaja DJSigma
Minä hain muistaakseni oman luovuttajani merkillä ja mallilla ja moottorilla (Toledo, 1,9TDI), niin ei niitä tainnut montaa eri starttia vaihtoehdoiksi jäädä. Nytkin näyttäisi olevan 1 sopiva Motonetin valikoimassa.

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 02.04.2023 11:01
Kirjoittaja Suikale
Iisakin kirkko on edennyt siihen pisteeseen että sähköjä kytken. Miten päin nuo lämpöanturit nyt kytketäänkään, kun näyttää sähkökaavioita tutkittuani siltä, että nuo on vanhassa JX:ssä olleet sekaisin.
Eli:
1. sin/valk johto (hehkutuksen anturi) siis kannen päädyn laippaan, vai?

2. kelt/pun johto (jäähdytysnesteen lämpötila) kannen sivussa olevan letkulähdön tyveen?

3. Ru/pun johto (jälkijäähdytys) "thermoswitch for coolant running cut off" -- tämänkait voi tdin kans unohtaa, mutta missä tuo jx:ssä sijaitsee? Joku näistä pistokkeista oli swappia aloittaessa jo irti

4. Sin/mu öljynpaineanturi nro2, (0,3bar) jx:ssä kannen päädyssä. Miten olette toteuttaneet tämän, kun tuossa tdissä ei ole moiselle anturille paikkaa?


Edit: tutkin noita vesiletkun lähtöjä ja ne on menneet näköjään syksyllä sekaisin. Eli jx kannen kyljessä olevan lähdön tyvessä siis kuuluu olla 2 anturin paikkaa. Afn:ssä vain yksi. Onko tuo jälkijäähdytys ollut kytkettynä tuohon? Siinä tapauksessa voisi käyttää afn lähtöä, koska letkun lähtö paremmassa kulmassa. Näinollen tuo vesipumpulle menevä letku kävisi tölkistä.

Vähän epäselvää vielä että onko nuo kaikki anturit, vai lämpökytkimiäkö nämä nyt sitten ovat, kaikki samoja, kun nuita näkyy olevan erispekseillä..

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 20.04.2023 15:02
Kirjoittaja Osku
Kannen päässä vesiletkulähdössä on kaksi sensoria jx:Ssä toinen lämpömittari toinenhehku. Sitten kannenpääsä on toinen öljynpaine ja toinen on suodatin jalan vieressä isompi sensori oliko joku 22mm nykkeli tai sinnpäin.
TDi koneessa tietty vähän eri tein oman jakotukin öljynpaine sensoreille johon pistin molemma koska tdi ei tunne kuin toisen öljynpaineen ja jos halus sekä summerin että valon toi tuntu järkevältä. Lämmöilletein oman letku ähdön johon ruuvasin tölkin oman sensorin ja annoin tdi koneen oman ohjata eccua jakoneen sähköjä.

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 20.04.2023 15:05
Kirjoittaja Osku
Joo se jälkijäähdytyksen on myös ja ei sen kytkeminen haitttaa itse jätin Tdi koneessa pois mutta hyvähän sekin olisi kytkeä

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 20.04.2023 15:09
Kirjoittaja Osku
Niin ja se joka on suodatin jalan luona noista öljynpaine sensoreista toimii niin että kytkee virran kun painetta on ja sireeni huutaa kun kierroksia on jokumärä olio 2000rpm tai jotain kierros singnaali tulee laturilta. Se kannen pää katkaisee kun paineita on tarpeeksi.

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 20.04.2023 22:45
Kirjoittaja Suikale
Hetkinen.. siis kannen Päädyssä kaksi anturinpaikkaa? Entä montako kannen sivulähdössä? Mulla on alkuperäinen td, ja kannen päässä oli yhden anturipaikan letkulähtö. Ostin uuden, rekisterinumerolla, ja siinäkin vain yksi. Mutta kannen sivun lähdössä oli alunperin kaksi anturin paikkaa..
Nyt siis kytkettynä kannen päätyyn hehkun anturi, ja kannen sivuun lämpömittarin anturi. Paljonkohan noissa lähdöissä on todellisuudessa lämpötilaeroa, lähinnä että näyttääkö lämpömittari nyt kuinka virheellistä tietoa.. projetki vielä monelta osin sen verran vaiheessa, etten pysty sitä vielä ihan normaalilämpöön ajamaan/käyttelemään että näkis viisarissa isompaa liikettä..

Öljynpaineen ratkaisin toistaiseksi niin että otin jx:n kannen päädyssä sijainneen 0,3 bar kytkimen ja laitoin sen suodatinjalassa sijainneen 0,9bar kytkimen tilalle. Näin ÖP:n merkkivalo toimii siis ns perinteisellä tavalla ilman tuota summeria (ja kierroslukutietoa, koska afn:n laturista ei saa sitä ulos)

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 24.04.2023 11:50
Kirjoittaja Osku
Sitten pitää vetää summeri johto maihin muuten huutaa kun kierrokset nousee ta vaihtoehtosesti voi taittaa summeri pinnin mittariston L-piirilevystä.

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 24.04.2023 12:46
Kirjoittaja Osku
Ai niin sullahan ei ole kierrostietoa eli ei pitäis soida mutta jos kumminkin soi niin edellämainituilla loppuu

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 15.08.2023 12:14
Kirjoittaja OPA76
olisiko kellään jemmassa papereita moottorinvaihtoon jarrujen osalta. motonetin sivulta ei enää saa tehtyä lappuja, kun katoava automalli.

opa