Sivu 16/17

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus

Lähetetty: 24.07.2020 11:42
Kirjoittaja dmn
Jokkismiehiltä adapteri WBX lootaan.

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus

Lähetetty: 30.10.2020 14:07
Kirjoittaja vagman
Jossakin keskustelussa oli linkki jollekkin ulkomaiselle foorumille missä muutettu passat/audi koneelle ja vaihteistolla ja niin että moottori askin takana. Mitenkähän toteutettu pyörimissuunnan muutos. Tölkkiaskin lautaspyörä kamppeilla? Vai onko tehty välitys. Kun vaan löytäis sen sivuston.

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus

Lähetetty: 30.10.2020 14:11
Kirjoittaja dmn
Eikös noissa keisseissä ole laatikko asennettu ylösalaisin.

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus

Lähetetty: 03.11.2020 14:41
Kirjoittaja Pastori
Eikös meiltä löydy täältä foorumiltakin moisen kötöstyksen tehneitä, loota väärinpäin ja ilmeisesti myös kuvio vivustossa "vasenkätisille"

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 26.07.2021 19:12
Kirjoittaja Jugis
Moro. Afn moottorin vaihto menossa ja muuten toimii hyvin mutta obd pistoketta en saa toimimaan.
Hommasin koodatun ecun mistä ajonesto otettu pois käytöstä joten en tarvii avain siruja jne. Voisiko obd toimimattomuus johtua jostain k-linjan puuttuvista osista? Obd testeri käynnistyy mutta ei saa yhteyttä.
Obd pinni 7 (vihreä/sin) kytketty ecun 6 pinniin.
Moottori ja sähköt peräisin 98vuoden passatista ja kahdella liittimellä ecu.

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 24.09.2021 20:18
Kirjoittaja dmn
Varokaa vaaraa TDI-swappien yhteydessä. Vapari Golf 3 GTI:ssä on vauhtipyörä joka näyttää ihan normi 1,9TDI/2,0/G60 vauhtipyörältä, mutta vastinpinta on ratkaisevat 3-4mm syvemmällä.

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 06.10.2021 10:37
Kirjoittaja TT|
Jugis kirjoitti: 26.07.2021 19:12 Moro. Afn moottorin vaihto menossa ja muuten toimii hyvin mutta obd pistoketta en saa toimimaan.
Hommasin koodatun ecun mistä ajonesto otettu pois käytöstä joten en tarvii avain siruja jne. Voisiko obd toimimattomuus johtua jostain k-linjan puuttuvista osista? Obd testeri käynnistyy mutta ei saa yhteyttä.
Obd pinni 7 (vihreä/sin) kytketty ecun 6 pinniin.
Moottori ja sähköt peräisin 98vuoden passatista ja kahdella liittimellä ecu.
Tuohon uudempaan ecuun en ole syvemmin perehtynyt, mutta ei siellä juuri muita vaihtoehtoja ole kuin että K-signaali puuttuu tai virta/maa ei tule.

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 06.10.2021 11:14
Kirjoittaja dmn
TT| kirjoitti: 06.10.2021 10:37
Jugis kirjoitti: 26.07.2021 19:12 Moro. Afn moottorin vaihto menossa ja muuten toimii hyvin mutta obd pistoketta en saa toimimaan.
Hommasin koodatun ecun mistä ajonesto otettu pois käytöstä joten en tarvii avain siruja jne. Voisiko obd toimimattomuus johtua jostain k-linjan puuttuvista osista? Obd testeri käynnistyy mutta ei saa yhteyttä.
Obd pinni 7 (vihreä/sin) kytketty ecun 6 pinniin.
Moottori ja sähköt peräisin 98vuoden passatista ja kahdella liittimellä ecu.
Tuohon uudempaan ecuun en ole syvemmin perehtynyt, mutta ei siellä juuri muita vaihtoehtoja ole kuin että K-signaali puuttuu tai virta/maa ei tule.
Olikohan muuten niin että ilman sitä ajoneston purkkia perustason OBD ei toimi, mutta volkkarin oma VCDS kylläkin osaa ottaa suoraan yhteyden ecuun omalla protokollallaan.

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 07.10.2021 10:08
Kirjoittaja TT|
dmn kirjoitti: 06.10.2021 11:14
TT| kirjoitti: 06.10.2021 10:37
Jugis kirjoitti: 26.07.2021 19:12 Moro. Afn moottorin vaihto menossa ja muuten toimii hyvin mutta obd pistoketta en saa toimimaan.
Hommasin koodatun ecun mistä ajonesto otettu pois käytöstä joten en tarvii avain siruja jne. Voisiko obd toimimattomuus johtua jostain k-linjan puuttuvista osista? Obd testeri käynnistyy mutta ei saa yhteyttä.
Obd pinni 7 (vihreä/sin) kytketty ecun 6 pinniin.
Moottori ja sähköt peräisin 98vuoden passatista ja kahdella liittimellä ecu.
Tuohon uudempaan ecuun en ole syvemmin perehtynyt, mutta ei siellä juuri muita vaihtoehtoja ole kuin että K-signaali puuttuu tai virta/maa ei tule.
Olikohan muuten niin että ilman sitä ajoneston purkkia perustason OBD ei toimi, mutta volkkarin oma VCDS kylläkin osaa ottaa suoraan yhteyden ecuun omalla protokollallaan.
Ainakin vanhemmissa yhden liittimen ecuissa toimii ilman ajonestoa välissä myös muut kuin VCDS. Ainakin yhden tällaisen olen tehnyt.

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 13.01.2022 23:49
Kirjoittaja Osku
Lueskelin tossa saksan foorumia ja löyty kohtuu nätti AHU swappi jos ideoita kaipaa.

https://www.bulliforum.com/viewtopic.php?f=125&t=108996

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 26.05.2022 11:11
Kirjoittaja Suikale
mTDI swappia olen aloittelemassa JX syncroon ja nämä swap ketjut on tullut tässä pariin kertaan kahlattua läpi. Mulle tulossa AFN Passatista. Tuossa toisessa ketjussa onkin hyvin listattu JX:stä napattavat osat, mutta jostain muistan lukeneeni että pitkittäiskoneisen vauhtipyörä ei sitten käykkään? Pitääkö tämä paikkansa? Entä miten on pakosarjan ja turbon laita? Joutuuko tässä tapauksessa siis muokkaamaan molemmilta puolilta moottorinkannakkeita? Onko ehdotuksia mikä laturi tohon kannattais laittaa?

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 27.05.2022 15:16
Kirjoittaja dmn
Vauhtipyörässä hammastus väärässä päässä. Laita vaikka jx pakosarjalla uudella turbolla. Afn omat onnistuu, mutta vaatii aikaerikoisen moottorituen, eikä afn turbo pelaa ilman ecun ohjausta. Oikea koneenkorvan joutuu tekemään pitkittäiskoneisiin.

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 28.05.2022 22:19
Kirjoittaja Suikale
Okei, eli vauhtis siis kaivettava jostain poikittaiskoneesta? Onko vauhtiksissa muita strategisia eroja eri konevaihtoehtojen kesken, mitä tarvis tietää sopivaa metsästäessä? (Käykö esim apuakselittomasta?)
Suosituksia minkä turbon laittaa? Laipan teko ei ongelma.
Linkkejä/vinkkejä mistä tuon lantikan/fiiatin pumpun löytäis? Toistaseks vaan tullu vastaan latviassa kunnostettuja (saman lafkan kunnostamia josta pari vuotta sitten ostin kunnostetun turbon joka sit räjähti 2kk:n jälkeen...) Joten joku just irrotettu ja loppuun ajettu paska kiinnostais enemmän..

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 30.05.2022 06:54
Kirjoittaja dmn
Fiatin pumppua en suosittele. Akseli liian lyhyt ja leikkaa kierroksia aika aikaisin. Golf 3 tdi:stä löytyy kytkinkamat, voi ostaa joko kiinteenä tai sitten kaksoismassana.

Tehdasuusi jx turbo olisi siitä kiva että menee suoraan paikoilleen. Vnt-turbot (kuten Afn:ssä) vaatii sitten käytännössä sähköisen ohjauksen.

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 31.05.2022 17:56
Kirjoittaja Suikale
Jep, juuttuvasiipistä en kaavaillutkaan koska eculla en ala tuota rakentamaan. Lähinnä mietin vaan tuota jx:n orkkisfööniä että mihin asti siinä riittää jerkku..
Onko siis niin että jx vauhtipyörä ei käy tohon afn:ään? Kiinteän ajattelin laittaa enivei.
Sais nyt vaan sen projektimoottorin hyppysiin niin pääsis tekeen konkreettista vertailua kaikista osista..

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 08.06.2022 07:26
Kirjoittaja dmn
Jx:n vauhtipyörään et saa mitään pitävää kytkintä, muutenhan se menis.

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 15.07.2022 10:54
Kirjoittaja Suikale
AFN ja kytkinakseli. Nyt parin tölkkimiehen kanssa ollut juttua tästä. Onko välttämätöntä vaihtaa passatin akseli tölkin (diesel) laatikkoon? Paljonko pituusero oikeasti on? Koittanut aihetta opiskella vebistä ja ei tuosta juurikaan infoa löydy. Haetaanko tässä vain sitä että tdin kytkinlevy kävis suoraan tohon pakettiin, eikä wbx:n levyä tarvis erikseen hankkia?

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 15.07.2022 19:55
Kirjoittaja dmn
Dieseltölkin akseli käy jos käytät TDI kiinteää vauhtipyörää ja asetelmaa. Wbx:n akselia joutuu lyhentämään muutaman millin.

Passatin akseli??

Jälkituotantona saa akselia missä on TDi:n hammastus.. tällä ainakin saa käytettyä afn:n kaksoismassavauhtipyörän suoraan.

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 19.07.2022 10:37
Kirjoittaja Suikale
Miten kaksoismassa ja kiinteä eroavat kytkinakselia ajatellen toisistaan? Käsittääkseni mihin tahansa volkkariin saa vaihdettua kiinteän vauhtiksen kaksoismassan tilalle ilman kytkinakseliin kajoamista?

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 19.07.2022 15:09
Kirjoittaja Osku
TDi kytkinakseli on paksumpi kiinteässä voi käyttää WBX kytkinlevyä.