Sivu 12/17

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 03.05.2017 19:49
Kirjoittaja TT|
Onhan sulla oikea anturi, eli syncrossa syncro ja takavedossa 2wd? Sinänsä cruisen kannalta ei ole väliä mitä se näyttää, mutta kulutukseen voi joutua säätämään enemmän.

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 03.05.2017 23:02
Kirjoittaja Arska L
Gowestyn kuvauksessa luki että käy kaikkiin vanagoneihin vm 84-91.

Cruisen kanski tullee siinä ongelma että pitäs ajaa satasta ennenkö kytkeytyy. Eikös minimi ollu 50, vai jopa 60.
Ja kulutislukemat ois tietenki plussaa.

Laitoin gowestylle tiedustelua,katotaan oisko niillä ideoita.

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 03.05.2017 23:26
Kirjoittaja TT|
Kuulostaa takavedon anturille, Vanagonia ei tainnu syncrona olla. Oikeita antureita löytyy ihan euroopastakin http://vw-t3-bus-shop.de/en/hall-sensor ... -t3-syncro

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 17.07.2017 21:04
Kirjoittaja tölkkki
Moi! Mulla on tossa pukilla AHU ja 200 lantikan pumppu. Näyttäs siltä että pumpun jalka pitää suurentaa että pumppu mahtuu sinne niin saiskohan ton ihan dremelillä metalli raspilla suurennettua vai mitä työkalua on siihen käytetty? Sitte onko väliä minkä 1.9 vw koneen säädettävän hihnapyörän hommaan vai onko niitäkin erilaisia? Mitä muuta nyt oikee tarviin vielä että pumppu sopii toho ahuun ?

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 18.07.2017 10:05
Kirjoittaja Hanttapuli
Minulla on pumpun jalka AAZ-koneesta. Ja muistaakseni SDI-koneesta se säädettävä hihnapyörä vai nokkapyörä vai mikä sen virallinen nimi onkaan.

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 18.07.2017 23:16
Kirjoittaja AT5nok
Kuten Hanttapuli tuossa kertoikin ja asia ilmenee kyllä TDI SWAP "tietopankkiketjuistakin".
AAZ pumpun jalassa olisi sopivan kokoinen reikä. Reiän suurentamistavalla ei ole suurta merkitystä, kunhan tekee oikean kokoisen. Myös siihen jakopään suojapeltiin pitää reikä suurentaa.
AAZ jalassa ei tientenkään ole paikkaa sille pikku rullalle, mutta hyvin noi tuntuu ilmankin toimivan.

Hihnapyöräksi sopii seuraavan sukulpolven, eli apuakselittoman jakajapumpullisen SDI tai TDI hihnapyörä. Varaosanrokin löytyy täältä foorumilta varaosanroketjusta ja varmaan lukitusta TDI SWAP ketjustakin. Kannattaa lukea tämä ja tietopankki ketjut ainakin, samoin niitä projektiketjuja, joissa on maininta mTDI koneesta.
Lähestulkoon kaikki eteen tulevat ongelmat on jo ratkaistu, vielä kun jollakin olisi aikaa tehdä sellainen kuvallinen kooste, jonka mukaan koko homman voi tehdä alusta loppuun ensikertalainenkin.

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 19.07.2017 06:12
Kirjoittaja tölkkki
Jees kiitän vinkistä. Voin sanoa että on tullu luettua lähes jokainen foorumi läpi missä keskustellaan aihetta vw m-tdi mutta siinäpä se syy onkin kun mitään ei sisäistä älyttömän lukemisen takia :D

Reijän suurentaminen kiinnostaa enemmän kun aaz pumpunjalka kun ei näytä purkuautojen myyjät haluavan myydä pelkkää jalkaa. Pitää lähteä kokeilemaan vingulla reijän suurentamista jos vaikka purisi tarpeeksi.

Säädetäviä hihnapyöriä sitten onneks löytää vaikka millämitalla jos kerran kaikki pyörät sopii keskenään.

http://m.motonet.fi/fi/tuote/521025/Val ... --3-lahdot mielipiteitä Tästä? Taitaa olla samaa Kiinan höttöä mitä myydään ulkomailla puoleenhintaan :D tommonen vasempaan takanurkkaan sinne koloseen niin tulee nätti ja ei vie tilaa. Ilmanputsarin siirtää toiselle puolelle kotelon sisään ja akku muualle. Aaz imusarjan kanssa näyttää tulevan letkun lähtökin taakse päin niin ahtoputkeen ei itsessään tarvii tehä älyttömiä mutkia. Tästä aiheesta kysyisin että onko noilla imusarjoilla eri moottoreista merkittävää tehoeroa?

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 19.07.2017 07:12
Kirjoittaja Hanttapuli
tölkkki kirjoitti:Reijän suurentaminen kiinnostaa enemmän kun aaz pumpunjalka kun ei näytä purkuautojen myyjät haluavan myydä pelkkää jalkaa. Pitää lähteä kokeilemaan vingulla reijän suurentamista jos vaikka purisi tarpeeksi.

Säädetäviä hihnapyöriä sitten onneks löytää vaikka millämitalla jos kerran kaikki pyörät sopii keskenään.
Samaan hommaan törmännyt useinkin, että romuroopet voi olla välillä melkoisia persoonia ja kympin-kahden osan takia ei paljon vaivaa aleta näkemään. Omalla kohdalla kävi tuuri ja sain sen jalan melko sopivasti. Kannattaa muuten vaatia hihnapyörän mukana kaikki sen hilppeet. Siis se iso pultti, pienemmät pultit ja se itse keskiö. Ilman niitä sillä pyörällä ei tee mitään.

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 19.07.2017 08:29
Kirjoittaja TT|
Niin siis niissä aaz/abl, joissa on isolla reiällä oleva pumpunjalka, on myös säädettävä hihnapyörä ja se taas ei sovi tuohon LR pumppuun. Tärkeää tosiaan saada sen SDI/TDI hihnapyörän mukana se keskiö jolla se tulee pumppuun kiinni, pultteja löydät kyllä.

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 21.07.2017 21:50
Kirjoittaja tölkkki
Jees. Pumpun jalan reijän suurensin motonetistä ostetulla bahcon 68mm reikäsahalla :D

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 23.07.2017 01:47
Kirjoittaja AT5nok
FFP.FI on hyvä paikka kysellä VW osia, mutta hyvä jos sait reiän suurennettua.

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 23.07.2017 20:28
Kirjoittaja tölkkki
Hmm.. tuo pumppu tulee aika paljon ulos tuolta reijästä niin että Jakohihnan linja ei Oo suorassa. Ainaki se näyttää siltä aika pahastikkin tolla lr pumpun omalla hihnapyörän "keskiosalla". Kellään mitään vinkkejä tähän?

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 23.07.2017 20:57
Kirjoittaja TT|
Jos vaikka sopiva keskiö ja hihnapyörä tdi koneesta?

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 23.07.2017 20:58
Kirjoittaja AT5nok
Siksi pitää laittaakin VW:n (TDI/SDI) hihnapyörä sen omalla keskiöllä.

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 23.07.2017 22:17
Kirjoittaja tölkkki
Aivan. Jotenkin aattelin että se jää myös sillä tdi/sdi hihnapyörällä noin ulos mutta ei näemmä. Pitää semmonen metsästää. Yhestä tein jo kaupat alkuviikosta mutta myyjä rikkoi Keskiosan irrottaessaan niin palautti rahat :D

mootorin vaihto ahu konesen

Lähetetty: 03.09.2017 16:30
Kirjoittaja Sniff89
hei tiedäks joku mitä ero 1.6td jx pummpun neste päätä on verattuna ahu pumppun ?

Re: mootorin vaihto ahu konesen

Lähetetty: 03.09.2017 18:44
Kirjoittaja dmn
jx 9mm, ahu 10mm. Nestepään hahlo nokkalevylle jx=3.5mm / ahu=4mm (mitat ulkomuistuisa)

Re: mootorin vaihto ahu konesen

Lähetetty: 03.09.2017 19:04
Kirjoittaja Sniff89
kiitos mutta neste pääsä on sama numerot ?

Re: mootorin vaihto ahu konesen

Lähetetty: 03.09.2017 20:13
Kirjoittaja TT|
Oliskohan sinulla JX-pumpusta tehty mtdi pumppu jota vertaat?

Re: mootorin vaihto ahu konesen

Lähetetty: 03.09.2017 22:53
Kirjoittaja Sniff89
sorry avasin jx pumppun ja ahu pumppu ja mittas niitä 9mm oli jx pumppussa ja 11mm oli ahu pumpussa pistin 11 mm neste pää jx pumpun