Sivu 11/17

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 10.10.2016 20:32
Kirjoittaja Arska L
TT| kirjoitti:Ahtolämmöt myös kiinnostaa, onko sen anturi paikallaan?
Ahtolämmöt n.65-68c

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 10.10.2016 21:07
Kirjoittaja vville
Raadossa max ahdot 1.5, kulutus kaupunnissa ja hissutellen seiskan luokkaa, maantiellä hiukan enempi mutta arviolta max 9l luokkaa. 5.43 bensaloota, 235/75/15 minirenkaat ja huutava moottori. 89kw. Isompi turbo. Voimaa sais olla hiukka enempi.

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 24.10.2016 10:05
Kirjoittaja mikkovee
ECUn liittimestä löyty tommonen lista: http://www.haywood-sullivan.com/vanagon ... ta_TDI.htm. Mulla ei ainakaan autodatan skemoissa näy läheskään kaikkia pinnejä.

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 31.10.2016 19:28
Kirjoittaja MatNap
Terve! Olis halvalla tiedossa asv motti. Mitenkälie onkohan tämä semmonen moottori että ei mene niin helposti paikalleen kuten esim 1z? Ja passaako jx:n hilut tähän?

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 31.10.2016 19:30
Kirjoittaja TT|
Ei mene kovin helposti, kun apuakseliton kone, ja ei sovi JX hilut siihen.

1.6d ---> 1.9 mtdi anturi ongelmia

Lähetetty: 23.11.2016 22:40
Kirjoittaja sammo
Elikkä tullu vaihettua 1.6 d tilalle 1z lantikan pumpulla ja nyt on sellanen ongelma, että 1.6d.ssä ei ollu ku yks öljynpaine anturi(moottorin kannessa kiinni) ja nyt tohon 1z tarvis toisenki johdon siihen öljysuodattimen jalassa olevaan. Sama homma moottorin lämpötila anturin kanssa ku tossa 1z on siellä kannen päässä olevassa vesilähdössä joku härpäke(veden lämmittämiseen tarkoitettuja vastuksia 3kpl? ) missä on jotku hehkutulpat kiinni ja siinä 1.6 d oli ilmeisesti jonkunlainen lämpötila anturi? Onko jollakin tietämystä miten ratkasista kyseiset ongelmat? Kiitosta jo etukäteen.

Re: 1.6d ---> 1.9 mtdi anturi ongelmia

Lähetetty: 24.11.2016 00:02
Kirjoittaja dmn
Toimii se moottori yhdellä anturillakin, eli jätä se öljypumpun jalassa oleva kytkemättä. Käytä 1.6d vesilähtöä kannessa tai laita se lämpöanturi hehtulpan tilalle, molemissa taitaa olla M10x1 kierre.

Re: 1.6d ---> 1.9 mtdi anturi ongelmia

Lähetetty: 24.11.2016 16:10
Kirjoittaja sammo
juu, kiitoksia

Re: 1.6d ---> 1.9 mtdi anturi ongelmia

Lähetetty: 10.01.2017 09:51
Kirjoittaja AT5nok
Nimim Salainenagentti007:n 1.6D Sylvissä oli johto sille öljyn suodattimen jalassa olevalle anturillekkin, jos oiken muistan omistajan kertoneen.

Re: 1.6d ---> 1.9 mtdi anturi ongelmia

Lähetetty: 10.01.2017 10:08
Kirjoittaja dmn
Mutta jos taas laturilta ei saa W-signaalia mittaristolle niin sillä anturilla ei tee mitään :)

Re: 1.6d ---> 1.9 mtdi anturi ongelmia

Lähetetty: 10.01.2017 20:34
Kirjoittaja AT5nok
Dogboxin kertoman mukaan sen saa varastettua diodisillasta

Re: 1.6d ---> 1.9 mtdi anturi ongelmia

Lähetetty: 10.01.2017 22:07
Kirjoittaja TT|
Joo saa sen kierrostiedon tdi-laturista, kun yhden johdon kolvaa.

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 02.05.2017 23:01
Kirjoittaja Arska L
Semmonen ongelma etten saa nopeustietoa eculle.
Tilasin gowestyltä vss palikan vakiomittarin taakse. Siinä on maa ja virta johdot sekä harmaa w-signal johto,joka kaikkien ohjeiden mukaan pitäs laittaa ecun pinnille43.

Nuilla kytkennöillä homma ei kuitenkaan alkanu pelaamaan joten rupesin mittaamaan,ja selvis että ainaki virrat päällä ecun pinniltä 43 tulee +12v? Käsittääkseni siihen pitäs mennä siltä vss palikalta jotaki muutamia voltteja(1-5v). Mutta ei kai se voi mittään lukia jos siellä on jo 12v.. En ymmärrä.
Onko tietoa näistä jutuista.

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 03.05.2017 08:56
Kirjoittaja TT|
Oletuksena että sinulla on 68 pinnin ecu, niin kyllä se tuo 43 ja sinivalkoinen piuha pitäisi olla. Ja on siitä yleensä se löytynytkin. Mitä nopeuksia se näyttää, vai näkyykö mitään?

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 03.05.2017 09:31
Kirjoittaja dmn
Teknisesti ottaen kaikissa signaalisisäänmenoissa on joko ns. ylös tai alasvetovastukset, eli yleismittarilla mitattuna näkyy jotain jännitettä (yleensä +5v) tai maata. Vastus on kuitenkin niin pieni ettei se haittaa varsinaista signaalia, mutta estää häiriösignaalit. Tietysti +12v kuulostaa vähän oudolta kieltämättä.

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 03.05.2017 14:11
Kirjoittaja Arska L
Joo 68pinninen on ja sinivalkoseen piuhaan yhdistin,43pinniin.
Ei anna mittään nopeutta.
Pittää vielä mitata mitä se 43 antaa esim.käynnissä ollessa.Mutta tosiaan ainakin eilen oli noin 11.8v.

Voiko siittä vss palikan johosta mitata että toimiiko se? Vai onko se niin nopeaa signaalia että kerkeääkö yleismittari mukkaan.

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 03.05.2017 15:39
Kirjoittaja dmn
En nyt muista kuinka pitkä pulssi siitä tulee, varmaan ehtii just ja just värähtämään. 1 pulssi = metri.

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 03.05.2017 15:55
Kirjoittaja TT|
Onhan sulla muuten kaikki tarvittavat maapiuhat kytketty? Eikä mitään ylimääräsiä vikakoodeja näy?

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 03.05.2017 16:02
Kirjoittaja Arska L
Siittä en kyllä ole varma.. Mutta käytössä toiminu jo usiamman tuhat kilometriä,että tuskin mittään kriittistä puuttuu.
Mukava olis vain saaha tuo nopeustietoki pellaamaan niin sais vakkarin ja polttoainekulutustiedot yms.

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 03.05.2017 17:52
Kirjoittaja Arska L
Komento takasin!En kerenny mittailemaan ko rupes nyt toimimaan.. En tiiä oliko joku huono liitos tai jotaki..

Mutta semmonen vielä vaivaa että se antaa signaaleja puolet liian vähän. Eli 80 vauhisa näyttää 40 ja niin edespäin. Mikähän tuohon auttas?