Sivu 9/17

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 30.08.2016 22:12
Kirjoittaja AT5nok
CanCanMan kirjoitti:Kiitoksia pikaisista vastauksista. Löysinkin jo aaz moottorin joten siirryn oikean topicin alle. On muuten hieno foorumi tämä tölkkifoorumi...

Samaa olen kuullut lähes kaikilta muiltakin :D

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 01.09.2016 21:30
Kirjoittaja ketsa
Jos homma tommosen http://www.ebay.co.uk/itm/VW-Audi-Seat- ... SwYGFUy~MA

niin voiko sen jälkeen unohtaa luovuttaja auton mittariston ja avaimen sovittamisen tölkkiin?

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 01.09.2016 22:05
Kirjoittaja dmn
Tuo taisi olla pumpparikoneeseen?

Mutta sellaisen koneen joka menee suoraan tölkkiin, siinä on luultavasti erillinen immo-boksi, joka hoitaa ajoneston. Se on varsin simppeli kytkeä ja hyvä turva satunnaisen auton lainaajan varalta.

(tuo purkki menee diagnostiikkalinjaan, lisäksi vaatii virran ja maan. Purkista lähtee avaimen lukukelalle johto. Avaimenhan voi piilottaa johonkin hyvään paikkaan, ei sen pakko ole virtalukossa)

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 01.09.2016 22:09
Kirjoittaja AT5nok
Avaimen "kahvaosa" kun on avainnipussa, niin taitaa riittää, eli sen elinluovuttajan avaimen voi vaikka katkaista.

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 01.09.2016 22:19
Kirjoittaja ketsa
Kiitokset selvennytksestä dmn ja AT5nok. Nimenomaan pumppari kiinnostuksen kohteena ja käyttis on jo aiheuttanut allergian puhkeamisen vag ajonestoa kohtaan :)

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 01.09.2016 23:13
Kirjoittaja dmn
Tuolla boksilla varmaan helpottu urakka kyllä. Tosin suomestakin varmaan vastaavaan saa, ja halutuilla kartoilla ....

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 05.09.2016 09:07
Kirjoittaja TT|
Jättäisin tilaamatta tuommosen purkin, samalla kun päivittää ohjelman sopivaksi niin poistaa turhat osuudet häiritsemästä, menee samalla rahallakin.

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 24.09.2016 14:57
Kirjoittaja Arska L
Nyt tarvis apuva ja kovasti.. Ahu saatu starttausvaiheeseen mutta ei käynnisty. Ilmattu on kaikilla mahollisilla tavoilla. Onko normaalia että kun kääntää virrat päälle, sammutussolenoidille tulee virta pariksi sekunniksi,sitten kuuluu naksahdus ja virrat katoaa. Obd lukija hukassa,mutta tekkeekö ajonesto tai joku tuommosta?

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 24.09.2016 17:55
Kirjoittaja dmn
Pitäisi hörähtää pariksi sekunniksi vaikka ajonesto pistäisi vastaan.

En osaa sanoa tuleeko sammutussolenoidille virtaa kokoajan, mutta muut pumpun sähköt katoavat kyllä hetken jälkeen jollei kone käynnisty.

Tarkista että se koneen moninapaliitin on pohjassa asti, jos jää huonosti kiinni niin tekee juuri tuollaista (pari iltaa joskus tapellut asian kanssa :-) )..

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 24.09.2016 19:12
Kirjoittaja Arska L
Sehän vois tietenki hörähtääkki jos olis ilmaton ja muuten kaikki ok.. Nyt sitä ei vain saa oikeen ilmattuakaan jos ja kun se sammutussolenoidi katkasee polttoaineen syötön. Pässinkiveksellä pumpattu pumppu täyteen mutta silti ei tule dieseliä suuttimen päihin,ainakaan paineella.
Pittääpä kattoa se liitin,sitä on kyllä tullu käytettyä auki.. Electroniikka spray ei varmaan kans olis haitaksi nuihin liittimiin..

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 24.09.2016 19:21
Kirjoittaja TT|
Onko siellä ajonesto käytössä ja oikea siru lukijan tavoitettavissa? Ei varmaan ilmaudu jos immo katkoo.

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 24.09.2016 19:28
Kirjoittaja Arska L
Avain on teipattuna muovirinkulan sisälle,eli pitäs olla tavotettavissa. Ajokuntosesta autosta purettu,mutta muutaman kuukauden seisonut. En tiiä miksi se ajonesto nyt on sitten kytkeytyny..

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 25.09.2016 11:29
Kirjoittaja TT|
Se on aika ronkeli oikeasta asennosta. Eli piuha kiinni ja tarkistaa mitä ecu ja immoboksi kertoo.

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 25.09.2016 16:57
Kirjoittaja Arska L
Joo pittääpä sitä asentoaki yrittää muuttaa.

Nyt löyty ulkomaan foorumilta semmonen tieto mikä mulla oli menny ennemmin ohi.. Eli immoboksin kakkospinniin kuuluis tulla ign+12v mutta vakiona se tulee kuulemma mittariston kautta,ja jos mittaristo otettu pois niin sitä ei tietenkään ole.
No.. Vedin siihen pinnille nyt 12v mutta edelleen tekee samaa. Onko tuo immovika semmonen että korjaantuu itestään kuhan ne tarvittavat jutut on kohallaan,vai onko se boksi nyt jumissa siihen asti että vika nollataan?

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 25.09.2016 17:19
Kirjoittaja TT|
Kummanko mallinen boksi, ja miten kytketty? Muistaakseni täältä löytyy molempien versioiden toimivat kytkennät. Ei pitäisi olla jumissa, mutta tarkista mitä boksi sanoo. Toimiiko yhteys obd kautta muuten?

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 25.09.2016 18:06
Kirjoittaja Arska L
Boksi on sen mallinen misä virtaliitin on 8 pinninen. Ja nyt tarkistin niin kyllä sinne sittekki tulee ohjeen mukaset virratvpinneihin,ilman mittaristoa tai lisäjohdotuksia. Mittausvirhe ennemmin.
Pittää vielä tarkistaa ne täälä olevat ohjeet että onko samat. Obd lukija on tosiaan hukassa.. Mutta huomenna se pitäs löytyä töistä niin pääsee testaan. Tosin en tiiä pääseekö tuohon kiinni kiinan obd2 elm testerillä?

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 25.09.2016 20:09
Kirjoittaja dmn
Kaikki AHUt taitaa olla niin uutta vuosikertaa että pääsee.. 1Z:ssa alkupään moottoreihin ei pääse ei pääse kuin vcds:llä, mutta loppupäässä toimii (muutos taisi tulla 95/96 tienoilla kun ajonesto tuli pakolliseksi).

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 25.09.2016 20:54
Kirjoittaja Arska L
Ok. Hyvä tietää!

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 26.09.2016 12:35
Kirjoittaja Arska L
Vieläkään ei ole vikoja luettu,mutta kyllä se oire on just semmonen että ajonesto krakaa. Pari sekuntia tulee sammutussolenoidille virta ja sitte katkeaa.
Tuota vielä jäin miettimään että miksihän se immo nyt vaatis mitään uudelleen johdotuksia,kun mulla on seatista otettu koko johtosarja sulakerasioineen kaikkineen. Tosin ne mittariston johdot poistettu mutta immolle tulee silti 1 ja 2 pinneihin 12v ihan niinkö ilmeisesti pitääki. Kaikki muutkin johdot on ihan alkuperäsissä paikoissa,eikä itse asiassa mitään liittimiä ei ole edes käytetty irti. Eli täydellisenä pakettina siirretty. Mutta silti katkoo.. Ei ymmärrä

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Lähetetty: 26.09.2016 20:44
Kirjoittaja dmn
Ainakin omat kokemukset ajoneston kanssa on sellaiset että antaa käynnistyä, ja sitten vasta hyökkää päälle.

Ainakin noi immot mitä oon asentanut sellaisa että pinniin 2 ei todellakaan sovi tuoda mitään +12v:tä, vaan siinä on juuri dataväylä (k-linja) immolle, ja pinnistä 3 se sitten jatkuu obd-pistokkeelle, mutta ilmeisesti sulla on sellainen variaatio mitä mulla ei oo ikinä tullu vastaan :)