TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.
Tepi
Vasta alkaja
Viestit: 9
Liittynyt: 30.12.2019 08:23

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus

Viesti Kirjoittaja Tepi »

Joo mulla on jo pukissa tulossa jigi oikean puolen koneenkorvalle. Okei tuo turbo asia selvensi paljon. Jutut joissa parjataan vasenta koneenkorvaa ja turbon mahtumista sekoittivat minun pakkaa kun tallissa kokeilin ja ne sopi. Sitä alkaa miettimään, että eikö se sitten sovi koko pakettina vai mikä mättää, mutta mahtavaa kun tietoa löytyy.

Tuo vauhtipyörä piti ihan tallissa käydä katsomassa, että miten en oo hoksannu tuota hammaskehää ja tosiaan eihän se passaa :D.

Edit: Vielä kyssäri turbon öljynpaluusta, että onko järkevää pitää se lohkossa 1Z:n tavoin ja tulpata JX:n öljypohjan paluu?
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus

Viesti Kirjoittaja Joker »

Kone tulee niin kulmaan että jo öljypohjaankin tullessa paluu on melkein vaakatasossa riippuen miten tiukka se lähtö on mitä käytät. Tulppaa lohkosta ja laita pohjaan, niin on varmaan parempi.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus

Viesti Kirjoittaja dmn »

Toimii se kyllä vaakatasossakin, joten oikeastaan turha sitä on muuttaa jos putket on ehjät. Teknisesti tietysti kauniimpi jos kääntää turboa pesässään niin että öljyputket on suoraan ylös ja alas, mutta siinä on enemmän hommaa mitä arvaakaan.
< 15kWh/100km
Tepi
Vasta alkaja
Viestit: 9
Liittynyt: 30.12.2019 08:23

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus

Viesti Kirjoittaja Tepi »

Mitä porukka on tehny loiskelevylle mikä 1.9tdi koneen öljypohjasta löytyy? Onko edes mahdollista asentaa jx:n öljypohjan kans?
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus

Viesti Kirjoittaja Osku »

JX tyylin ilman menny, tosin eihän ne apuakseli koneet mulla mielestäni riittävän pitkään kestäny eli tiedä vaikka toi vaikuttais asiaan.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus

Viesti Kirjoittaja dmn »

Itse oon käyttänyt tota loiskelevyä, koska siinä on vulkanoitu muovitiiiviste samalla. Pahimmillaan JX:n massatiiviste on ollut jo entinen motonetin kassan päädyssä..
< 15kWh/100km
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus

Viesti Kirjoittaja Osku »

Korkeutta tuli kai liikaa jotta alemat pultit olis osunut kohdilleen vaihdelaatikossa.
Joten se oli muistaakseni pääsyy poisjättämiseen.
Itse ole käyttänyt Loctite 5922 massaa hyvällä tuloksella öljypohjissa.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/602311/LO ... liima-60ml
Ja olen käyttänyt sitä niin JX tiivisteen kanssa kuin muiden paperitiivisteiden ja ALH:n öljypohjan liimasin pelkästään sillä ja hyvä tuli. Tuo kama on vakuuttanut aika hyvin.
mäkikärry
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 02.07.2019 21:58

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus

Viesti Kirjoittaja mäkikärry »

Tarviiko luovuttaja-autossa olla vakkaria, jos sellaisen haluaa sitten tölkkiin laittaa? Tai onko sen asennus vaikeampaa, jos se puuttuu luovuttajasta?
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus

Viesti Kirjoittaja dmn »

Varman päälle jos haluaa ottaa niin juu. Yleensä noissa seatin ecuissa ei oo boksissa pinnejä niissä kohtaa mihin vakkarin pitäis tulla.

Mulla on muuten purettava nyt -98 TDI golffi 3 vakkarilla, tosin kone menee toiseen projektiin, mutta sähköhimmelit tuosta sais.
< 15kWh/100km
mäkikärry
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 02.07.2019 21:58

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus

Viesti Kirjoittaja mäkikärry »

Jeps. Hyvä tietää, täytyy katella millanen luovuttaja löytyy.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus

Viesti Kirjoittaja TT| »

Just noin että yleensä puuttuu ecun liittimestä pinnit kokonaan, jos ei ole vakkaria. Pystyyhän ne sinne lisätä kyllä. Itse tein juuri noin että kone ja johtosarja ecuineen on eri autoista, koska halusin cruisen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus

Viesti Kirjoittaja Joker »

Itse puristelin pinnit johtimiin ja VCDSllä Cruise päälle.
mäkikärry
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 02.07.2019 21:58

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus

Viesti Kirjoittaja mäkikärry »

Kiitti tiedosta.
Joker kirjoitti:Itse puristelin pinnit johtimiin ja VCDSllä Cruise päälle.
Eikö ecu pidä avata ja ne pinnit juottaa sinne, jos niitä ei ecu:ssa ole valmiina?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus

Viesti Kirjoittaja TT| »

mäkikärry kirjoitti:Kiitti tiedosta.
Joker kirjoitti:Itse puristelin pinnit johtimiin ja VCDSllä Cruise päälle.
Eikö ecu pidä avata ja ne pinnit juottaa sinne, jos niitä ei ecu:ssa ole valmiina?
Ei vaan siinä eculle tulevassa piuhan liittimestä puuttuu ne pinnit. Nuo seatit mitä tavannut cruisella näyttää että suomessa(tai) espanjassa on lisätty niihinkin piuhat, kun ovat kaikki mustia ja erilaisia mitä muu johtosarja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
mäkikärry
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 02.07.2019 21:58

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus

Viesti Kirjoittaja mäkikärry »

Jaa juu, hyvä juttu. Sittenhän se on helpompi homma. Saman joutu 4 golffiinkin tekemään marmorin asennussarjalla.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus

Viesti Kirjoittaja dmn »

Voisin kyllä väittää että mulla on jostain ECU:sta ollu ne pinnitkin ecun puolelta puuttunut, mutta enpä mene takuuseen. Saattaa olla joku vanhempi 1Z:n moottorin ecu.
< 15kWh/100km
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus

Viesti Kirjoittaja Joker »

Varmasti näin voi olla. Ecuja saa varmaan ihan ok hinnalla, esim MTdin tekijöiltä.
Omassa nopeuden lasku ei jostain syystä toimi. En tutkinut enempää, oikein on koodattu ja kytketty, tuo voi liittyä tuon Seatin Ecun puutteisiin....
vagman
Vasta alkaja
Viestit: 9
Liittynyt: 10.07.2017 21:59

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus

Viesti Kirjoittaja vagman »

Heips
Tuli hankittua edellisen tölkin yllättäin sytyttyä palamaan ja siitä ei enää autoa tullut t3 matkaaja. Ensi ajelujen perusteella totesin että ei mikään raketti ole joten koneen vaihto edessä. 1.9td olis tietysti helpoin mutta houkutus olis 1.9 pumppari kone tai jopa 2.0tdi onko kukaan tehnyt ja onko järkevästi edes tehtävissä käykö öljypohja lohkoon yms mitä vaatii? Ja koneen voisin jopa nostaa suoraan kytkinkopalla ajatuksia swapista
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus

Viesti Kirjoittaja Osku »

Jos asentaa kulmaan tarvii pohjan ja ainakin toisen mootorin kannakkeen.
Tossa ALH koneen sovitus, on aika samanlainen monelta osin.
viewtopic.php?f=12&t=2978&hilit=Apuakseliton&start=60
Jotkut asentelee pystyyn itse en sitä tekisi mutta sekin on mahdollisuus.
Sillon tarviit adapteri levyn tai kytkin kopan ja korvakkeet.
vagman
Vasta alkaja
Viestit: 9
Liittynyt: 10.07.2017 21:59

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus

Viesti Kirjoittaja vagman »

Mitenhän helposti tuota pysty mallin kytkinkoppaa löytää
Vastaa Viestiin