TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

ViestiKirjoittaja TT| » 03.05.2017 19:49

Onhan sulla oikea anturi, eli syncrossa syncro ja takavedossa 2wd? Sinänsä cruisen kannalta ei ole väliä mitä se näyttää, mutta kulutukseen voi joutua säätämään enemmän.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6243
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

ViestiKirjoittaja Arska L » 03.05.2017 23:02

Gowestyn kuvauksessa luki että käy kaikkiin vanagoneihin vm 84-91.

Cruisen kanski tullee siinä ongelma että pitäs ajaa satasta ennenkö kytkeytyy. Eikös minimi ollu 50, vai jopa 60.
Ja kulutislukemat ois tietenki plussaa.

Laitoin gowestylle tiedustelua,katotaan oisko niillä ideoita.
-86 Retkeilytölökki, Ahu TDI swap.
Avatar
Arska L
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 44
Liittynyt: 28.08.2016 08:57

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

ViestiKirjoittaja TT| » 03.05.2017 23:26

Kuulostaa takavedon anturille, Vanagonia ei tainnu syncrona olla. Oikeita antureita löytyy ihan euroopastakin http://vw-t3-bus-shop.de/en/hall-sensor ... -t3-syncro
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6243
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

ViestiKirjoittaja tölkkki » 17.07.2017 21:04

Moi! Mulla on tossa pukilla AHU ja 200 lantikan pumppu. Näyttäs siltä että pumpun jalka pitää suurentaa että pumppu mahtuu sinne niin saiskohan ton ihan dremelillä metalli raspilla suurennettua vai mitä työkalua on siihen käytetty? Sitte onko väliä minkä 1.9 vw koneen säädettävän hihnapyörän hommaan vai onko niitäkin erilaisia? Mitä muuta nyt oikee tarviin vielä että pumppu sopii toho ahuun ?
tölkkki
AktiVWisti
 
Viestit: 101
Liittynyt: 01.07.2015 19:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

ViestiKirjoittaja Hanttapuli » 18.07.2017 10:05

Minulla on pumpun jalka AAZ-koneesta. Ja muistaakseni SDI-koneesta se säädettävä hihnapyörä vai nokkapyörä vai mikä sen virallinen nimi onkaan.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
T3 vm. 1980. Type 4 -projekti.
FVWA:n jäsen 10/2013.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
 
Viestit: 2402
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

ViestiKirjoittaja AT5nok » 18.07.2017 23:16

Kuten Hanttapuli tuossa kertoikin ja asia ilmenee kyllä TDI SWAP "tietopankkiketjuistakin".
AAZ pumpun jalassa olisi sopivan kokoinen reikä. Reiän suurentamistavalla ei ole suurta merkitystä, kunhan tekee oikean kokoisen. Myös siihen jakopään suojapeltiin pitää reikä suurentaa.
AAZ jalassa ei tientenkään ole paikkaa sille pikku rullalle, mutta hyvin noi tuntuu ilmankin toimivan.

Hihnapyöräksi sopii seuraavan sukulpolven, eli apuakselittoman jakajapumpullisen SDI tai TDI hihnapyörä. Varaosanrokin löytyy täältä foorumilta varaosanroketjusta ja varmaan lukitusta TDI SWAP ketjustakin. Kannattaa lukea tämä ja tietopankki ketjut ainakin, samoin niitä projektiketjuja, joissa on maininta mTDI koneesta.
Lähestulkoon kaikki eteen tulevat ongelmat on jo ratkaistu, vielä kun jollakin olisi aikaa tehdä sellainen kuvallinen kooste, jonka mukaan koko homman voi tehdä alusta loppuun ensikertalainenkin.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7266
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

ViestiKirjoittaja tölkkki » 19.07.2017 06:12

Jees kiitän vinkistä. Voin sanoa että on tullu luettua lähes jokainen foorumi läpi missä keskustellaan aihetta vw m-tdi mutta siinäpä se syy onkin kun mitään ei sisäistä älyttömän lukemisen takia :D

Reijän suurentaminen kiinnostaa enemmän kun aaz pumpunjalka kun ei näytä purkuautojen myyjät haluavan myydä pelkkää jalkaa. Pitää lähteä kokeilemaan vingulla reijän suurentamista jos vaikka purisi tarpeeksi.

Säädetäviä hihnapyöriä sitten onneks löytää vaikka millämitalla jos kerran kaikki pyörät sopii keskenään.

http://m.motonet.fi/fi/tuote/521025/Val ... --3-lahdot mielipiteitä Tästä? Taitaa olla samaa Kiinan höttöä mitä myydään ulkomailla puoleenhintaan :D tommonen vasempaan takanurkkaan sinne koloseen niin tulee nätti ja ei vie tilaa. Ilmanputsarin siirtää toiselle puolelle kotelon sisään ja akku muualle. Aaz imusarjan kanssa näyttää tulevan letkun lähtökin taakse päin niin ahtoputkeen ei itsessään tarvii tehä älyttömiä mutkia. Tästä aiheesta kysyisin että onko noilla imusarjoilla eri moottoreista merkittävää tehoeroa?
tölkkki
AktiVWisti
 
Viestit: 101
Liittynyt: 01.07.2015 19:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

ViestiKirjoittaja Hanttapuli » 19.07.2017 07:12

tölkkki kirjoitti:Reijän suurentaminen kiinnostaa enemmän kun aaz pumpunjalka kun ei näytä purkuautojen myyjät haluavan myydä pelkkää jalkaa. Pitää lähteä kokeilemaan vingulla reijän suurentamista jos vaikka purisi tarpeeksi.

Säädetäviä hihnapyöriä sitten onneks löytää vaikka millämitalla jos kerran kaikki pyörät sopii keskenään.


Samaan hommaan törmännyt useinkin, että romuroopet voi olla välillä melkoisia persoonia ja kympin-kahden osan takia ei paljon vaivaa aleta näkemään. Omalla kohdalla kävi tuuri ja sain sen jalan melko sopivasti. Kannattaa muuten vaatia hihnapyörän mukana kaikki sen hilppeet. Siis se iso pultti, pienemmät pultit ja se itse keskiö. Ilman niitä sillä pyörällä ei tee mitään.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
T3 vm. 1980. Type 4 -projekti.
FVWA:n jäsen 10/2013.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
 
Viestit: 2402
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

ViestiKirjoittaja TT| » 19.07.2017 08:29

Niin siis niissä aaz/abl, joissa on isolla reiällä oleva pumpunjalka, on myös säädettävä hihnapyörä ja se taas ei sovi tuohon LR pumppuun. Tärkeää tosiaan saada sen SDI/TDI hihnapyörän mukana se keskiö jolla se tulee pumppuun kiinni, pultteja löydät kyllä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6243
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

ViestiKirjoittaja tölkkki » 21.07.2017 21:50

Jees. Pumpun jalan reijän suurensin motonetistä ostetulla bahcon 68mm reikäsahalla :D
Liitteet
IMG_20170721_202020_1.jpg
IMG_20170721_202020_1.jpg (1.99 MiB) Katsottu 4899 kertaa
IMG_20170721_200628.jpg
IMG_20170721_200628.jpg (1.98 MiB) Katsottu 4899 kertaa
IMG_20170721_202011.jpg
IMG_20170721_202011.jpg (1.91 MiB) Katsottu 4899 kertaa
tölkkki
AktiVWisti
 
Viestit: 101
Liittynyt: 01.07.2015 19:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

ViestiKirjoittaja AT5nok » 23.07.2017 01:47

FFP.FI on hyvä paikka kysellä VW osia, mutta hyvä jos sait reiän suurennettua.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7266
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

ViestiKirjoittaja tölkkki » 23.07.2017 20:28

Hmm.. tuo pumppu tulee aika paljon ulos tuolta reijästä niin että Jakohihnan linja ei Oo suorassa. Ainaki se näyttää siltä aika pahastikkin tolla lr pumpun omalla hihnapyörän "keskiosalla". Kellään mitään vinkkejä tähän?
Liitteet
IMG-20170722-WA0013.jpeg
IMG-20170722-WA0013.jpeg (972.32 KiB) Katsottu 4800 kertaa
tölkkki
AktiVWisti
 
Viestit: 101
Liittynyt: 01.07.2015 19:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

ViestiKirjoittaja TT| » 23.07.2017 20:57

Jos vaikka sopiva keskiö ja hihnapyörä tdi koneesta?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6243
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

ViestiKirjoittaja AT5nok » 23.07.2017 20:58

Siksi pitää laittaakin VW:n (TDI/SDI) hihnapyörä sen omalla keskiöllä.
Viimeksi muokannut AT5nok päivämäärä 23.07.2017 21:00, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: TT| oli nopeampi :D
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7266
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

ViestiKirjoittaja tölkkki » 23.07.2017 22:17

Aivan. Jotenkin aattelin että se jää myös sillä tdi/sdi hihnapyörällä noin ulos mutta ei näemmä. Pitää semmonen metsästää. Yhestä tein jo kaupat alkuviikosta mutta myyjä rikkoi Keskiosan irrottaessaan niin palautti rahat :D
tölkkki
AktiVWisti
 
Viestit: 101
Liittynyt: 01.07.2015 19:21
Paikkakunta: Jyväskylä

mootorin vaihto ahu konesen

ViestiKirjoittaja Sniff89 » 03.09.2017 16:30

hei tiedäks joku mitä ero 1.6td jx pummpun neste päätä on verattuna ahu pumppun ?
Sniff89
Vasta alkaja
 
Viestit: 9
Liittynyt: 08.12.2016 09:31
Paikkakunta: kiisko

Re: mootorin vaihto ahu konesen

ViestiKirjoittaja dmn » 03.09.2017 18:44

jx 9mm, ahu 10mm. Nestepään hahlo nokkalevylle jx=3.5mm / ahu=4mm (mitat ulkomuistuisa)
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2478
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: mootorin vaihto ahu konesen

ViestiKirjoittaja Sniff89 » 03.09.2017 19:04

kiitos mutta neste pääsä on sama numerot ?
Sniff89
Vasta alkaja
 
Viestit: 9
Liittynyt: 08.12.2016 09:31
Paikkakunta: kiisko

Re: mootorin vaihto ahu konesen

ViestiKirjoittaja TT| » 03.09.2017 20:13

Oliskohan sinulla JX-pumpusta tehty mtdi pumppu jota vertaat?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6243
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: mootorin vaihto ahu konesen

ViestiKirjoittaja Sniff89 » 03.09.2017 22:53

sorry avasin jx pumppun ja ahu pumppu ja mittas niitä 9mm oli jx pumppussa ja 11mm oli ahu pumpussa pistin 11 mm neste pää jx pumpun
Sniff89
Vasta alkaja
 
Viestit: 9
Liittynyt: 08.12.2016 09:31
Paikkakunta: kiisko

EdellinenSeuraava

Paluu T3 - Moottorit - Engines

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa