TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

CanCanMan kirjoitti:Kiitoksia pikaisista vastauksista. Löysinkin jo aaz moottorin joten siirryn oikean topicin alle. On muuten hieno foorumi tämä tölkkifoorumi...

Samaa olen kuullut lähes kaikilta muiltakin :D
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Jos homma tommosen http://www.ebay.co.uk/itm/VW-Audi-Seat- ... SwYGFUy~MA

niin voiko sen jälkeen unohtaa luovuttaja auton mittariston ja avaimen sovittamisen tölkkiin?
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3088
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja dmn »

Tuo taisi olla pumpparikoneeseen?

Mutta sellaisen koneen joka menee suoraan tölkkiin, siinä on luultavasti erillinen immo-boksi, joka hoitaa ajoneston. Se on varsin simppeli kytkeä ja hyvä turva satunnaisen auton lainaajan varalta.

(tuo purkki menee diagnostiikkalinjaan, lisäksi vaatii virran ja maan. Purkista lähtee avaimen lukukelalle johto. Avaimenhan voi piilottaa johonkin hyvään paikkaan, ei sen pakko ole virtalukossa)
< 15kWh/100km
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Avaimen "kahvaosa" kun on avainnipussa, niin taitaa riittää, eli sen elinluovuttajan avaimen voi vaikka katkaista.
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Kiitokset selvennytksestä dmn ja AT5nok. Nimenomaan pumppari kiinnostuksen kohteena ja käyttis on jo aiheuttanut allergian puhkeamisen vag ajonestoa kohtaan :)
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3088
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja dmn »

Tuolla boksilla varmaan helpottu urakka kyllä. Tosin suomestakin varmaan vastaavaan saa, ja halutuilla kartoilla ....
< 15kWh/100km
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja TT| »

Jättäisin tilaamatta tuommosen purkin, samalla kun päivittää ohjelman sopivaksi niin poistaa turhat osuudet häiritsemästä, menee samalla rahallakin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Arska L
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 28.08.2016 08:57

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Arska L »

Nyt tarvis apuva ja kovasti.. Ahu saatu starttausvaiheeseen mutta ei käynnisty. Ilmattu on kaikilla mahollisilla tavoilla. Onko normaalia että kun kääntää virrat päälle, sammutussolenoidille tulee virta pariksi sekunniksi,sitten kuuluu naksahdus ja virrat katoaa. Obd lukija hukassa,mutta tekkeekö ajonesto tai joku tuommosta?
-86 Retkeilytölökki, Ahu TDI swap.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3088
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja dmn »

Pitäisi hörähtää pariksi sekunniksi vaikka ajonesto pistäisi vastaan.

En osaa sanoa tuleeko sammutussolenoidille virtaa kokoajan, mutta muut pumpun sähköt katoavat kyllä hetken jälkeen jollei kone käynnisty.

Tarkista että se koneen moninapaliitin on pohjassa asti, jos jää huonosti kiinni niin tekee juuri tuollaista (pari iltaa joskus tapellut asian kanssa :-) )..
< 15kWh/100km
Avatar
Arska L
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 28.08.2016 08:57

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Arska L »

Sehän vois tietenki hörähtääkki jos olis ilmaton ja muuten kaikki ok.. Nyt sitä ei vain saa oikeen ilmattuakaan jos ja kun se sammutussolenoidi katkasee polttoaineen syötön. Pässinkiveksellä pumpattu pumppu täyteen mutta silti ei tule dieseliä suuttimen päihin,ainakaan paineella.
Pittääpä kattoa se liitin,sitä on kyllä tullu käytettyä auki.. Electroniikka spray ei varmaan kans olis haitaksi nuihin liittimiin..
-86 Retkeilytölökki, Ahu TDI swap.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja TT| »

Onko siellä ajonesto käytössä ja oikea siru lukijan tavoitettavissa? Ei varmaan ilmaudu jos immo katkoo.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Arska L
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 28.08.2016 08:57

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Arska L »

Avain on teipattuna muovirinkulan sisälle,eli pitäs olla tavotettavissa. Ajokuntosesta autosta purettu,mutta muutaman kuukauden seisonut. En tiiä miksi se ajonesto nyt on sitten kytkeytyny..
-86 Retkeilytölökki, Ahu TDI swap.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja TT| »

Se on aika ronkeli oikeasta asennosta. Eli piuha kiinni ja tarkistaa mitä ecu ja immoboksi kertoo.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Arska L
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 28.08.2016 08:57

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Arska L »

Joo pittääpä sitä asentoaki yrittää muuttaa.

Nyt löyty ulkomaan foorumilta semmonen tieto mikä mulla oli menny ennemmin ohi.. Eli immoboksin kakkospinniin kuuluis tulla ign+12v mutta vakiona se tulee kuulemma mittariston kautta,ja jos mittaristo otettu pois niin sitä ei tietenkään ole.
No.. Vedin siihen pinnille nyt 12v mutta edelleen tekee samaa. Onko tuo immovika semmonen että korjaantuu itestään kuhan ne tarvittavat jutut on kohallaan,vai onko se boksi nyt jumissa siihen asti että vika nollataan?
-86 Retkeilytölökki, Ahu TDI swap.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja TT| »

Kummanko mallinen boksi, ja miten kytketty? Muistaakseni täältä löytyy molempien versioiden toimivat kytkennät. Ei pitäisi olla jumissa, mutta tarkista mitä boksi sanoo. Toimiiko yhteys obd kautta muuten?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Arska L
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 28.08.2016 08:57

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Arska L »

Boksi on sen mallinen misä virtaliitin on 8 pinninen. Ja nyt tarkistin niin kyllä sinne sittekki tulee ohjeen mukaset virratvpinneihin,ilman mittaristoa tai lisäjohdotuksia. Mittausvirhe ennemmin.
Pittää vielä tarkistaa ne täälä olevat ohjeet että onko samat. Obd lukija on tosiaan hukassa.. Mutta huomenna se pitäs löytyä töistä niin pääsee testaan. Tosin en tiiä pääseekö tuohon kiinni kiinan obd2 elm testerillä?
-86 Retkeilytölökki, Ahu TDI swap.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3088
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja dmn »

Kaikki AHUt taitaa olla niin uutta vuosikertaa että pääsee.. 1Z:ssa alkupään moottoreihin ei pääse ei pääse kuin vcds:llä, mutta loppupäässä toimii (muutos taisi tulla 95/96 tienoilla kun ajonesto tuli pakolliseksi).
< 15kWh/100km
Avatar
Arska L
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 28.08.2016 08:57

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Arska L »

Ok. Hyvä tietää!
-86 Retkeilytölökki, Ahu TDI swap.
Avatar
Arska L
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 28.08.2016 08:57

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Arska L »

Vieläkään ei ole vikoja luettu,mutta kyllä se oire on just semmonen että ajonesto krakaa. Pari sekuntia tulee sammutussolenoidille virta ja sitte katkeaa.
Tuota vielä jäin miettimään että miksihän se immo nyt vaatis mitään uudelleen johdotuksia,kun mulla on seatista otettu koko johtosarja sulakerasioineen kaikkineen. Tosin ne mittariston johdot poistettu mutta immolle tulee silti 1 ja 2 pinneihin 12v ihan niinkö ilmeisesti pitääki. Kaikki muutkin johdot on ihan alkuperäsissä paikoissa,eikä itse asiassa mitään liittimiä ei ole edes käytetty irti. Eli täydellisenä pakettina siirretty. Mutta silti katkoo.. Ei ymmärrä
-86 Retkeilytölökki, Ahu TDI swap.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3088
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja dmn »

Ainakin omat kokemukset ajoneston kanssa on sellaiset että antaa käynnistyä, ja sitten vasta hyökkää päälle.

Ainakin noi immot mitä oon asentanut sellaisa että pinniin 2 ei todellakaan sovi tuoda mitään +12v:tä, vaan siinä on juuri dataväylä (k-linja) immolle, ja pinnistä 3 se sitten jatkuu obd-pistokkeelle, mutta ilmeisesti sulla on sellainen variaatio mitä mulla ei oo ikinä tullu vastaan :)
< 15kWh/100km
Vastaa Viestiin