TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu
Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus
Jokkismiehiltä adapteri WBX lootaan.
< 15kWh/100km
Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus
Jossakin keskustelussa oli linkki jollekkin ulkomaiselle foorumille missä muutettu passat/audi koneelle ja vaihteistolla ja niin että moottori askin takana. Mitenkähän toteutettu pyörimissuunnan muutos. Tölkkiaskin lautaspyörä kamppeilla? Vai onko tehty välitys. Kun vaan löytäis sen sivuston.
Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus
Eikös noissa keisseissä ole laatikko asennettu ylösalaisin.
< 15kWh/100km
Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus
Eikös meiltä löydy täältä foorumiltakin moisen kötöstyksen tehneitä, loota väärinpäin ja ilmeisesti myös kuvio vivustossa "vasenkätisille"
Hulluna tölökkeihin.
Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu
Moro. Afn moottorin vaihto menossa ja muuten toimii hyvin mutta obd pistoketta en saa toimimaan.
Hommasin koodatun ecun mistä ajonesto otettu pois käytöstä joten en tarvii avain siruja jne. Voisiko obd toimimattomuus johtua jostain k-linjan puuttuvista osista? Obd testeri käynnistyy mutta ei saa yhteyttä.
Obd pinni 7 (vihreä/sin) kytketty ecun 6 pinniin.
Moottori ja sähköt peräisin 98vuoden passatista ja kahdella liittimellä ecu.
Hommasin koodatun ecun mistä ajonesto otettu pois käytöstä joten en tarvii avain siruja jne. Voisiko obd toimimattomuus johtua jostain k-linjan puuttuvista osista? Obd testeri käynnistyy mutta ei saa yhteyttä.
Obd pinni 7 (vihreä/sin) kytketty ecun 6 pinniin.
Moottori ja sähköt peräisin 98vuoden passatista ja kahdella liittimellä ecu.
Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu
Varokaa vaaraa TDI-swappien yhteydessä. Vapari Golf 3 GTI:ssä on vauhtipyörä joka näyttää ihan normi 1,9TDI/2,0/G60 vauhtipyörältä, mutta vastinpinta on ratkaisevat 3-4mm syvemmällä.
- Liitteet
-
- IMG_1529.jpg (553.26 KiB) Katsottu 4382 kertaa
< 15kWh/100km
Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu
Tuohon uudempaan ecuun en ole syvemmin perehtynyt, mutta ei siellä juuri muita vaihtoehtoja ole kuin että K-signaali puuttuu tai virta/maa ei tule.Jugis kirjoitti: ↑26.07.2021 19:12 Moro. Afn moottorin vaihto menossa ja muuten toimii hyvin mutta obd pistoketta en saa toimimaan.
Hommasin koodatun ecun mistä ajonesto otettu pois käytöstä joten en tarvii avain siruja jne. Voisiko obd toimimattomuus johtua jostain k-linjan puuttuvista osista? Obd testeri käynnistyy mutta ei saa yhteyttä.
Obd pinni 7 (vihreä/sin) kytketty ecun 6 pinniin.
Moottori ja sähköt peräisin 98vuoden passatista ja kahdella liittimellä ecu.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu
Olikohan muuten niin että ilman sitä ajoneston purkkia perustason OBD ei toimi, mutta volkkarin oma VCDS kylläkin osaa ottaa suoraan yhteyden ecuun omalla protokollallaan.TT| kirjoitti: ↑06.10.2021 10:37Tuohon uudempaan ecuun en ole syvemmin perehtynyt, mutta ei siellä juuri muita vaihtoehtoja ole kuin että K-signaali puuttuu tai virta/maa ei tule.Jugis kirjoitti: ↑26.07.2021 19:12 Moro. Afn moottorin vaihto menossa ja muuten toimii hyvin mutta obd pistoketta en saa toimimaan.
Hommasin koodatun ecun mistä ajonesto otettu pois käytöstä joten en tarvii avain siruja jne. Voisiko obd toimimattomuus johtua jostain k-linjan puuttuvista osista? Obd testeri käynnistyy mutta ei saa yhteyttä.
Obd pinni 7 (vihreä/sin) kytketty ecun 6 pinniin.
Moottori ja sähköt peräisin 98vuoden passatista ja kahdella liittimellä ecu.
< 15kWh/100km
Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu
Ainakin vanhemmissa yhden liittimen ecuissa toimii ilman ajonestoa välissä myös muut kuin VCDS. Ainakin yhden tällaisen olen tehnyt.dmn kirjoitti: ↑06.10.2021 11:14Olikohan muuten niin että ilman sitä ajoneston purkkia perustason OBD ei toimi, mutta volkkarin oma VCDS kylläkin osaa ottaa suoraan yhteyden ecuun omalla protokollallaan.TT| kirjoitti: ↑06.10.2021 10:37Tuohon uudempaan ecuun en ole syvemmin perehtynyt, mutta ei siellä juuri muita vaihtoehtoja ole kuin että K-signaali puuttuu tai virta/maa ei tule.Jugis kirjoitti: ↑26.07.2021 19:12 Moro. Afn moottorin vaihto menossa ja muuten toimii hyvin mutta obd pistoketta en saa toimimaan.
Hommasin koodatun ecun mistä ajonesto otettu pois käytöstä joten en tarvii avain siruja jne. Voisiko obd toimimattomuus johtua jostain k-linjan puuttuvista osista? Obd testeri käynnistyy mutta ei saa yhteyttä.
Obd pinni 7 (vihreä/sin) kytketty ecun 6 pinniin.
Moottori ja sähköt peräisin 98vuoden passatista ja kahdella liittimellä ecu.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu
Lueskelin tossa saksan foorumia ja löyty kohtuu nätti AHU swappi jos ideoita kaipaa.
https://www.bulliforum.com/viewtopic.php?f=125&t=108996
https://www.bulliforum.com/viewtopic.php?f=125&t=108996
Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu
mTDI swappia olen aloittelemassa JX syncroon ja nämä swap ketjut on tullut tässä pariin kertaan kahlattua läpi. Mulle tulossa AFN Passatista. Tuossa toisessa ketjussa onkin hyvin listattu JX:stä napattavat osat, mutta jostain muistan lukeneeni että pitkittäiskoneisen vauhtipyörä ei sitten käykkään? Pitääkö tämä paikkansa? Entä miten on pakosarjan ja turbon laita? Joutuuko tässä tapauksessa siis muokkaamaan molemmilta puolilta moottorinkannakkeita? Onko ehdotuksia mikä laturi tohon kannattais laittaa?
Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu
Vauhtipyörässä hammastus väärässä päässä. Laita vaikka jx pakosarjalla uudella turbolla. Afn omat onnistuu, mutta vaatii aikaerikoisen moottorituen, eikä afn turbo pelaa ilman ecun ohjausta. Oikea koneenkorvan joutuu tekemään pitkittäiskoneisiin.
< 15kWh/100km
Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu
Okei, eli vauhtis siis kaivettava jostain poikittaiskoneesta? Onko vauhtiksissa muita strategisia eroja eri konevaihtoehtojen kesken, mitä tarvis tietää sopivaa metsästäessä? (Käykö esim apuakselittomasta?)
Suosituksia minkä turbon laittaa? Laipan teko ei ongelma.
Linkkejä/vinkkejä mistä tuon lantikan/fiiatin pumpun löytäis? Toistaseks vaan tullu vastaan latviassa kunnostettuja (saman lafkan kunnostamia josta pari vuotta sitten ostin kunnostetun turbon joka sit räjähti 2kk:n jälkeen...) Joten joku just irrotettu ja loppuun ajettu paska kiinnostais enemmän..
Suosituksia minkä turbon laittaa? Laipan teko ei ongelma.
Linkkejä/vinkkejä mistä tuon lantikan/fiiatin pumpun löytäis? Toistaseks vaan tullu vastaan latviassa kunnostettuja (saman lafkan kunnostamia josta pari vuotta sitten ostin kunnostetun turbon joka sit räjähti 2kk:n jälkeen...) Joten joku just irrotettu ja loppuun ajettu paska kiinnostais enemmän..
Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu
Fiatin pumppua en suosittele. Akseli liian lyhyt ja leikkaa kierroksia aika aikaisin. Golf 3 tdi:stä löytyy kytkinkamat, voi ostaa joko kiinteenä tai sitten kaksoismassana.
Tehdasuusi jx turbo olisi siitä kiva että menee suoraan paikoilleen. Vnt-turbot (kuten Afn:ssä) vaatii sitten käytännössä sähköisen ohjauksen.
Tehdasuusi jx turbo olisi siitä kiva että menee suoraan paikoilleen. Vnt-turbot (kuten Afn:ssä) vaatii sitten käytännössä sähköisen ohjauksen.
< 15kWh/100km
Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu
Jep, juuttuvasiipistä en kaavaillutkaan koska eculla en ala tuota rakentamaan. Lähinnä mietin vaan tuota jx:n orkkisfööniä että mihin asti siinä riittää jerkku..
Onko siis niin että jx vauhtipyörä ei käy tohon afn:ään? Kiinteän ajattelin laittaa enivei.
Sais nyt vaan sen projektimoottorin hyppysiin niin pääsis tekeen konkreettista vertailua kaikista osista..
Onko siis niin että jx vauhtipyörä ei käy tohon afn:ään? Kiinteän ajattelin laittaa enivei.
Sais nyt vaan sen projektimoottorin hyppysiin niin pääsis tekeen konkreettista vertailua kaikista osista..
Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu
Jx:n vauhtipyörään et saa mitään pitävää kytkintä, muutenhan se menis.
< 15kWh/100km
Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu
AFN ja kytkinakseli. Nyt parin tölkkimiehen kanssa ollut juttua tästä. Onko välttämätöntä vaihtaa passatin akseli tölkin (diesel) laatikkoon? Paljonko pituusero oikeasti on? Koittanut aihetta opiskella vebistä ja ei tuosta juurikaan infoa löydy. Haetaanko tässä vain sitä että tdin kytkinlevy kävis suoraan tohon pakettiin, eikä wbx:n levyä tarvis erikseen hankkia?
Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu
Dieseltölkin akseli käy jos käytät TDI kiinteää vauhtipyörää ja asetelmaa. Wbx:n akselia joutuu lyhentämään muutaman millin.
Passatin akseli??
Jälkituotantona saa akselia missä on TDi:n hammastus.. tällä ainakin saa käytettyä afn:n kaksoismassavauhtipyörän suoraan.
Passatin akseli??
Jälkituotantona saa akselia missä on TDi:n hammastus.. tällä ainakin saa käytettyä afn:n kaksoismassavauhtipyörän suoraan.
< 15kWh/100km
Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu
Miten kaksoismassa ja kiinteä eroavat kytkinakselia ajatellen toisistaan? Käsittääkseni mihin tahansa volkkariin saa vaihdettua kiinteän vauhtiksen kaksoismassan tilalle ilman kytkinakseliin kajoamista?
Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu
TDi kytkinakseli on paksumpi kiinteässä voi käyttää WBX kytkinlevyä.