TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.
houmeri
Vasta alkaja
Viestit: 22
Liittynyt: 21.08.2013 21:59

Re: Tdi swappia

Viesti Kirjoittaja houmeri »

No nyt sain toimimaan, oli yksi mustakeltanen piuha laitettu ohi tuon 109 releen, niin jäi tavallaan pito päälle. Vois melkein lotata ku oli ensimmäinen piuha oikea minkä pistin niistä poikki :D

Nyt olis vielä ongelma kun vag-comi kadottaa yhteyden kun pistää auton käyntiin... Pitäs ajoitus tarkistaa/säätää

Ja pakoputkestaki näyttäns tulevan öljynnäköistä, olikohan tuo turboki finaalissa, taikka öljyn paluuputkessa jotaki tukosta :?
Avatar
Heebo
AktiVWisti
Viestit: 380
Liittynyt: 27.02.2012 11:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Tdi swappia

Viesti Kirjoittaja Heebo »

Koitappa auttaako asiaa, jos yhteyden yrittää muodostaa vasta kun auto jo käy?
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
houmeri
Vasta alkaja
Viestit: 22
Liittynyt: 21.08.2013 21:59

Re: Tdi swappia

Viesti Kirjoittaja houmeri »

No nyt on vaihettu turbo ku sattu semmonen olemaan tuolla hyllyssä, mutta öljyä tulee vieläki pakoputkesta aika reippaasti ettei tuo normaalia ole...?
Alunperin piti jo laittaa tuo kkk k03 mutta jäi laittamatta ku olis pitäny vähän askarrella kiinnitystä, pakopesän kolmio laippa oli siinä toisinpäin. Tuossa garretissa mikä oli aiemmin oli selvästi enemmän välystä.

Paluuputki menee suoraan öljypohjaan, pitää alkaa vissiin vaihtaan isompi putki siihen... Jossaki nähny kuvia että olis tuo öljynpaluu lohkossa ja toimis niinkin.
Onko vinkkejä mikä muu vois olla pielessä? Venttilivarrenkumit on uudet, sylinterit hoonattu ja uudet männänrenkaat, kiertokangen laakerit uudet.

Alunperin kun testasin moottoria luovuttaja passatissa niin en huomannut että olis tehnyt samaa, tehin siis moottori rempat silloin kun se oli vielä passatissa kiinni.

Miten tuo N75 releen toiminta, siihen tulee jännite liittimeen ku panee virrat päälle onko oikein, tiiän että maadoitaa ecun kautta? Silti siitä ei kuulu mitään naksuntaa vaikka käyttää liitintä paikoillaan ja poissa. Vagcomilla yritin testata sen toimintaa mutta liittimen nastoissa oli kokoajan 12v niin eipä siitä mitään selvenny...
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tdi swappia

Viesti Kirjoittaja TT| »

Mitenkäs olet sen turbon sinne leiponut paikalleen? Kuulostaa siltä ettei öljynpaluu toimi syystä tai kolmannesta, jos turbo pitäisi olla toimiva. Itse testannut omassa nyt kahta vajaan 400tkm ajettua GT15 turboa ja kummassakin tuntu pieni välys, mutta öljyä ei putkesta tullut.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
houmeri
Vasta alkaja
Viestit: 22
Liittynyt: 21.08.2013 21:59

Re: Tdi swappia

Viesti Kirjoittaja houmeri »

joo nyt pelaa, oli paluu putki käyny taitoksissa niin oli jääny linttaan se. Kumma etten huomannu aikasemmin ja vielä hyvin nuohosin nuo putket ennenku laitoin paikalle varmaan sattu asennuksessa jotakin.... noh tulipahan laitettua uuenpi turbo paikalle... :)

Vag-comillaki sai yhteyden kun laittoi kaikki sähkölaitteet päälle valot ja puhaltimet, just sen verran pysyy yhteys päällä että sai tdi timingin hetkeksi päälle. Aavistuksen on myöhäsellä, pitää alkaa säätään...
houmeri
Vasta alkaja
Viestit: 22
Liittynyt: 21.08.2013 21:59

Re: Tdi swappia

Viesti Kirjoittaja houmeri »

Nyt tyhmä kysymys, kumpaan päähän pumppua tulee tankilta syöttö ja kumpaan paluu?
Epäilys että voisko olla väärin kun ilmaa menee paljon kirkkaissa putkissa ja taitaa valua takasin tankkiin tuo aine kun sammuttaa.
Liitteet
huono kuva, mutta tankilta tulee oikeasta ylänurkasta suodattimelle.
huono kuva, mutta tankilta tulee oikeasta ylänurkasta suodattimelle.
WP_20140823_005.jpg (189.81 KiB) Katsottu 5866 kertaa
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Tdi swappia

Viesti Kirjoittaja dmn »

Imu hihnapyörän lähelle ja paluu kannestaa. Ilmakupliin voi myös syynä olla pumpun käyttöakselin stefa tai ennakon säätömännän ylempi (koneen päältä katsottuna) o-rengas, joskus voivat vetää ilmaa vaikka ulospäin eivät vuodakaan. Ja jos on kova imu takas päin niin suodatin saattaa olla tukkonen tai tankilta lähtevät letkut muuten huonot/tukossa, kumpaakin on tavattu :)
< 15kWh/100km
houmeri
Vasta alkaja
Viestit: 22
Liittynyt: 21.08.2013 21:59

Re: Tdi swappia

Viesti Kirjoittaja houmeri »

Joo oli ne väärinpäin ne letkut, parani huomattavasti :)
Tuli laitettua se keltamusta piuhakin oikeaan paikkaan joka aiemmin meni ohi 109 releen samaan nippuun mihin meni paljon keltamustia piuhoja, se oli n79 venttiilille vai lämmitin tarkoitettu, huohotin järjestelmään jotenkin liittyy.

Luovuin myös ajatuksesta käyttää passatin mittaristoa, ei sitä siihen oikein mitenkään saa siististi, eikä ole niin paljoa kummosempi että kannattaa alkaa sitä siihen sovittelemaan, liitin tölkin oman mittarin piuhat takaisin.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tdi swappia

Viesti Kirjoittaja TT| »

Niin siinä on lämmitysvastus alunperin huohottimen liitoksessa imuputkeen, jätin omistani sen suosiolla pois. Kuten koko sen lämmitysosuuden piuhatkin raksin johtosarjasta pois sotkemasta. On niitä tdi-mittaristoja ihan siististi laitettu tölkin kehykseen, vaatii vaan suurin osa myöskin toimivan nopeusanturitiedon. Hyvänä puolenahan siinä olisi suoraan toimiva kiekkamittari ja varoitusvalot.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Sinky
AktiVWisti
Viestit: 879
Liittynyt: 11.06.2012 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tdi swappia

Viesti Kirjoittaja Sinky »


passatin mittaristo tölkissä
Home is where you park it.
houmeri
Vasta alkaja
Viestit: 22
Liittynyt: 21.08.2013 21:59

Re: Tdi swappia

Viesti Kirjoittaja houmeri »

Joo tulipa haettua vikalistaki konttorilta... Ei kelvannu motonetin varaosa luettelot, eikä wikipediat, pitää merkkiliikkeestä käyä joku todistus mitä osia vaatii tai siis todistus että mitään ei tarvi vaihtaa. Alku kesästä kävin samojen lappujen kans kyselemässä ja ei pitäny olla mitään ongelmaa, nyt oli eri katsastusmies.

Syynäs kyllä auton niin perin pohjin ja kaikki viat mitkä on aina ennen menny huomautuksitta niin nyt kirjas ylös, auto on seisonu 4vuotta ja kilometrejä tullu ehkä 2000km edellisen katastuksen jälkeen... Oikeat viat oli että jarrut puolsi ja pohjasta löyty pienenpieni reikä jonka se sai rengasraualla isoksi.
Puntarillaki käytti kun ei otteessa ollut kuin yhden akselin massa. Tiiänpähän että millä konttorilla en enää toiste käy kun tuon saa läpi...
topik
AktiVWisti
Viestit: 175
Liittynyt: 24.02.2012 00:08
Paikkakunta: Jämsänkoski keskisuomessa

Re: Tdi swappia

Viesti Kirjoittaja topik »

Nyt heinäkuun alusta muuttu tuo katsastus sillein, että ei enään tarvi mennä samaan paikkaan vikojen korjauksen jälkeen.
Eli toisella konttorilla voi teettää lopputarkastuksen.
juuhler
Vasta alkaja
Viestit: 4
Liittynyt: 15.04.2014 07:02

Re: Tdi swappia

Viesti Kirjoittaja juuhler »

olis kans edessä tuo koneen päivitys 1.6td stä 1.9td.. ni olisko jollain olemassa vastaavuustodistusta et jarrut yms on samat
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tdi swappia

Viesti Kirjoittaja TT| »

juuhler kirjoitti:olis kans edessä tuo koneen päivitys 1.6td stä 1.9td.. ni olisko jollain olemassa vastaavuustodistusta et jarrut yms on samat
1.9td on niin mopo ettei pitäisi tarvita mitään todisteluja, pysyy 20% sisällä tehot.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Tdi swappia

Viesti Kirjoittaja jarke »

20% sisällä mistä :mrgreen:
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tdi swappia

Viesti Kirjoittaja TT| »

jarke kirjoitti:20% sisällä mistä :mrgreen:
mr viriwoosh tuli sotkemaan hyvän keskustelun ;) 69x1,2 on minusta enemmän kun AAZ vakio 75. Oletin tietysti liikaa että JX on se, josta ollaan lähdetty liikkeelle näin syncromaisesti.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
juuhler
Vasta alkaja
Viestit: 4
Liittynyt: 15.04.2014 07:02

Re: Tdi swappia

Viesti Kirjoittaja juuhler »

Syncrolla tietysti :P ja luovuttajaksi olisi tarjolla Ford galaxy, mutta kun koneen tyyppi ei ole viellä selvillä (raatoa ei oo viel noudettu) mut tehot on välillä 90-130 sarvetonta...
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tdi swappia

Viesti Kirjoittaja TT| »

juuhler kirjoitti:Syncrolla tietysti :P ja luovuttajaksi olisi tarjolla Ford galaxy, mutta kun koneen tyyppi ei ole viellä selvillä (raatoa ei oo viel noudettu) mut tehot on välillä 90-130 sarvetonta...
1.9TDI on se mitä siitä autosta löytyy, 90 tai 110 kaakkiset versiot helpommin tölkitettäviä. 130hp on sitten jo pumppusuutinkone.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
juuhler
Vasta alkaja
Viestit: 4
Liittynyt: 15.04.2014 07:02

Re: Tdi swappia

Viesti Kirjoittaja juuhler »

Jep ! Mut jos joltakulta löytyis se vastaavuus todistus ?
Avatar
Heebo
AktiVWisti
Viestit: 380
Liittynyt: 27.02.2012 11:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Tdi swappia

Viesti Kirjoittaja Heebo »

Se todistus on oltava yksilöity muutettavalle ajoneuvolle. Aiheesta ei ole olemassa mitään yleismaailmallista todistusta joka käy kaikkiin yksilöihin.
Eli käytännössä VV-auton reissu ja pyydät todistuksen josta selviää että juuri sinun XXX-666 vastaa kaikilta liikenneturvallisuuteen vaikuttavilta osiltaan ja rakenteeltaan mallisarjan tehokkainta 2,1WBX versiota.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Vastaa Viestiin