TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.
Avatar
Jouni
AktiVWisti
Viestit: 391
Liittynyt: 29.04.2012 15:26
Paikkakunta: Inari

Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Minulla varmaankin tuo 300 pumppu kun on kaikenmaailman turhia vipuja ja sähkömutikoita. Tuohon ei oikein istu aaz rauta.
Kaasuvaijerin kiinnikkeen tein yhdistelemällä lr ja aaz(tai jx, en enää muista) pumpun takakannakkeita.
Liitteet
20160616_115018.jpg
20160616_115018.jpg (2.06 MiB) Katsottu 7858 kertaa
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tuolla AAZ raudalla minullakin on molemmat, kiinni vain yhdellä ruuvilla
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Se kuulapäämollukka mihin tulee dieselin vaijerin pää, niin minkälainen se on JX:n pumpussa? Tuo Lantikan vastaava on vähän liian pieni ja vaijerin pää irtoaa siitä liian helposti. Se näyttää siltä, että lähtisi yhdellä mutterilla irti. Voisiko JX:n pumpusta ottaa paremmin sopivan?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
Viestit: 507
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Land rover pumpun huolto-hintapolitiikka, missä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

Tervehdys!

Tuli luova tauko tuossa 1z koneen muuntamisessa Tölkki käyttöön. Olin nimittäin viemässä Land roverin pumppua huoltoon ennen asennusta, syynä polttoaine vuoto ja säädön saattaminen alkuperäiseksi.
Kuopioon marssin Atoy nimiseen huoltoon ja huolto sedältä kysyin alustavaa hinta-arviota perushuollosta niin vastauksena oli 600 €, noin. :shock:

Googlella varmaan löytää paikkoja mutta mielellään tiedustelisin kanssa harrastajien ihan kokemuksia asiasta, minne kannattaa viedä ja tuleeko myös kuntoon? Etäisyys ei ole ongelma, Kusti polkee ja posti kulkee :)
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3088
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Land rover pumpun huolto-hintapolitiikka, missä tehdä?

Viesti Kirjoittaja dmn »

AD-varaosasta tiivistesarja pari kymppiä, räjäytyskuvia ja tietoa löytyy netistä (ja täältä) ja nuo säädöt saa saa paikallaan ollessa haarukoitua kohdalleen. Suosittelen tätä, ellei pumppu sitten oikeasti ole esim. ruosteessa sisältä tms. ebay-ylläreitä.
< 15kWh/100km
OPT316
AktiVWisti
Viestit: 91
Liittynyt: 18.08.2012 09:14

Re: Land rover pumpun huolto-hintapolitiikka, missä tehdä?

Viesti Kirjoittaja OPT316 »

No ite käytin, Ducatosta lähtöisen, pumpun huollossa ja viritettävänä HP Diesel'ssä Ylivieskassa.
Tuli todella hyvä ja ainakin selvästi edullisemmin kuin tuo mainitsemasi hinta.
OPT316
AktiVWisti
Viestit: 91
Liittynyt: 18.08.2012 09:14

Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja OPT316 »

Sama ongelma oli Ducaton pumpun kanssa eli siis liian pieni kuula. No tilasin muistaakseni Brickwerk'siltä tähän tarkoitukseen olevan "lukitusholkin" --> pysyy!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja TT| »

Aika monesta vag dieselin pumpusta saa sopivan palleron, ja on tosiaan ihan vaan kierteellä paikallaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
Viestit: 507
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: Land rover pumpun huolto-hintapolitiikka, missä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

Kiitos! Minäpäs olen sinne yhteydessä :) ja hyvinhän se silloin kiihtyi kun Amarokista ohi pyyhkäisit :D
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1.9 M-TDI pumppu kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Hanttapuli taisi hakea hiljattain marmorilta parilla ekulla uuden palleron, jos oikein muistan.
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
Viestit: 507
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: Land rover pumpun huolto-hintapolitiikka, missä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

Kiitos OPT316!
Siellähän se pumppu kävi huollossa matkahuollon kautta ja hinnaksi tuli 402 € rahteineen!
Ja oli nopea toiminta, meniköhän kokonaista kolme päivää siitä kun laitoin niin oli takaisin :)
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Land rover pumpun huolto-hintapolitiikka, missä tehdä?

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Ihan mielenkiinnosta utelen, mitä tuohon hintaan sille pumpulle tehtiin?
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
Viestit: 507
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: Land rover pumpun huolto-hintapolitiikka, missä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

Muistilista meni pumpun mukana koneen laittajalle, päivittelen kun käyn siellä, itsellä tosiaan peukku keskellä kämmentä dieseleiden kanssa
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Avatar
Arska L
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 28.08.2016 08:57

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Arska L »

-98 Cordobasta ahu swappi menossa ja nyt tarvis tuota johtasarjaa vähän karsia.. Kestääkö kaikki turhat johdot katkoa vain pois ja suojata päät,vai kiertääkö liittimien kautta tietoa eculle. Turhilla johdoilla tarkotan nyt esim. Lämmityslaitteen piuhoja,valojen piuhoja,taakse lähtevää johtonippua yms.
-86 Retkeilytölökki, Ahu TDI swap.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3088
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja dmn »

Poikki vaan. Tosin hommaa voi lähteä parsimaan toisesta suunnasta eli katsoo eculta lähtevät johdot ja poistaa kaiken muun.
< 15kWh/100km
Avatar
Arska L
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 28.08.2016 08:57

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Arska L »

Näinhän se vois tietenki olla.. Kiitos!
-86 Retkeilytölökki, Ahu TDI swap.
Avatar
CanCanMan
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 30.07.2013 14:04
Paikkakunta: Nokia

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja CanCanMan »

Hei ja Moi!
Menin ja ostin itselleni harrastuksen, eli vm. -86 1,6td tölkin. Tämä yksilö vaatisi koneen vaihtoa ja kokemattomana harrastajana haluaisin muutamia vinkkejä aiheeseen. Sen verran olen saanut selville, että 1,9td aaz moottori olisi sopiva kone, mutta mitä tarkoittaa kun puhutaan tölkitetystä moottorista. Autossa on 5 lovinen laatikko jo vaihdettuna, sopiiko tuo suoraan yhteen koneen kanssa? Mitä kaikkea olisi hyvä ottaa ennen aloitusta huomioon. Olen sen verran yksinkertainen kaveri että ei kannata ajatella luettelevansa minulle itsestäänselvyyksiä. Luulen että joskus tulevaisuudessa joku voisi kaivata tälläisia ohjeita, joten ajattelin kuvata homman vaiheittain jälkipolville ihasteltavaksi tyylii...

1. Avaa moottoritilan kansi
2. Irroita letkut ja liittime....jne
Avatar
salainenagentti007
AHUttaja
Viestit: 108
Liittynyt: 21.07.2013 21:58
Paikkakunta: Sastamala

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja salainenagentti007 »

Tuolla noviisi, minä, vaihdan AHU:a 1,9 TDI:tä 1,6D CS-tölkkiini...lähtökohdat molemmilla aikalailla samat, ilmeisesti. Työkalut ja -halut on, mutta ei aavistustakaan, mitä pitäisi tehdä. No, voin kertoa, että kyllä se onnistuu, oli se sitten AAZ tai AHU...

Ja täällä onnistumisen riemua ja epäonnistumisen tuskaa... http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =19&t=3492
Tölkillä ajelu on parasta, mitä mies voi tehdä housut jalassa...sitten tajusin, että voihan sitä ajella ilman housujakin!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

CanCanMan kirjoitti:Hei ja Moi!
Menin ja ostin itselleni harrastuksen, eli vm. -86 1,6td tölkin. Tämä yksilö vaatisi koneen vaihtoa ja kokemattomana harrastajana haluaisin muutamia vinkkejä aiheeseen. Sen verran olen saanut selville, että 1,9td aaz moottori olisi sopiva kone, mutta mitä tarkoittaa kun puhutaan tölkitetystä moottorista. Autossa on 5 lovinen laatikko jo vaihdettuna, sopiiko tuo suoraan yhteen koneen kanssa? Mitä kaikkea olisi hyvä ottaa ennen aloitusta huomioon. Olen sen verran yksinkertainen kaveri että ei kannata ajatella luettelevansa minulle itsestäänselvyyksiä. Luulen että joskus tulevaisuudessa joku voisi kaivata tälläisia ohjeita, joten ajattelin kuvata homman vaiheittain jälkipolville ihasteltavaksi tyylii...

1. Avaa moottoritilan kansi
2. Irroita letkut ja liittime....jne


Tervetuloa foorumille!

AAZ swappikeskustelut omaan ketjuun, vaikka siinä hommassa onkin paljon samaan kuin TDI:n swappaamisessa. Pidetään tämä ketju puhtaasti TDI aiheisena.

Tölkitetty tarkoittaa, että se moottori on muokattu Tölkkiin sopivaksi.

Kaikki apuakselilliset 1.6, 1.8 ja 1.9 lohjoihin tehdyt moottorit sopivat diesel Tölkkien laatikoihin (4v / 5v / syncro)
Bensakoneisien (WBX) laatikoihin pitää vaihtaa dieselin kytkinkoppa.
Avatar
CanCanMan
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 30.07.2013 14:04
Paikkakunta: Nokia

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja CanCanMan »

Kiitoksia pikaisista vastauksista. Löysinkin jo aaz moottorin joten siirryn oikean topicin alle. On muuten hieno foorumi tämä tölkkifoorumi...
Vastaa Viestiin