TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.

Re: mootorin vaihto ahu konesen

ViestiKirjoittaja Sniff89 » 09.09.2017 21:19

hei nytt mä voin kerto ja todista ahu kone käy niin hyvin jx pumppulla 11mm nestepäälä tarvi vaan näyttä avain nin se on käynissä . tyhjäkäynti niin kun se pitäis olla ja vasta heti kun koskee kasupoljin . pitäs viel pistä sintteri kytkin niin pääsen ajaman kunolla.
Sniff89
Vasta alkaja
 
Viestit: 9
Liittynyt: 08.12.2016 09:31
Paikkakunta: kiisko

Re: mootorin vaihto ahu konesen

ViestiKirjoittaja Heebo » 14.09.2017 12:00

Käypihän se, mutta ootkos päässyt vielä metriäkään ajamaan, että vetääkö se ollenkaan?
-90 Caravelle C Syncro e-TDI
-90 Multivan Syncro 1.6 TD
Avatar
Heebo
AktiVWisti
 
Viestit: 378
Liittynyt: 27.02.2012 11:01
Paikkakunta: Oulu

Re: mootorin vaihto ahu konesen

ViestiKirjoittaja TT| » 14.09.2017 12:55

Niin, onhan se mahdollista siitäkin pumpusta mtdi pumppu tehdä osia vaihtamalla. Yleensä vaatii aika paljon viilaamista että toimisi kohtuullisesti.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6023
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: mootorin vaihto ahu konesen

ViestiKirjoittaja jabetus61 » 16.09.2017 19:23

Diesel huoltajalta tuli tietoa tdi sähköisen tilalle käy Fiat1.9td dukaton jakaja pumppu joka on bosch valmistama mutta on katsotava minkä suuntainen on vw pyörimis suunta ja sama myös fiat dukaton pumppu
jabetus61
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 84
Liittynyt: 09.03.2014 11:47

Re: mootorin vaihto ahu konesen

ViestiKirjoittaja Heebo » 16.09.2017 21:41

Ompa ollu pöljä diesel huoltaja jos ei tienny että ducatoissa on vain R pumppuja ja kyseessä vieläpä kammiolone. Menee vähän Essonbaari hommiksi jos täällä tuommoisia mutuja jaellaan.
-90 Caravelle C Syncro e-TDI
-90 Multivan Syncro 1.6 TD
Avatar
Heebo
AktiVWisti
 
Viestit: 378
Liittynyt: 27.02.2012 11:01
Paikkakunta: Oulu

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

ViestiKirjoittaja TT| » 17.09.2017 10:00

Niin, kyllä se fiatinkin pumppu kannattaa suoraruiskukoneesta ottaa niin ei tarvii alkaa osia vaihtelemaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6023
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

ViestiKirjoittaja hege » 17.09.2017 11:08

jabetus61 kirjoitti:Diesel huoltajalta tuli tietoa tdi sähköisen tilalle käy Fiat1.9td dukaton jakaja pumppu joka on bosch valmistama mutta on katsotava minkä suuntainen on vw pyörimis suunta ja sama myös fiat dukaton pumppu

Tämä tieto ei auta ketään.

Toivon aktiivimpaa moderointia koska nämä ketjut tulevat raskaiksi lukea jos keskustelua käydään tällä tasolla. Huono ja väärä tieto vaikeuttavat harrastamista.

TD pumpun paineet ovat huomattavasti alhaisemmat, eikä suihkutuksen ajoitus ole yhtä tarkka. TD pumpun käyttäminen TDI moottorissa ei siksi ole hyvä vaihtoehto.
Lisäksi jos ehdotat pumppua niin kerro automerkin ja mallin lisäksi mikä on pumpun valmistaja, mistä vuosimalleista sitä kannattaa etsiä ja mielellään sarjanumerot ja muut tunnistetiedot että sitä on helppo.

Löytyyko jostain jotain hyvää listaa mTDI pumpuista jos halutaan tehdä 1.9 tdi swappia?
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 1175
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

ViestiKirjoittaja AT5nok » 19.09.2017 23:32

TT|:ltä aikanaan saamani lista Fiateissa olleista mTDI pumpuista löytyy tuolta:
TDI-swap tietopankki

Samaa mieltä Hegen kanssa, vain varmaa tietoa näihin asiakeskusteluihin. Huumorille löytyy omat paikat yleisestä keskustelusta.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7069
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

ViestiKirjoittaja tölkkki » 25.09.2017 23:29

Mites muuten tuon lantikan pumpun Ykk kohdan tietää. Jostain luin että kiilaura ykköspytyn putkea kohti pumpussa. Vai miten tuo kannattaa tehä? Meinaan jos se pitäis olla noin niin alkuperäinen hihnapyörän keskiö mikä on ollut pumpussa ei ole jälkien mukaan ollut sinnepäinkään?
tölkkki
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 45
Liittynyt: 01.07.2015 19:21

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

ViestiKirjoittaja dmn » 26.09.2017 07:21

Noin se pitäisi olla. Toki jos joku kyläseppä koonnut pumpun, on mahdollista että akseli on 180° väärin..
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2291
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

ViestiKirjoittaja AT5nok » 26.09.2017 22:12

Lantikassa pumppu on muistaakseni moottorin toisella puolella, vaikuttaa ilmeisesti siihen 1. sylinterin paikkaan alkuperäisen keskiön ajoitusmerkeillä.

Itse olen ottanut keskiön irti, merkannut kiilan paikan keskiöön, sitten keskiö takaisin paikalleen ja kääntänyt kiilan oikeaan kohtaan. Kaksi mTDI moottoria on hörähtänyt silleen käyntiin.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7069
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Turbo 1.9tdi AHU moottoriin

ViestiKirjoittaja tölkkki » 21.10.2017 15:15

Nyt pitäis valkata turbo toho ahuun. Lantikan pumppu on paikallaan ja 0.260 kärjillä tulossa suuttimet. Joku ei vnt ahdin mielessä niin mikähän mahtaisi tuommoinen olla. Ebayssa näyttää noita kiinan turboja olevan 300-400e gt2056v mutta taitavat olla vnt. Mikähän "kiintee" olis vastaava helposti saatava ja sinne 200hv asti riittävä ?

Ellei joku osaa sit neuvoo miten tehään alipaine ohjaus vntlle niin käyhän sit semmonenki :D
tölkkki
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 45
Liittynyt: 01.07.2015 19:21

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus

ViestiKirjoittaja TT| » 22.10.2017 18:34

^Huhujen mukaan GT2056s pitäisi riittää suunnilleen tuonne asti, herää vaan vakiona aika huonosti alhaalta. Tuostaki on toki monta eri versiota vähän eri siivillä ja pakopesillä. Sopii myös pienellä viilauksella tölkkiin AAZ/pitkittäisAHU pakosarjalla.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6023
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus

ViestiKirjoittaja tölkkki » 25.10.2017 17:52

Jos laitan gt2056s turbon adapterilla jx pakosarjaan niin tuleeko ongelmia öljynpaluun kanssa? Taitaa aivan sama ongelma tulla myös ahunpakosarjalla adapterin kanssa ja sen lisäksi uusi moottorin kannake tehtävä.

Tossa tuli mieleen että olisko ideaa heittää jx pakosarja ylösalaisin paikalleen jolloin turbo tulis ylemmäs ja moottorinkannakkeeseen ei ota kiinni. Myös pakopuoli olisi turbossa suoraan taaksepäin valmiiksi. https://imgur.com/a/r2p0J tähän malliin.
tölkkki
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 45
Liittynyt: 01.07.2015 19:21

Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus

ViestiKirjoittaja TT| » 25.10.2017 18:35

Ihan kaikkea ei tarvitse koittaa ja keksiä uudelleen, viewtopic.php?f=12&t=2390
Ainakin Perkinsin versiossa tuosta GT20xxS, on sopivasti pullistuma tuossa laipassa, joten sopii suoraan tuohon mainitsemaani AAZ/pitkittäis AHU pakosarjaan, vähän kahta reikää isommaksi ja kolmion kärkipulttia varten poraa turbon laippaan reiän ja kierteet siihen. JX sarjalla tulee liian alas, ja toisin päin on aika mahdoton saada sopimaan imusarjan kanssa, ja muistelen että jotain muutakin ongelmaa oli kun joskus mallailin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6023
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Edellinen

Paluu T3 - Moottorit - Engines

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa