Sivu 1/1

JX öljypumpun jumitus / liian korkea paine?

Lähetetty: 18.04.2014 21:05
Kirjoittaja AT5nok
Joku joka on paremmin perillä sen rakenteesta, siis siitä painerajoituksesta, voisi avata sanaisen arkkunsa ja selvittää mitä siellä tapahtuu.

Re: JX öljypumpun jumitus

Lähetetty: 20.04.2014 10:50
Kirjoittaja Mettalainen
mites nyt oli oliko sitä painetta liikaa vai liian vähän vai eikö ollenkkaan
pumpussa on sellainen jousi mäntä yhdistelmä mikä päästää liiat paineet pois ittelläni oli tämä jumittunu kiinni ja öljyn paineet kevyt 7baria
jos on alhaiset paineet voi olla mäntä auki ja jumissa tai "putki" jossa mäntä liikkuu kulunut soikeaksi ja paineen karkaa välistä pois

Re: JX öljypumpun jumitus

Lähetetty: 20.04.2014 11:00
Kirjoittaja TT|
Liikaa oli tässä tapauksessa paineita

Re: JX öljypumpun jumitus

Lähetetty: 20.04.2014 17:00
Kirjoittaja AT5nok
Se jousijuttu on ilm siinä imuputkessa.

Re: JX öljypumpun jumitus

Lähetetty: 20.04.2014 19:42
Kirjoittaja Mettalainen
kyllä
siinä on noin 2cm halkasialtaan oleva peltitulppa se pois en muista nyt että miten oli lukittu mutta sen alta löytyy loput
männän pitäis liikkuu suht kevyesti että on hyvä
oliskohan ollu toi tulppa jotenkin prässätty kiinni :?

Re: JX öljypumpun jumitus

Lähetetty: 20.04.2014 21:32
Kirjoittaja AT5nok
No minulla on muutama käytetty pumppu ja ei tuo nyt kauheita kuulemma maksa Fixuksessakaan, saati Hotcarsilla.

Re: JX öljypumpun jumitus

Lähetetty: 23.04.2014 09:17
Kirjoittaja Junka
Mulla oli kanssa tuota jumitusvikaa, kun kuplaan kasasin konetta. Ostin uuden öljypumpun ja kokeilin paineilmalla tuon venttiilin toimivuutta ennenkun laitoin paikoilleen. Jumitti sekin. Työnti kyllä joka välistä öljyä pihalle :D öljynpaineet nous mittarin tappiin. En enää muista purinko sen ja taisin hoonata isommaks.

Re: JX öljypumpun jumitus / liian korkea paine?

Lähetetty: 24.04.2014 19:56
Kirjoittaja AT5nok
Paljonkohan se suodattimen jalassa oleva anturi kestää painetta, onkohan mahdollista että olisi hajonnut ylipaineesta?

Re: JX öljypumpun jumitus / liian korkea paine?

Lähetetty: 10.05.2014 23:51
Kirjoittaja howwe90
kyselläämpäs jälleen tyhmiä täällä.

elikkäs kyselen mistä mahtaa johtua kun kovemman ajon jälkeen alkaa tyhjäkäynnillä vilkuttaa öljy valoa, lisämittarin mukaan painetta kumminkin vähän alle 1 bar, ja jos kierroksia vähänkin nostaa niin heti lopettaa vilkkumisen. onkohan vika mahdollisesti laturissa kun eikö sieltä haistele pyörintänopeutta jonka mukaan valitsee jommankumman paine anturin? jos jollain ollut samaa ongelmaa niin mieluusti jotain vinkkiä mistä lähtee vikaa etsimään.

ja sitten vielä: autossa nyt kiinni 1y-moottori, jonkun tarujen mukaan jx:n apuakselin hihnapyörä erikokoinen kuin "suorassa" olevissa moottoreissa, onko tällä mitään seksuaalista merkitystä minkään asian kanssa?

Re: JX öljypumpun jumitus / liian korkea paine?

Lähetetty: 11.05.2014 00:03
Kirjoittaja beretta
Taitaa olla ominaisuus noissa koneissa,jopa ohjekirja mainitsee tuon kovan ajon jälkeisen vilkuttelun.Voihan se olla että matalan paineen anturi on uupunut eikä tunnista enää oikeaa rajapainetta.Pieni kohotus tyhjäkäyntiin auttaa varmasti myös lopettamaan vilkuttelun jos siellä mittarin mukaan on riittävä paine :)

Re: JX öljypumpun jumitus / liian korkea paine?

Lähetetty: 11.05.2014 00:21
Kirjoittaja AT5nok
Minulla vika löytyi mittariston sähköliittimestä, liitin irti ja kiinni, niin summerin surinat loppui sillä.

Re: JX öljypumpun jumitus / liian korkea paine?

Lähetetty: 12.05.2014 19:11
Kirjoittaja tolvana
Edellinen jiiäksä lopetti ton vilkuttelun ja summerin soiton kun kävi marmoritiskiltä hakees uudet anturit about 30€/ kpl.

Re: JX öljypumpun jumitus / liian korkea paine?

Lähetetty: 12.05.2014 22:33
Kirjoittaja jarke
mulla jx hihnapyörä aasissa, on mielestäni pienempi= pumppu pyörii kovemmin, ei ainakaan vielä ole vil.kutellut

Re: JX öljypumpun jumitus / liian korkea paine?

Lähetetty: 27.05.2014 21:02
Kirjoittaja howwe90
hihnapyöristä ja niiden koosta, mulla siis 1y moottori kuten ylhäällä jo mainostin, mittasin kaverin t4:sen oliskohan mahdollisesti aaz moottorin (1.9 TD) apukaselin hihnapyörän, oli 110mm sitten mittasin entisen jx:än hihnapyörän, oli 120mm, eli mitä kummaa? en ymmärrä, eikös pienempi pyöri lujempaa joten miksi jx:ssä 120mm?? oman moottorin hihnapyörää en ole vielä mittaillut, mutta luulisin kenties olevan 110? jos jollai ois tietoa millainen missäkin vakiona että onko mun mittaamissa koneissa vain sekoiteltu eri osia?

Re: JX öljypumpun jumitus / liian korkea paine?

Lähetetty: 27.05.2014 21:40
Kirjoittaja AT5nok
Tänään siivoilin varastoa ja keräilin hihnapyöriä kasaan, koitan seuraavaan TDI swappiin etsi kanssa pienemmän pyörän.