Sivu 1/1

onko neulalaakereita saanut eri kokoisia

Lähetetty: 13.04.2014 16:41
Kirjoittaja hillitty
Sain uuden neulalaakerin Brickwerksin kautta. Tietysti luulin homman olevan Uusi-kiinni-rasvat-ja-vauhtis-perään ilman ylimääräistä säätöä.
Vauhtipyörä on 228mm bensasyncron ja näyttäs että siitä pitäs tuota keskireikää suurentaa?

Kuva

Uusi laakeri ja laakeri joka oli koneessa kiinni olleen 210mm vauhtiksen mukana ovat saman kokoisia.

Kuva
Kuva

Tuossa näkyy parhaiten kokoerot. Tuo holkki oli 228 vauhtiksen sisuksissa ja laakeri ois menossa tilalle.

Onko kukaan törmänny vastaavaan?

Re: onko neulalaakereita saanut eri kokoisia

Lähetetty: 13.04.2014 19:05
Kirjoittaja VW4WD
Eikös wasserissa laakeri ole kampiakselin päässä eikä vauhtiksessa?

Re: onko neulalaakereita saanut eri kokoisia

Lähetetty: 14.04.2014 00:45
Kirjoittaja hillitty
No ainakin tuossa pikku vauhtiksessa jonka koneesta irrotin oli laakeri vauhtiksessa. En ole kovin montaa wasseria purkanut.

Vähän kokeilin tuota vanhaa laakeria naputella kampiakselin päähän eikä se tuntunut menevän riittävän syvälle. Homma jäi kesken enkä mitannut vaan jumitin näiden vauhtiksien eroihin ja luulin vian olevan näissä:|

pitää tutkia vähän tarkemmin...

Re: onko neulalaakereita saanut eri kokoisia

Lähetetty: 14.04.2014 22:08
Kirjoittaja hillitty
VW4WD kirjoitti:Eikös wasserissa laakeri ole kampiakselin päässä eikä vauhtiksessa?
Jep, olet oikeassa.

Eli tässä oli nyt kuplaan tarkoitettu setti. 210mm vauhtikseen sorvattu tilaa laakerille kuplan lyhyemmän kytkinakselin takia ja liimattu laakeri siis vauhtikseen.

Brickwerksille lähetin myös kyselyä tuosta laakerista ja arvelivat lähettäneensä dieselin laakerin epähuomiossa. Pistivät toisen tulemaan, katsotaan millainen se sitten olisi.