1.6d ja käyntiinlähtö nollakelillä

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.
Avatar
väiski
AktiVWisti
Viestit: 234
Liittynyt: 25.02.2012 12:47

Re: 1.6d ja käyntiinlähtö nollakelillä

Viesti Kirjoittaja väiski »

beretta kirjoitti:ohjeistus on asteittain lämpimäksikäytön jälkeen kiristys ja vielä 1000km loppukiristys.Kansipahvin mukana tulevan faktan mukaan.Aika hurjalta tuntui venyviä pultteja kiriä jo 80c asteen jälkeen kun yksi kanta jo muljahti,siksi en 1000km jälkeen kirinyt,,,tämä siis1.6td pahvin ohje.Viisaammat korjatkoon jos väärää tietoa.
Näinhän se oli kun asian tarkistin, 1,6:sen kantta kiristellään useampaan otteeseen, mutta ohjeen mukaan AAZ:n 40 Nm :arrow: 60Nm :arrow: 90ast. :arrow: 90ast.
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7672
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1.6d ja käyntiinlähtö nollakelillä

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Eipä sitten taida johtua jälkkikiristämättömyydestäkään tuo minun AAZ:n öljyvuoto.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3081
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: 1.6d ja käyntiinlähtö nollakelillä

Viesti Kirjoittaja dmn »

Kuulin joltain VW-asentajakonkarilta että tuo 1000km jälkikiristys on pudotettu jo ammoisina aikoina pois pakollisista proseduureista.. Ja muutenkin taitaa tuo ylenpalttinen venyvien pulttien kiristäminen olla hyödytöntä. Mutta voihan olla että tuo massatiiviste saattaa painoa vähän enemmän kasaan kuin uudempien metallitiiviste ja sen takia pidetty tärkeänä tuota älytöntä rehkimistä konehuoneen puolella :-)
< 15kWh/100km
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1.6d ja käyntiinlähtö nollakelillä

Viesti Kirjoittaja TT| »

Joskus golfin 1.6TD:n kohdalla taisi herra dieselkorjaamo sanoa että 100tkm kohdalla kiristys
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Lepakko
AktiVWisti
Viestit: 99
Liittynyt: 13.04.2012 19:44

Re: 1.6d ja käyntiinlähtö nollakelillä

Viesti Kirjoittaja Lepakko »

Asia on ajankohtainen itselläni. JX:ään kiristin kannen ohjeen mukaan 90nm:iin. Käytin koneen lämpimäksi ja kiristin sen jälkeen ohjeen mukaan, oliko se nyt 90 astetta, en muista ulkoa. Nyt mittariin on kertynyt hiukan toista tuhatta kilometriä ja ohjeen mukainen jälkikiristys olisi aiheellinen. Ohjeen mukaan siis pultteja pitäisi avata 20-30 astetta, ja sen jälkeen vetää uudelleen 90nm:iin. Ennen kuin ryhdyn tähän (Dokassa) semi-vittumaiseen hommaan, kysyisinkin, onko tälle jälkikiristykselle enää perusteita? Tuossa ylempänä joku olikin jo kommentoinut, että huhun mukaan olisivat maahantuojallakin jättäneet pois tämän 1tkm jälkikiristyksen?

Kysyisinkin oletteko siis moista JX:n kohdalla harrastaneet?
Näytän häkäpöntöltä, tuokaa lisää päreitä, koivuja tai näreitä, älkää olko äreitä!
vegr
Vasta alkaja
Viestit: 25
Liittynyt: 06.03.2014 01:35

Re: 1.6d ja käyntiinlähtö nollakelillä

Viesti Kirjoittaja vegr »

Kansirempan jälkeen ajellaan jo toista tuhatta tässä, ja vähä rupee yskiin käyntiinlähtö.
Eli kysymys on samankaltainen, tarviiko kantta jälkkikiristää, ja voiko se tosiaankin aiheuttaa kylmäkäynnistysongelmia...
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1.6d ja käyntiinlähtö nollakelillä

Viesti Kirjoittaja TT| »

Eikös tuo kiristely liity siihen onko massatiiviste vai samanlainen metallitiiviste, mitä 1.9 koneissa. 1.9 koneiden metallitiivistettä ei tarvitse kasaamisen jälkeen kiristellä.
Hehkujen toiminnan ja pumpun ajoituksen testaisin ensin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
vegr
Vasta alkaja
Viestit: 25
Liittynyt: 06.03.2014 01:35

Re: 1.6d ja käyntiinlähtö nollakelillä

Viesti Kirjoittaja vegr »

Tuossa toisessa topicissa jo hieman kerroin asiasta.
Hehkut on vaidettu alle 5000km sitten tän vuoden puolella ja jakohihna ym. remontti tehty ~2000km sisään, joten ne on kunnossa.
Avatar
väiski
AktiVWisti
Viestit: 234
Liittynyt: 25.02.2012 12:47

Re: 1.6d ja käyntiinlähtö nollakelillä

Viesti Kirjoittaja väiski »

Tarkista nyt kuitenkin. Montakohan kertaa tällä foorumilla se syy on lopuksi löytynyt hehkuista...
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
Avatar
beretta
Tölkkitohtori
Viestit: 666
Liittynyt: 21.02.2012 16:53
Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
Viesti:

Re: 1.6d ja käyntiinlähtö nollakelillä

Viesti Kirjoittaja beretta »

se laattasulake 60amp mustassa boksissa hapettuu myös vaikka näyttää ehjältä niin virtapa katkeaa siihen.kantsii irroittaa ja putsata hapettumat.
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Vastaa Viestiin