Sivu 21/21

Re: 1.6 TD (JX) kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

Lähetetty: 12.09.2021 15:33
Kirjoittaja Ande
Nyppäsee mittariston kotelon irti etupäästä, suojamuovi pois ja sit näkyyki ne valot ylälaidassa. polttimo irtoo pyöräyttämällä. ei tarvi työkaluja tähä operaatioon.

Re: 1.6 TD (JX) kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

Lähetetty: 01.06.2022 15:15
Kirjoittaja Timppa
Terve.
Pitäisi vaihtaa sylinterinkansi yhteen T3:n, 89 mallin turbodiiseli 1,6 litrainen. paikoillaan olleen kannen numero on 068103373Q.
Ei löydy juuri tuota numeroa omaavaa mutta tarjoaa muita tilalle, kolme viimeistä numeroa heittää. Sopiiko siihen tölkkiin jokin muun numeron omaava kansi heittämällä.
Kiitos.

Re: 1.6 TD (JX) kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

Lähetetty: 02.04.2023 18:45
Kirjoittaja Timppa
Morjes.

Käynnistysongelmaa tuossa yllämainitussa autossa kannen vaihdon jälkeen, ilma oli plussalla, pyörittää loistavasti (uusi akku) mutta ei käynnisty. Avasin polttoaineen tuloputken ruiskutuspumpulle, ainetta pumppu ja letkut täyteen. Laitoin lohkolämmittimen, oli n tunnin päällä niin käyntiin kuin palmun alta, ei savuta, lämpimänä käynnistyy hienosti. Tänä aamuna pakkasyön jälkeen pelkällä hehkutuksella heti ja komeasti käyntiin, ei mitään onelmaa.
Innostuin sitten koittamaan lumessa etenemiskykyä tuossa talon edessä pellolla ja hyvin kulki, kunnes eteneminen loppui kiinni juuttumiseen, ajoin traktorilla jäljet että pääsen hinaamatta pois pellolta, auto seisoi viitisen tuntia pellolla ja ajattelin hakea sen äsken pihalle, niin eipä käynnisty, pyörittää hyvin, kerran hiukan lupasi.
Luin ketjun läpi, onko tuo se pumpun ajoitusongelma vai mikä. Miksi se lähti aamulla ilman lämmitystä pelkällä hehkutuksella heti käyntiin, en ymmärrä.

Re: 1.6 TD (JX) kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

Lähetetty: 03.04.2023 10:58
Kirjoittaja dmn
Napauta pumpusta testin vuoksi vähän ronskisti ennakkoa lisää ja katso korjaantuuko ongelma, sit haarukoimaan sopivaa. Kylmäkäynnistinvipu lisää ennakkoa startin ajaksi, se kannattaa tarkistaa että toimii.

Re: 1.6 TD (JX) kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

Lähetetty: 03.04.2023 16:14
Kirjoittaja Timppa
dmn kirjoitti: 03.04.2023 10:58 Napauta pumpusta testin vuoksi vähän ronskisti ennakkoa lisää ja katso korjaantuuko ongelma, sit haarukoimaan sopivaa. Kylmäkäynnistinvipu lisää ennakkoa startin ajaksi, se kannattaa tarkistaa että toimii.
No juu kiitos, yksi kaveri tuli sopivasti kyläilemään niin rassattiin autoa sen verran että saatiin se käyntiin ja pois pellolta. Sammutin toimii oikein, virrat tulee sammuttimelle, kylmäkäynnistin tuntuu toimivan, polttoainetta saa, hehkulta kaveri mittasi karvan päälle 9 volttia, johtoliitoksia rassattiin.
Agrigaatilla moottorinlämmittimeen virtaa vajaa tunti ja moottoria vähän lämpöiseksi, ei riittänyt, mutta kun ilmanputsariin kuumailmapuhaltajalla apuja niin saatiin käyntiin, kunnon pöllyt pakoputkesta runsaasta turhasta sahaamisesta johtuen.
Kummastuttaa vaan kun eilen aamupäivällä lähti kylmän yönjälkeen kuin palmun alta pelkällä hehkulla. Pitää viedä pajalle, ei jaksa rassata.

Re: 1.6 TD (JX) kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

Lähetetty: 04.04.2023 13:59
Kirjoittaja Timppa
Päivitystä. Hehkun johto oli vain muutamalla karvalla yhteydessä liittimeen vaikka näytti ehjältä, uudelleen johtoja roplatessa irtosi.
Nyt toimii.

Re: 1.6 TD (JX) kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

Lähetetty: 01.06.2023 15:21
Kirjoittaja invito
Starttas vähän aikaa ja sitten ei enää mitään. Starttiko irti ja sitä testaamaan? Miten lähtee irti ja miten voi irrallaan testata?

Re: 1.6 TD (JX) kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

Lähetetty: 01.06.2023 15:37
Kirjoittaja dmn
Tsekkaa nyt ekaksi että akun kengät ovat kunnolla kiinni, löysä kiinnitys saattaa tehdä just sen että kipinöi startissa sen verran että ei johdakaan enää tarpeeksi sähköä ja startti jää mykäksi. Toinen murhe on että se solenoidin virtajohto irtoaa startista. Starttihan on laatikon päällä ja konetilasta käsin irtoaa kaksi pulttia irroittamalla (voi olla että myös työsylinterin tukirautaa tarvii löysätä).

Re: 1.6 TD (JX) kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

Lähetetty: 20.07.2023 23:49
Kirjoittaja invito
Ruiskupumppu alko vuotaa siitä LDA:n vivun juuresta pumpun päältä. Vaihdoin tiivisteen, mutta sit en meinannut saada sitä lukitusmutteria sen pumpun sisään menevän kierreosaan millään. Kunnes lopulta sain, tai luulin saaneeni, ja kiristin koko homman jotenkin vinoon. Nyt se pumpun kierreosa on lievästi vääntynyt ja en tiiä että miten laajat vahingot sain aikaan. Ainakin se itse vipu otti osumaa reiän ympäristöstä, plus sinne pumpun sisälle vielä tuntemattomat vauriot.

Mitenhän tuo lukitusruuvi olis pitänyt asentaa, tai saada kierteelle. Nyt tuli kyllä takapakkia huolella.