1.6 TD (JX) kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.

Re: 1.6 TD (JX) kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

ViestiKirjoittaja Timppa » 21.12.2017 16:55

Pannaas kysellen. Moni on täällä moottoria vaihtanut suurempaan, toki vähän voimaton tuo 1,6 tdi on, yritin kovasti kesällä rikkoa nopeusrajoitusta moottoritiellä mutta en ihan onnistunut, mutta mites jos ruuvista lisää syöttöä.
Timppa
Vasta alkaja
 
Viestit: 27
Liittynyt: 13.08.2015 16:11

Re: 1.6 TD (JX) kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

ViestiKirjoittaja Osku » 21.12.2017 17:34

Syötön ruuvaaminen autta hieman mutta ei paljon. Tuo 1,6 on todenäköisesti TD eikö niin.
Osku
AktiVWisti
 
Viestit: 935
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: 1.6 TD (JX) kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

ViestiKirjoittaja Timppa » 21.12.2017 17:48

Juu, 1,6 litrainen turbo diesel, ihan normi moottori, tiedä mistä se i siihen tuli. ;-)
Onko tietoa paljonko hyvää noin voi saavuttaa, järkevästi.
Timppa
Vasta alkaja
 
Viestit: 27
Liittynyt: 13.08.2015 16:11

Re: 1.6 TD (JX) kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

ViestiKirjoittaja TT| » 21.12.2017 22:22

Vähän ahtoja lisää ja syöttöä sen verran mitä saa ilman että tyhjäkäynti karkailee, niin kyllä se ihan mukava voimanlähde on. Välijäähdytin lisäisi koneen kestävyyttä, ja olisipa sitten valmiina olemassa kun 1.9 koneen vaihdat tilalle :)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6023
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1.6 TD (JX) kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

ViestiKirjoittaja Osku » 21.12.2017 23:13

Ahdot sitten rasittaa myös kantta joka on muutenkin herkkä halkeamaan, joten muista jälki jäähdytellä varsinkin jos nostat ahtoja, lisäksi kannattaa tarkistaa se shkönen kiertovesi pumppu että toimii. Se välijäähy hieman säästää kantta joten se on koneen kannalta järkevin viritys, samalla myös suuritöisin noista.
Osku
AktiVWisti
 
Viestit: 935
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: 1.6 TD (JX) kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

ViestiKirjoittaja Timppa » 21.12.2017 23:34

Tämä selvä, kiitos. Huoltomies tuota syötön lisäämistä keverilleni ehdotti kun hän moottorin tehottomuutta hänelle valitti, pitää se välijäähy lisätä listaan, saapahan sitten sen i:n sinne TD:n perään mikä tuolla alussa jo mukana oli, vai pitääkö laittaa isolla että intercooler.. :)
Timppa
Vasta alkaja
 
Viestit: 27
Liittynyt: 13.08.2015 16:11

Re: 1.6 TD (JX) kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

ViestiKirjoittaja TT| » 21.12.2017 23:38

I tarkoittaa suoraruiskutusta, että koneen vaihtamalla saat sen. Tarkista myös että ahdonalainen rikastus toimii, eli se kello pumpun päällä liikuttaa tankoa kun ahtopaineita nousee.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6023
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1.6 TD (JX) kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

ViestiKirjoittaja tölkkki » 13.01.2018 00:02

1.6td jx tekee kovempaa kiihdyttäessä pumppaavaa liikettä, mikähän vika?

Pinta kaasulla ei mitään ongelmaa mutta niillä paikkeilla kun alkaa ahtamaan niin alkaa moottori pumppaamaan.
tölkkki
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 44
Liittynyt: 01.07.2015 19:21

Re: 1.6 TD (JX) kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

ViestiKirjoittaja dmn » 13.01.2018 00:18

Filtteri jäässä? Tai hukkaportti jumittaa?
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2291
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: 1.6 TD (JX) kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

ViestiKirjoittaja Caravellix » 13.01.2018 09:33

Vanhanmallisella suodattimella (kieritettävä) varustettu JX teki itsellä joskus samaa, syyksi paljastui vuotava suodattimen kumitiiviste. Ei siis vuotanut polttoainetta ulos, vaan ainoastaan ilmaa sisään ja korjaukseksi riitti suodattimen kiristäminen.
Design is not simply art, it is elegance of function. - Ferdinand Alexander ´Butzi´ Porsche
Avatar
Caravellix
AktiVWisti
 
Viestit: 262
Liittynyt: 19.04.2012 16:12
Paikkakunta: Espoo

Re: 1.6 TD (JX) kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

ViestiKirjoittaja tölkkki » 13.01.2018 15:49

Suodattimen vaihdonkin kyllä heti vian ilmetessä mutta ei auttanut.

Milläs tuota hukkaporttia kannattaa alkaa herkistelemään? Mites se pop off siinä imusarjas käyttäytyy? Voikos se aiheuttaa tommosta. Näköjään pidempään kaasupohjas veättäessä ei ala ollenkaan enää vetämään vaan menee kuin vapari.
tölkkki
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 44
Liittynyt: 01.07.2015 19:21

Re: 1.6 TD (JX) kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

ViestiKirjoittaja AT5nok » 14.01.2018 22:32

tölkkki kirjoitti:Suodattimen vaihdonkin kyllä heti vian ilmetessä mutta ei auttanut.

Milläs tuota hukkaporttia kannattaa alkaa herkistelemään? Mites se pop off siinä imusarjas käyttäytyy? Voikos se aiheuttaa tommosta. Näköjään pidempään kaasupohjas veättäessä ei ala ollenkaan enää vetämään vaan menee kuin vapari.


Jos hukkaportti ei aukea, ahtopaineet nousevat yli varoventtiilin aukeamisrajan, jolloin imusarjasta katoaa ylipaine, meno hyytyy hetkeksi ja savua pöllähtää putkesta, kun paine laskee alle jousella säädetyn rajan, lähtee ahtopaine taas nousemaan ja vauhtikin kiihtyy, kunnes varoventtiili taas päästää kaiken pihalle.

Ahtopainemittari olisi hyvä olla olemassa.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7068
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: 1.6 TD (JX) kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

ViestiKirjoittaja tölkkki » 14.01.2018 23:37

Tosiaan laitoin rautatapin(up in the ass of timo) sinne pop offin jousen tilalle niin nyt ei nyi enää :D jännä juttu että aika kauan pääsin syöttöjen lisäyksen jälkeen ongelmitta, oisko ollu jotenki jumissa se venttiili. Sen jälkeen ajelin hymyssä suin useamman tunnin kunnes huomasin ettei vedä taaskaan mut selvisin siittä vain LDA letkun uusimisella kun oli hapertunut kovaksi ja haljennut imusarjan päästä.
tölkkki
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 44
Liittynyt: 01.07.2015 19:21

Re: 1.6 TD (JX) kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

ViestiKirjoittaja TT| » 16.01.2018 21:33

Kannattaa tosiaan jollain konstilla testata paljonko siellä on nyt paineita, ettei turbo puhalla täysillä koko ajan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6023
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Edellinen

Paluu T3 - Moottorit - Engines

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa