mikä kytkinakseli
mikä kytkinakseli
Pakettiautoksi muunnettu bussi sai hymyn korviin joka ajokerralla. (paitsi kun
uusiorengas räjähti satasen vauhdissa) Vikojen ilmaantuessa kuitenkin innostus laantui.. ajattelin että katotaan sitten kevväämmällä ja laitoin seisontaan. Suunnitelmissa oli tietenkin lisätä tehoja ja tehdä lieviä muutoksia ulkonäköön. Tavoitteena vaihtaa persuuksiin 2.4d(AJA) ahdettuna. On jo tullu ostettua motti, audin ruiskupumppu, turbo ja pakosarja.
Vihdoin tännekin kerkes rekisteröityä..
motti ois tarkotus välilaipalla liittää laatikkoon ja laipan paksuuden verran jyrsiä kytkinkopasta
tavaraa pois.
riittääkö tohon bensaversion laatikosta kytkinakseli, kun näyttää siltä että jää lyhykäiseks tuo dieselmallin akseli?? silmälaakeri ilmeisesti mahtuis kampuran päähän..
Otetaan vinkkejä vastaan
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Re: mikä kytkinakseli
Audeissa on ainakin noita vauhtipyöriä on kahdella eri syvyydellä, eroa 8mm. Bensan kytkinakselilla saa noista molemmat kyllä menemään (paksummassa limpussa laakerointi levyssä, ei silmälaakeria kampiakselissa).
Ainakin 100/200 Turbon MC koneesta saa suoraan sopivat 240mm vauhtipyörän/kytkinkamat tölkin laatikkoon ja vauhtipyörään silmälaakeri tällä setupilla, tuollainen on itsellänikin käytössä.
Mitannut en ole, mutta mielestäni noiden 5-syl koneiden vauhtipyörät ovat sen verran kookkaampia että jonkun verran haastetta tiedossa adapteria tehdessä ja yrittäessä sovittaa sitä kairattuun koppaan.
Toki jos urheilumieltä riittää niin samallahan tuohon laittaa audin laatikon ylösalaisin laitettuna (jos siis 2wd) ja saa tästä monta hyötyä esim. pitempien vaihteiden suhteen ja luultavasti myöskin kestävyyden osalta.
Ainakin 100/200 Turbon MC koneesta saa suoraan sopivat 240mm vauhtipyörän/kytkinkamat tölkin laatikkoon ja vauhtipyörään silmälaakeri tällä setupilla, tuollainen on itsellänikin käytössä.
Mitannut en ole, mutta mielestäni noiden 5-syl koneiden vauhtipyörät ovat sen verran kookkaampia että jonkun verran haastetta tiedossa adapteria tehdessä ja yrittäessä sovittaa sitä kairattuun koppaan.
Toki jos urheilumieltä riittää niin samallahan tuohon laittaa audin laatikon ylösalaisin laitettuna (jos siis 2wd) ja saa tästä monta hyötyä esim. pitempien vaihteiden suhteen ja luultavasti myöskin kestävyyden osalta.
< 15kWh/100km
Re: mikä kytkinakseli
Tervetuloa foorumille!
Tämähän kuulostaa mielenkiintoisen erilaiselta projektilta, kuinka päädyit tuohon koneeseen? Onko turbo ja pakosarja 2.5TDI koneesta, vai millaiseen ratkaisuun päädyit?
Tämähän kuulostaa mielenkiintoisen erilaiselta projektilta, kuinka päädyit tuohon koneeseen? Onko turbo ja pakosarja 2.5TDI koneesta, vai millaiseen ratkaisuun päädyit?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: mikä kytkinakseli
TerVWetuloa Foorumille mielenkiintoisen projektin kanssa.
Tämän voisi varmaan siirtää suoraan tuonne projektiosioon, niin löytyy sitten myöhemmin kaikki samasta paikasta eikä tarvitse myöhemmin mahdollisesti yhdistellä ketjuja?
Tämän voisi varmaan siirtää suoraan tuonne projektiosioon, niin löytyy sitten myöhemmin kaikki samasta paikasta eikä tarvitse myöhemmin mahdollisesti yhdistellä ketjuja?