aazitusta
Re: aazitusta
Katso ettei tankkiin paluu ahdista, se voi aiheuttaa tuota ylimääräistä painetta ylivuotoletkuihinkin. Kiertohan pumpulta takaisin päin on kuitenkin aika suuri, ja jos joku ahdistaa se kohdistuu myös ylivuotoletkuihin.
Ehkä aavistuksen nimellisarvoa myöhäsemmälle voi laittaa isommalla nestepäällä, kun se kuitenkin pumppaa hieman lyhyemmässä ajassa sen saman määrän polttoainetta.
Tuliko pumpusta muuten parempi ajossa, tossa olis nyt yks pumppu leviänä johon arvon pistänkö vakion ehjän 9mm pään vai hyllyssä oleen 12mm pään. Kyseessä muuten viimeisen lähdön AAZ:n pumppu (vapaasti asetettavalla hihnapyörällä) ja tuossa oli nokkalevy jo 4mm tapilla joten siihen on helppo vaihtaa melkein mikä vaan parempi nestepää.
Ehkä aavistuksen nimellisarvoa myöhäsemmälle voi laittaa isommalla nestepäällä, kun se kuitenkin pumppaa hieman lyhyemmässä ajassa sen saman määrän polttoainetta.
Tuliko pumpusta muuten parempi ajossa, tossa olis nyt yks pumppu leviänä johon arvon pistänkö vakion ehjän 9mm pään vai hyllyssä oleen 12mm pään. Kyseessä muuten viimeisen lähdön AAZ:n pumppu (vapaasti asetettavalla hihnapyörällä) ja tuossa oli nokkalevy jo 4mm tapilla joten siihen on helppo vaihtaa melkein mikä vaan parempi nestepää.
< 15kWh/100km
Re: aazitusta
mikä siellä paluu linjassa voisi ahdistaa, tuo vuoto ollut vähän kokoajan ongelma tässä pelissä. ?
pumppu toimii remontin jälkeen hyvin. melkein tekisi mieli sanoa että 9mm päät voisi näissä kieltää kokonaan, oli tuo vaan niin ankea ajettava vakio pumpulla, muuttuu kyllä luonne moottorissa aika paljon suuremmalla nestepäällä, onhan 12mm vähän iso (ainakin mun käyttöön) mutta onhan ainakin säätövaroja.
pumppu toimii remontin jälkeen hyvin. melkein tekisi mieli sanoa että 9mm päät voisi näissä kieltää kokonaan, oli tuo vaan niin ankea ajettava vakio pumpulla, muuttuu kyllä luonne moottorissa aika paljon suuremmalla nestepäällä, onhan 12mm vähän iso (ainakin mun käyttöön) mutta onhan ainakin säätövaroja.
Re: aazitusta
Tänään kytketty autoon kiinni vm 89 :iin sopiva vag-com, eli alipainemittari , ihmettelin tuota vnt säätöä, tuo alipaine pumppu tuottaa o,8 bar alipaineen, tämä lienee erityisen tärkeä tieto. sinänsä ongelmallista kun sillä vedetään nuo siivet kiinni joten vasta paine toiseen suuntaan pitää olla jo jonkilainen että painaa siivet ahtojen noustessa aukipäin.alipaineen imua kokeiltu vähän kuristaa mutta alavääntöhän siinä kärsii, nyt saa jo vähän savuakin aikaiseksi. kierroksilla ahdot jo ihan ok, tuolle kun löytäisi sopivan yhteistoiminnan vielä.. no tuo kuulaventtiili oli hieman viallinen, joten jos tuo säätö alkaisi nyt onnistumaan, kun nyt taas joskus ehtii. hieman tuota kokeilua kyllä haittaa kun täällä on taas talvi ja kesärenkaat alla
Re: aazitusta
Pakopaine ohjaus tai sitten kahdella kellolla vastaipaine ohjaus mikä on paras mutta hiemna työläämpi säätää.
Re: aazitusta
juu näitähän löytyy monenlaista, tuo tilan puutehan on vähän se ongelma noiden kellojen kanssa joissain määrin.Holysmokessahan niitä aikoinaan kokeilivat monenlaisia tapoja. joku Aikoinaan parhaaksi kehui tuota kaksitoimista alipainekelloa, mutta en ikinä saanut päähäni kuinka sen oli tarkoitus toimia (miten olisi pitänyt kytkeä) joten inteernetistä löytyi tuo nykyinen malli. Jx:ssä toimi tosi hyvin, nyt muuten tosi hyvä mutta ei oikein rajoita noita ahtoja, mutta tosiaan venttiili oli hieman viallinen, katsellaan jos nyt tuunauksen jälkeen alkaisi toimia, kun vaan taas ehtii. Yksi sovellus on tuossa pakopaineella toteutettu ja on kyllä jotenkin tukkoisen oloinen kokoajan, voi toki johtua käytetystä ahtimestakin jne jne..Eicca_ kirjoitti:Pakopaine ohjaus tai sitten kahdella kellolla vastaipaine ohjaus mikä on paras mutta hiemna työläämpi säätää.
Re: aazitusta
onko sulla kakstoiminen kello jo nyt? Jos on niin sillä sen pitäs toimia hyvin jos on sellainen missä on kaksi letkuliitintä.
Re: aazitusta
se on hyllyssä kun ei tyhmä ole ymmärtänyt miten se tulisi laittaaEicca_ kirjoitti:onko sulla kakstoiminen kello jo nyt? Jos on niin sillä sen pitäs toimia hyvin jos on sellainen missä on kaksi letkuliitintä.
Re: aazitusta
Toiselle puolelle ahtopaine ja toiselle pakopaine.jarke kirjoitti:se on hyllyssä kun ei tyhmä ole ymmärtänyt miten se tulisi laittaaEicca_ kirjoitti:onko sulla kakstoiminen kello jo nyt? Jos on niin sillä sen pitäs toimia hyvin jos on sellainen missä on kaksi letkuliitintä.
Re: aazitusta
juu juu mutta kun ei ymmärräEicca_ kirjoitti:Toiselle puolelle ahtopaine ja toiselle pakopaine.jarke kirjoitti:se on hyllyssä kun ei tyhmä ole ymmärtänyt miten se tulisi laittaaEicca_ kirjoitti:onko sulla kakstoiminen kello jo nyt? Jos on niin sillä sen pitäs toimia hyvin jos on sellainen missä on kaksi letkuliitintä.
Re: aazitusta
Täytyy tulla kattelee joku ilta sitä mormustkaa niin suunnitellaan
Re: aazitusta
Nyt tarvittais konsernin kalustoa tuntevilta apua.
Mietteissä siintää jx --> aaz swappi. Onko luovuttaja-auton mallilla väliä helppouden kannalta? Tarjolla olisi umpikeulainen Passat toimintakuntoisella moottorilla.
Lähteäkö siis tästä rakentamaan vai kannattaako suksilla etsiä jotain toista mallia?
Mietteissä siintää jx --> aaz swappi. Onko luovuttaja-auton mallilla väliä helppouden kannalta? Tarjolla olisi umpikeulainen Passat toimintakuntoisella moottorilla.
Lähteäkö siis tästä rakentamaan vai kannattaako suksilla etsiä jotain toista mallia?
T3 Caravelle 1,6 td 2wd -89, 8 hlö paku
Re: aazitusta
Poikittaiskoneinen aina helpompi valinta, ja alkupään koneet todennäköisemmin ilman turhia ekoiluja pumpussa ja turhat sähkötkin puuttuu, että tuo tarjolla oleva Passat pitäisi olla hyvä luovuttaja.larppa kirjoitti:Nyt tarvittais konsernin kalustoa tuntevilta apua.
Mietteissä siintää jx --> aaz swappi. Onko luovuttaja-auton mallilla väliä helppouden kannalta? Tarjolla olisi umpikeulainen Passat toimintakuntoisella moottorilla.
Lähteäkö siis tästä rakentamaan vai kannattaako suksilla etsiä jotain toista mallia?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: aazitusta
Moottoritie lenkki kaarinaan ja takaisin heitetty . Kulutus kokoajan moottoritiellä suurinta sallittua käyttäen 9.5l/100km , vähän enemmän kun odotin. Oli kyllä varsin kova vasta tuuli molempiin suuntiin mennessä (mitenhän se taas on mahdollista) joten se ehkä vähän nostaa tuota . Ahtimen piiriin pitäisi vissiin väsätä joku moottoritie systeemi kun vähän pakopaineet turhan suuret. Viitsisi perusasetusta muuttaa kun on kaupungissa nyt varsin ok.
Re: aazitusta
aikataulutus oli varsin tiukka, kävi kyllä mielessä. Sanotaan näin ettei ne kyseisellä moottoritiellä olevat pikkunyppylät kyllä yhtään missään tuntuneet. Täytyy varmaan kyllä kone viedä takuuhuoltoon kun takaluukkuun tulee sellaisia mustia pisteitä Ei näissä kyllä vissiin muissa ole ikinä ennen ollut ongelmia tuon venttiilikopan pitämisen kanssadmn kirjoitti:No olisit tullu nyt samalla näyttämään miten uus pumppu potkii
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7679
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: aazitusta
Ei ole ollut kenelläkään muulla moista ongelmaajarke kirjoitti:Ei näissä kyllä vissiin muissa ole ikinä ennen ollut ongelmia tuon venttiilikopan pitämisen kanssa
Pari isoreikäistä aluslevyä niiden venakopan mutterien alle, niin alkaa pitämään ilman liimaakin.
Re: aazitusta
tänään vaihdeltu uusi tiiviste ,prikat oli jo takuuna joskus laiteltu ,katellaan josko pitäisi. perjantaina tuli vaihdeltua startti, muuten olisi 15min homma, mutta mikä älynväläys on ollut laittaa se kytkimen työsylinterin kannakkeen kiinnitys silleen...
Re: aazitusta
^sitä kytkimen kiinnitystä on monet kerrat tullut ihmeteltyä
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: aazitusta
kelit kun lämpeni niin tuli taas ajankohtaiseksi pumpun ajoituksen säätö , tuntui että alkoi kilkattelemaan ja meno ahistamaan kun nämä kelit lämpeni, niin otimpa ajankuluksi taas jakopäänkopan irti ja säädin tälläkertaa ajoitusta hieman myöhäisemmälle, aikaisemmasta 0,80 :sta 0.75:een. Muutos ajossa oli noinkin pienestä myöhäistyksestä huolimatta aika suuri., kilkattelu loppui, mutta sitä myöten myös alavääntö pieneni. isoilla nopeuksilla meno on kyllä todella paljon kevyempää kuin ennen. No alaväännön sai kyllä mukavasti takaisin kun laittoi puoli kierrosta syöttöä lisää, vieläkin mennään ajossa savuttomasti. syöttöä ei pysty enää suurentamaan ,alkaa olla joutokäynti jo niin suuri.
Samalla ajankuluksi laittelin tuon "high way" katkaisimen Aika kivasti muuttuu pakopaineet kun suurimmalla sallitulla moottoritienopeudella napsauttaa päälle, pakopaineet muuttuu jostain 1,2 barista jonnekin 0,4 bariin . Noh ahdothan tietenkin menee kun pintakaasulla ajelee niin nollaan. Kuitenkin kun sitten piti voimaa saada niin sitä tuntuu riittävän vaikka siivet on aivan auki ja ahdot nousee ihan kivasti. Voisi kuvitella että tuolla on suotuisa vaikutus polttoainekulutukseen ja moottorin lämpökuormaan. Aika näyttää.
Samalla ajankuluksi laittelin tuon "high way" katkaisimen Aika kivasti muuttuu pakopaineet kun suurimmalla sallitulla moottoritienopeudella napsauttaa päälle, pakopaineet muuttuu jostain 1,2 barista jonnekin 0,4 bariin . Noh ahdothan tietenkin menee kun pintakaasulla ajelee niin nollaan. Kuitenkin kun sitten piti voimaa saada niin sitä tuntuu riittävän vaikka siivet on aivan auki ja ahdot nousee ihan kivasti. Voisi kuvitella että tuolla on suotuisa vaikutus polttoainekulutukseen ja moottorin lämpökuormaan. Aika näyttää.
Re: aazitusta
tämä tankillinen 700 km, kulutuksella 7,6 l/100km. sekalaista ajoa. tuntuu että alkaa säädöt löytyä pikkuhiljaa.