Sivu 8/8

Re: aazitusta

Lähetetty: 25.04.2015 09:53
Kirjoittaja jarke
eilen jaksoi kovalla yrittämisellä tunnin keskittyä tähän, komealla suihkulla tuli dieseliä kun kone kävi, yllätys oli suuri kun tulikin ruiskuputkesta ,oli niin moneen kertaan auotut liitokset vissiin ettei enää kartion muoto riittänyt tiivistykseen suuttimen päässä, heittelin putkella ohikulkijoita ja toinen lähes yhtä käytetty putki tilalle ,ei vuoda enää ja taas käy komeasti kaikilla neljällä...

Re: aazitusta

Lähetetty: 25.04.2015 22:38
Kirjoittaja TT|
hyviä korjauksia tuommoset

Re: aazitusta

Lähetetty: 25.04.2015 23:14
Kirjoittaja AT5nok
Onko AAZ suuttimille tai rungoille tarvetta?

Arpakuntoisia saa "pitkäaikaiseen" lainaan, minulla ei ole niille mitään käyttöä

Re: aazitusta

Lähetetty: 26.04.2015 16:34
Kirjoittaja jarke
TT| kirjoitti:hyviä korjauksia tuommoset
juu juu, ei tähän saa enää kulua yhtään jos ei pakko... :mrgreen:

Re: aazitusta

Lähetetty: 27.06.2015 11:14
Kirjoittaja jarke
pitkästä aikaa tähän jotain, ei ole paljon kerrottavaa kun tapahtumissa on vain pelkkää ajoa. ruiskuputken vaihdon jälkeen ja vnt perussäätöjen hieronnan jälkeen loppui huohotus ja ja öljyjen ulostulo, oli vähän liikaa siipikulmaa säädetty. nyt kulkee ehkä kevyemmin kuin koskaan ja lompakkokin kiittää, edellinen tankkaus väli 7,5l/100km. sisältää puolet kaupunkia puolet moottoritie ajoa...käynti pehmeni niiden diesel lisäaine laiton jälkeen kyllä selkeästi, tuskin se ihmeaine aiheutti kuitenkaan sitä putken katkeamista :D

Re: aazitusta

Lähetetty: 27.06.2015 19:40
Kirjoittaja AT5nok
Oliko pussissa sopiva putki?

Re: aazitusta

Lähetetty: 27.06.2015 21:29
Kirjoittaja jarke
ATsnok kirjoitti:Oliko pussissa sopiva putki?
juu, tuo korjaus meni vielä omilla varastoilla mutta eiköhän nuolle vielä käyttöä löydy :) , tullut jo vissiin pari tuhatta kilsaa tuon rempan jälkeen.

Re: aazitusta

Lähetetty: 28.06.2015 01:25
Kirjoittaja AT5nok
En muista minkä koneen putkia siellä oli, todennäköisesti AAZ

Re: aazitusta

Lähetetty: 11.07.2015 16:52
Kirjoittaja jarke
seuraava tankillinen "muiden perässä ajellen" 6.5l/100km

Re: aazitusta

Lähetetty: 14.09.2016 13:07
Kirjoittaja donhammart
Pakko sanoa, että aasi on siirtynyt minun leiriin ja autoa on tarkoitus jatkojalostaa tulevana talvena. Täytyy teidän kiusaks tehdä vaikka oma topicci sit. Autolla on nyt vaan ajettu tuhansia km:jä. Öljyn paluuputken turbon päästä on katkennut toinen pultti turboon. Koitin hätäkorjata, mut joutuu purkaa ahtimen irti. Mustaa tulee ja öljyä menee sikana. Kohta pitää levittää se lattialle, ei jaksa enää öljyheikin elämää.

Re: aazitusta

Lähetetty: 28.02.2017 10:04
Kirjoittaja Junka
Haetaas täältä ketjusta diagnoosia tölkin onkelmiin..
Mikähän mahtaa vaivata meikäläisen aazitettua syncroa, kun kylmällä koneella "kovasti" kiihdyttäessä vauhti hyytyy täysin. Muutaman kerran on sitä tehnyt, että pihasta kun lähtee ja vaihdetta on vaihtamassa niin alkaa kone röpöttää ja käydä todella vaivasesti sinisen savun saattelemana. Hetken kun antaa käydä paikallaan niin taas toimii normaalisti.

Pikkupakkasillakin lähtee nippanappa käyntiin.
Jakopääremppa on tehty pari tonnia sitten, auto käy tasaisesti, löpösuodatin on uusi ja hehkut toimii.
Epäilen suuttimien kuntoa. Joku suutin jumittaa/ei anna kunnon sumua? Pakokaasu tuoksahtaa hivenen kitkerältä. Voiko suutin kusta niin raakasti, kun pakoputkesta lentää jotain pisaroita hangelle?!
Kulutuskin tuntuu reilulta 10-11L

Re: aazitusta

Lähetetty: 28.02.2017 10:30
Kirjoittaja dmn
Katsopa paikallaan reilusti kaasutellessa onko dieselin imu ja paluupuolella ilmakuplia..

Re: aazitusta

Lähetetty: 28.02.2017 12:13
Kirjoittaja Junka
En usko että ilmavuodosta on kyse, mutta voihan nuo letkut varulta vaihtaa kirkkaisiin. Vähän pykineet näyttäis olevan.

Re: aazitusta

Lähetetty: 28.02.2017 12:48
Kirjoittaja Junka
ffp:llä joku oli ehdottanut vastaavanlaiseen oireeseen tällasta: Liian kova pakopaine raottaa pakoventtiiliä, hydraulinostin poistaa syntyneen välyksen ja venttiili jää kantamaan hetkeksi.
Ongelma poistuu vaihtamalla suurempi ahdin tai laskemalla ahtoja.

Jähmeillä öljyillä voisi olla ihan mahdollistakin.
Ahtojahan tuo antaa vakio turbolla parhaimmillaan 1.5bar.
Vaihdetaan ne löpöletkut ensin..