aazitusta

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.
Avatar
selvesa
Vapaaherra
Viestit: 788
Liittynyt: 21.02.2012 20:52
Paikkakunta: Kajaani

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja selvesa »

jarke kirjoitti:Alkaa näyttää siltä että tästä aasin tölkityksestä ei kohta puutu kuin yhden osan kiinnitys :ugeek:
Eikös tuo aasi ole tuossa kuvassa jo tölkitetty ? :lol: :lol: :lol: :lol:
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja jarke »

viime hetket apupyörien kanssa
viime hetket apupyörien kanssa
moottorivaurio.jpg (551.77 KiB) Katsottu 5059 kertaa
viimeinen puuttuva osa kiinnitetty :mrgreen:
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja jarke »

aikataulut petti,ei oo ehtinyt talliin niin kuin oli tarkoitus, mutta kone tänään käyntiin jo :D vähän jäähdytysjärj. ilmailua ja kaasuvaijerin venytystä ja öljynvaihtoa ja ja ja.
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja jarke »

tänään vähän jatkettu ja ihme homma kun ekaa kertaa tuossa aiemmin käyton niin kävi ihan ok. tänään käynti aivan sekaisin ,lääke taisi kyllä onneksi löytyä mutta silti ihmettelen ... en jaksa tähän enää tuota uudellen kirjailla löytyy tuolta dmn;n projektiosiosta tuo sepostus tämän päivän tekosista.
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja jarke »

vähän kuvaa vnt säätötangoista ja outo tuo alusta nyt omalla öljypohjalla, on kuin joku maastoauto :mrgreen: , tuolta ajaa hätäisemmät alta ohi.
Liitteet
säätöä 002.jpg
säätöä 002.jpg (577.64 KiB) Katsottu 4995 kertaa
säätöä 001.jpg
säätöä 001.jpg (605.68 KiB) Katsottu 4995 kertaa
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja jarke »

tuo mittatikku pitää varmaan vielä muokata, kai tässä tuo 4,5 litraa tuon suodattimen kanssa kuitenkin vielä öljymäärä olisi. mikä siinä on kun nuo vanhat merkit ei tässä toimi? samanmittainen tikku ,oma suojaputki sillä ja oma öljypohja, ihme juttu :geek: nyt säädetty vnt perussäätö siten että pakopaineet käy vapaasti ryntäytyksessä jossain 0,5 bar, kyllä ne ahdotkin sieltä vähän herää mutta kyllä jo nyt huomaa ettei sitä polttoainetta ihan entiseen malliin suuttimista sylinteriin välitetä. eilen suoritettu pitkä :roll: koe ajo, auto liikkui taakse päin ja jopa huima neljän metrin matka takaisin ylämäkeen talliin sujui niin ettei uusi kytkin ainakaan vielä luistanut. kohta varmaan pitää koettaa pääseekö pidemmälle kuin viimeksi jolloin matka katkesi 200 m päähän kotoa.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Se 1.9 lohko on 18mm korkeampi, joten orggis JX tikku ei näytä suoraan oikein. Tuiressa normaalilla täytöllä ollaan vähän alamerkin alapuolella.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7681
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tikkuun vaan jatkoa tai merkit uusiksi.
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja jarke »

ihmettelin kovasti noita mittatikku ohjeita ,kun mulla menee yli ylämerkistä oikein rajusti, sitten muistin että edellisessä versiossa oli tuo öljytilavuus 8l ja mitta sen mukaan alemmaksi tiputettu :D tässä tapauksessa pitää nyt kyllä tuota tikun suojaputkea alkaa jatkamaan eikä lyhentämään. :lol: säätöä suoritetty tänään nätisti käy mutta tuo vgt perussäätö vaatii vielä vähän töitä, yritin hakea max tehoja mutta kyllähän tää nyt on kuin vmax:iin olisi laitettu pappa tunturin kaasari. on tuo kyllä onneton viritys tuo vakio pumppu ... :cry: saa nähdä päästäänkö ikina samaan mitä tuon jx.n kanssa oli. pitää tuota siipikulmaa vielä pienentää vähän ei oikein tykkää kun pakopaine 0,4-0,5 yli ahtojen kun tottunut pienempään . motari koeajolenkki tuntui kyllä väkinäiseltä kun ei tuota soppaa saa tarpeeksi siirrettyä tuonne koneelle, aikaisemmin sai tuossa satasessa kokoajan vaan keventää tuota kaasupoljinta( satasessakin päästiin 0- pakopaineilla, nyt joutuu kokoajan ajamaan kuormitus päällä, ei hyvä,tuntui ihan vakiotölkiltä. nousee varmaan kulutus aika reilusti noista arvoista mitä yuonne toiseen osioon olen joskus laitellut. ennen tuli sanottua että ilo alkaa kilosta, nyt ei kyllä tapahtu mitään,...ootellaan että saadaan joskus huollosta tuo kunnon pumppu( kun nyt ekaksi saadaan se sinne toimitettua) :mrgreen: eipähän ainakaan tule ongelmia tuossa penkityksessä. harmi vaan ettei ikinä saanut tuota edellista jx:ää penkitettyä.

kiitoksia niille joille kiitos tässä kuuluu, eli ainakin t3 syncrolle kaikista lainatuista osista, eiccalle oikeaan aikaan myyntiin laitetusta koneesta ,yritetään muistaa mitä osia kellekin piti palauttaa. jos olin vielä joltakulta muulta lainaillut osia niin laittakaa yv:tä että muistan palauttaa, mainituille ainakin kuvittelen muistavani mitä pitää palauttaa :roll:
Liitteet
on the road again.jpg
on the road again.jpg (496.25 KiB) Katsottu 4938 kertaa
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja jarke »

no niin tuossa vakiopumpussa vissiin tuo ahdonalainen ai toimi, ilmankos on niin onneton menemään, ihan kuin vakio :lol: kai sen selvästi sen eron huomaa kun sen paineletkun irroittaa tai kun se on kiinni en viitsinyt kantta avata kun nuo on vähän outoa hommaa mulle , auto kuitenki nyt ajokunnossa ,saa noita muita vehkeitä vähän harsittua kasaan välillä.
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja jarke »

tänään "kurkattu" sinne tatin sisälle, kalvo oli ehjä mutta aikoinaan pumpun myynyt sanoi muokanneensa "hieman" karaa, oli mukava huomata että myyjä puhui totta. Ainoa että kara oli asennettu väärään asentoon, eli suora osa sinne päin missä viisteen olisi pitänyt olla. kara oli mallia linkin oikean puolisin:
http://www.netikka.net/vepiku/viritys/PICT3727.jpg

kyllä se kulku nyt muuttui , mutta en tiedä onko vielä jotain vialla kun ei tuota saa savuttamaan sitten ei niin millään :lol: säädin myös sitä kannan päällä olevaa säätöruuvia että karan perusasetus olisi alempana, ei juuri vaikutusta. En tiedä olisiko vaikutusta jos sitä jousen alapään säätöä vielä löystäisi. toisaalta en sitten jaksanut kun kyllähän tää on vaan liian onneton pumppu tähän setuppiin ja nyt jo peruskäytettävyys ok ja varmaan olisi moni jo tuohon tyytyväinen. nyt kyllä voi jo mennä penkittämään kun ei tehot ainakaan paljon ole vähemmän kun vakio aasissa. :mrgreen:
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Kai sen saa savuttamaan ihan vaan syöttöä lisäämällä?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja jarke »

TT| kirjoitti:Kai sen saa savuttamaan ihan vaan syöttöä lisäämällä?
syötöt on niin suurella kun pystyy laittamaan, meinaa nytkin jäädä huutamaan kun paikallaan ryntäyttää. ruokaa se vaan haluaisi lisää :? :|
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja jarke »

tämä tarina on nyt sitten vissiin tältä erää tarinoitu, tänään tehopenkitetty ja muutoskatsastettu. vääntö lähtee ihan kivast reilusti alle 2000 rpm, mutta loppuu kyllä nopesti kun kanan lento .kyllä näkyy käyrissä selvästi että sopppa loppuu. vetävät loppui jossain 4300 rpm lukemissa, eipähän ainakaan kiertänyt liikaa. ihan kiva pumppu varmaan vakio autossa mutta siitäpä sitten seuraavaksi jatketaan kun joku alan guru ehtisi ottaa tuon toisen työn alle. ;)
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Kyllähän siihenkin vetäviä kierroksia saa lisää. Mitäs ne luvut oli, tai olisko heittää käyrää näkyville?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7681
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tarviiko sen koneen tuon enempää (yli 4300 r/min) edes kiertää?
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3092
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja dmn »

Mulla kiersi JX vapaana 7000rpm, vetäviä oli kait johonkin 6000rpm asti, että kai sieltä muutama piilevä heppa saadaan irti jos tappiin saakka kierrätetään :-)
< 15kWh/100km
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja jarke »

500 km takana , hyvin toimii mutta onhan tää ihan käsittämättömän laiska!!! , vaikka käppyröissä lukee jotain muuta kun vakiona mutta ei tätä vaan meinaa tälläisenä oikein jaksaa kun peileihin joutuu kokoajan vilkuilemaan kun pemarit haluaa vasemmalta ja oikealta ohi... valoa tunnelin päähän tuo se että kunnon pumppu lähetetty korjattavaksi joten eiköhän se siitä sitten.. mutta peruskone ok. jos kohta saisi tuon piiklen pois "huollosta" niin pääsisi tämä talvilevolle.
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja jarke »

noin 1200 tuli ajettua ennen talvilepoa, pumppu saatu takaisin ja taas laitetaan jakopää levälleen, kuten vähän arvailinkin jo tuossa syksyllä ajoittaisen kitinän kuulumisen takia ei jakopää ole vieläkään täysin linjassa ,nyt hihna kulkee aivan sisäreunassa sitten ja oli ajoittain ottanut yhteen pultin päähän hieman kiinni. hihna ei varmaan vielä ole kärsinyt, hieman kumipölyä on mutta ei suurempia. kiristimessä oli kulkenut aivan sisäreunassa , onko väliä kumpaa näistä jatkossa käyttäisi, toinen oli jx:ssä toinen aasissa kun mulle tuli. taustapeltien takia tuo jx:n olisi ehkä parempi mutta siinä on myös suurempi halkaisia , onko merkitystä?
Liitteet
hihnapyörä.jpg
hihnapyörä.jpg (484.42 KiB) Katsottu 4540 kertaa
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja jarke »

eli ei merkitystä kun ei kommentteja? :mrgreen: , onhan siinä jo jx:n sivuakselinkin pyörä joka oli muuten pienempi joten pyörii kovempaa tuo öljypumppukin.
Vastaa Viestiin