aazitusta

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja dmn »

Katso ettei tankkiin paluu ahdista, se voi aiheuttaa tuota ylimääräistä painetta ylivuotoletkuihinkin. Kiertohan pumpulta takaisin päin on kuitenkin aika suuri, ja jos joku ahdistaa se kohdistuu myös ylivuotoletkuihin.

Ehkä aavistuksen nimellisarvoa myöhäsemmälle voi laittaa isommalla nestepäällä, kun se kuitenkin pumppaa hieman lyhyemmässä ajassa sen saman määrän polttoainetta.

Tuliko pumpusta muuten parempi ajossa, tossa olis nyt yks pumppu leviänä johon arvon pistänkö vakion ehjän 9mm pään vai hyllyssä oleen 12mm pään. Kyseessä muuten viimeisen lähdön AAZ:n pumppu (vapaasti asetettavalla hihnapyörällä) ja tuossa oli nokkalevy jo 4mm tapilla joten siihen on helppo vaihtaa melkein mikä vaan parempi nestepää.
< 15kWh/100km
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja jarke »

mikä siellä paluu linjassa voisi ahdistaa, tuo vuoto ollut vähän kokoajan ongelma tässä pelissä. ?

pumppu toimii remontin jälkeen hyvin. melkein tekisi mieli sanoa että 9mm päät voisi näissä kieltää kokonaan, oli tuo vaan niin ankea ajettava vakio pumpulla, muuttuu kyllä luonne moottorissa aika paljon suuremmalla nestepäällä, onhan 12mm vähän iso (ainakin mun käyttöön) mutta onhan ainakin säätövaroja.
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja jarke »

Tänään kytketty autoon kiinni vm 89 :iin sopiva vag-com, eli alipainemittari , ihmettelin tuota vnt säätöä, tuo alipaine pumppu tuottaa o,8 bar alipaineen, tämä lienee erityisen tärkeä tieto. sinänsä ongelmallista kun sillä vedetään nuo siivet kiinni joten vasta paine toiseen suuntaan pitää olla jo jonkilainen että painaa siivet ahtojen noustessa aukipäin.alipaineen imua kokeiltu vähän kuristaa mutta alavääntöhän siinä kärsii, nyt saa jo vähän savuakin aikaiseksi. :mrgreen: kierroksilla ahdot jo ihan ok, tuolle kun löytäisi sopivan yhteistoiminnan vielä.. no tuo kuulaventtiili oli hieman viallinen, joten jos tuo säätö alkaisi nyt onnistumaan, kun nyt taas joskus ehtii. hieman tuota kokeilua kyllä haittaa kun täällä on taas talvi ja kesärenkaat alla :(
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Pakopaine ohjaus tai sitten kahdella kellolla vastaipaine ohjaus mikä on paras mutta hiemna työläämpi säätää. 8-)
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja jarke »

Eicca_ kirjoitti:Pakopaine ohjaus tai sitten kahdella kellolla vastaipaine ohjaus mikä on paras mutta hiemna työläämpi säätää. 8-)
juu näitähän löytyy monenlaista, tuo tilan puutehan on vähän se ongelma noiden kellojen kanssa joissain määrin.Holysmokessahan niitä aikoinaan kokeilivat monenlaisia tapoja. joku Aikoinaan parhaaksi kehui tuota kaksitoimista alipainekelloa, mutta en ikinä saanut päähäni kuinka sen oli tarkoitus toimia (miten olisi pitänyt kytkeä) joten inteernetistä löytyi tuo nykyinen malli. Jx:ssä toimi tosi hyvin, nyt muuten tosi hyvä mutta ei oikein rajoita noita ahtoja, mutta tosiaan venttiili oli hieman viallinen, katsellaan jos nyt tuunauksen jälkeen alkaisi toimia, kun vaan taas ehtii. Yksi sovellus on tuossa pakopaineella toteutettu ja on kyllä jotenkin tukkoisen oloinen kokoajan, voi toki johtua käytetystä ahtimestakin jne jne..
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

onko sulla kakstoiminen kello jo nyt? Jos on niin sillä sen pitäs toimia hyvin jos on sellainen missä on kaksi letkuliitintä.
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja jarke »

Eicca_ kirjoitti:onko sulla kakstoiminen kello jo nyt? Jos on niin sillä sen pitäs toimia hyvin jos on sellainen missä on kaksi letkuliitintä.
se on hyllyssä kun ei tyhmä ole ymmärtänyt miten se tulisi laittaa :oops:
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

jarke kirjoitti:
Eicca_ kirjoitti:onko sulla kakstoiminen kello jo nyt? Jos on niin sillä sen pitäs toimia hyvin jos on sellainen missä on kaksi letkuliitintä.
se on hyllyssä kun ei tyhmä ole ymmärtänyt miten se tulisi laittaa :oops:
Toiselle puolelle ahtopaine ja toiselle pakopaine.
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja jarke »

Eicca_ kirjoitti:
jarke kirjoitti:
Eicca_ kirjoitti:onko sulla kakstoiminen kello jo nyt? Jos on niin sillä sen pitäs toimia hyvin jos on sellainen missä on kaksi letkuliitintä.
se on hyllyssä kun ei tyhmä ole ymmärtänyt miten se tulisi laittaa :oops:
Toiselle puolelle ahtopaine ja toiselle pakopaine.
juu juu mutta kun ei ymmärrä :oops:
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Täytyy tulla kattelee joku ilta sitä mormustkaa niin suunnitellaan 8-) :D
larppa
Vasta alkaja
Viestit: 28
Liittynyt: 31.12.2013 01:04
Paikkakunta: Pirkkala

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja larppa »

Nyt tarvittais konsernin kalustoa tuntevilta apua.

Mietteissä siintää jx --> aaz swappi. Onko luovuttaja-auton mallilla väliä helppouden kannalta? Tarjolla olisi umpikeulainen Passat toimintakuntoisella moottorilla.

Lähteäkö siis tästä rakentamaan vai kannattaako suksilla etsiä jotain toista mallia?
T3 Caravelle 1,6 td 2wd -89, 8 hlö paku
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

larppa kirjoitti:Nyt tarvittais konsernin kalustoa tuntevilta apua.

Mietteissä siintää jx --> aaz swappi. Onko luovuttaja-auton mallilla väliä helppouden kannalta? Tarjolla olisi umpikeulainen Passat toimintakuntoisella moottorilla.

Lähteäkö siis tästä rakentamaan vai kannattaako suksilla etsiä jotain toista mallia?
Poikittaiskoneinen aina helpompi valinta, ja alkupään koneet todennäköisemmin ilman turhia ekoiluja pumpussa ja turhat sähkötkin puuttuu, että tuo tarjolla oleva Passat pitäisi olla hyvä luovuttaja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja jarke »

Moottoritie lenkki kaarinaan ja takaisin heitetty . Kulutus kokoajan moottoritiellä suurinta sallittua käyttäen 9.5l/100km , vähän enemmän kun odotin. Oli kyllä varsin kova vasta tuuli molempiin suuntiin mennessä (mitenhän se taas on mahdollista) joten se ehkä vähän nostaa tuota . Ahtimen piiriin pitäisi vissiin väsätä joku moottoritie systeemi kun vähän pakopaineet turhan suuret. Viitsisi perusasetusta muuttaa kun on kaupungissa nyt varsin ok.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja dmn »

No olisit tullu nyt samalla näyttämään miten uus pumppu potkii :)
< 15kWh/100km
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja jarke »

dmn kirjoitti:No olisit tullu nyt samalla näyttämään miten uus pumppu potkii :)
aikataulutus oli varsin tiukka, kävi kyllä mielessä. Sanotaan näin ettei ne kyseisellä moottoritiellä olevat pikkunyppylät kyllä yhtään missään tuntuneet. Täytyy varmaan kyllä kone viedä takuuhuoltoon kun takaluukkuun tulee sellaisia mustia pisteitä :mrgreen: Ei näissä kyllä vissiin muissa ole ikinä ennen ollut ongelmia tuon venttiilikopan pitämisen kanssa :idea:
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

jarke kirjoitti:Ei näissä kyllä vissiin muissa ole ikinä ennen ollut ongelmia tuon venttiilikopan pitämisen kanssa :idea:
Ei ole ollut kenelläkään muulla moista ongelmaa :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Pari isoreikäistä aluslevyä niiden venakopan mutterien alle, niin alkaa pitämään ilman liimaakin.
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja jarke »

tänään vaihdeltu uusi tiiviste ,prikat oli jo takuuna joskus laiteltu ,katellaan josko pitäisi. perjantaina tuli vaihdeltua startti, muuten olisi 15min homma, mutta mikä älynväläys on ollut laittaa se kytkimen työsylinterin kannakkeen kiinnitys silleen... :shock:
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

^sitä kytkimen kiinnitystä on monet kerrat tullut ihmeteltyä :evil:
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja jarke »

kelit kun lämpeni niin tuli taas ajankohtaiseksi pumpun ajoituksen säätö :shock: , tuntui että alkoi kilkattelemaan ja meno ahistamaan kun nämä kelit lämpeni, niin otimpa ajankuluksi taas jakopäänkopan irti ja säädin tälläkertaa ajoitusta hieman myöhäisemmälle, aikaisemmasta 0,80 :sta 0.75:een. Muutos ajossa oli noinkin pienestä myöhäistyksestä huolimatta aika suuri., kilkattelu loppui, mutta sitä myöten myös alavääntö pieneni. isoilla nopeuksilla meno on kyllä todella paljon kevyempää kuin ennen. No alaväännön sai kyllä mukavasti takaisin kun laittoi puoli kierrosta syöttöä lisää, vieläkin mennään ajossa savuttomasti. syöttöä ei pysty enää suurentamaan ,alkaa olla joutokäynti jo niin suuri.
Samalla ajankuluksi laittelin tuon "high way" katkaisimen :shock: Aika kivasti muuttuu pakopaineet kun suurimmalla sallitulla moottoritienopeudella napsauttaa päälle, pakopaineet muuttuu jostain 1,2 barista jonnekin 0,4 bariin . Noh ahdothan tietenkin menee kun pintakaasulla ajelee niin nollaan. Kuitenkin kun sitten piti voimaa saada niin sitä tuntuu riittävän vaikka siivet on aivan auki ja ahdot nousee ihan kivasti. Voisi kuvitella että tuolla on suotuisa vaikutus polttoainekulutukseen ja moottorin lämpökuormaan. Aika näyttää.
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja jarke »

tämä tankillinen 700 km, kulutuksella 7,6 l/100km. sekalaista ajoa. tuntuu että alkaa säädöt löytyä pikkuhiljaa.
Vastaa Viestiin