aazitusta

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja jarke »

Nyt on ilmennyt tiettyjä huohotusjärjestelmään liittyviä ongelmia. Eli tuntuu että varsin reilusti työntää tuone imusarjaan öljyä. voi toki johtua ihan siitäkin että kone huohottaa , mutta ei kuulemma ole paljoa öljyä aiemmin syönyt joten muitakin vaihtoehtoja mietitään tuon huohotuksen aiheuttajaksi. kuinka paljon vaikuttaa aiheeseen se että mihin kohtaan tuoolla imu puolella on tuo huohotusletkun paikka. onko eroa onko se imuputkessa lähellä turboa vai kauempana. :?:
Avatar
Heebo
AktiVWisti
Viestit: 380
Liittynyt: 27.02.2012 11:01
Paikkakunta: Oulu

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja Heebo »

Vanha tai vettynyt ilmansuodatin tekee alipaineen huohotusjärjestelmään, että siitä kannattaa varmaan alottaa.
Tuskinpa tuolla huohottimen sijainnilla imupuolella on kovinkaan suurta vaikutusta huohotuksen määrään.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja jarke »

Ilmansuodatin on uusi joten se lienee pois laskuista .en osaa sanoa miten paljon tuo huohottaa , ärsyttää vaan kun näyttää olevan pari huokosta tuossa ioomusarjassa ja niistä alkanut painaa nyt läpi-D :shock:
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja dmn »

Saattaapa väljä turbokin puskea imupuolelle tavaraa (varsinkin kait jos pakopaineet on korkeat?).

Laita lohkon huohotus menemään koemielessä menemään vaikka limpparipulloon niin näet öljy sieltä peräisin. Itsellä huohotti juuri konestamosta tullut 1.6td aika tavalla, vaikka oli kaikki uutta jne. Toistaalta taas x00tkm ajettu TDI kahden moottorin jämillä koottuna taas ei huohottanut lainkaan. Mutta öljy koitui tämänkin turmioksi, nimittäin turbosta katkesi akseli ja puski öljyt imusarjaan. Heti tästä ei tullut fataalia vauriota vaan vikaa seuraanneessa startissa - koneen päälle olevaan välijäähdyttimeen kerääntynyt öljy syöksyi startissa suoraan imusarjaan ja kanki meni vikatilaan ...
< 15kWh/100km
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja jarke »

pakopaineet 0,2 päälle ahtojen. täytyy tuo koettaa ottaa hetkeksi tuo huohotus muualle. Tässähän ei tosiaan saa tuota ahtimen poistopuolta pystysuoraan, mutta ei ainakaan edellisessä setupissa häirinnyt.
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja jarke »

tankillinen taas poltettu, pelkkää kaupunkiajoa 8,1l / 100km. jostain syystä muuttuu koneen luonne todella paljon kun tankkaa täyteen, kulkee tosi paljon kevyemmin, ihme juttu.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja dmn »

Lompakko vastaavasti kevyempi, se selittää sen..
< 15kWh/100km
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja jarke »

viikkoon kun ei kurkkaa konehuoneeseen niin jo siellä oli linnunpesä :shock:
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Muuttolinnut saapunu kaupunkiin :D
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

jarke kirjoitti:viikkoon kun ei kurkkaa konehuoneeseen niin jo siellä oli linnunpesä :shock:
Kai sillä ajettiin kuitenkin?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja jarke »

joka päivä, ei ollut kun puoliksi kärventyneitä heiniä ruiskupumpun ja moottorin väli täynnä. juuri kun luulin päässeeni eroon öljyvuodosta niin tulee taas eripaikasta, ei vaan tuota pitkää vetoa taho jaksaa pitää öljyä koneen puolella :( , ei auttanut vaikka siivillä se lepuutustoimintokin on motari ajoa varten
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

Onko sulla se aazin oma huohotus lohkosta venttiilikoppaan käytössä, vai tulpattuna JX tyyliin?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja jarke »

Juu sieltä lohkossa se on otettu . Tässähän on nyt niin että kun kääntää motarilla kytkintä niin avaa ahtimen siivet kokonaan auki ja saa tiputettua ahdot ja pakopaineet sellaiseksi että kone pyörii "vapaasti" , eli ei pitäisi edes sitä kautta tulla kampikammioon ylimääräistä painetta ,, tosin eihän tällaisessa takuumoottorissa varmaan renkaiden ohi vuotoa voi ollakaan :-D. En tiedä millä tuota kampikammion hengitystä voisi parantaa? No joka tapauksessa vuoto on sieltä vauhtipyörän takaa , kuka haluaa ottaa vaihto projektin?:-o juuri piti laittaa patterivetoinen telakalle kun muuten alkaisi olla jo aika hyvin kohdallaan , olisihan tuon karan voinut vaihtaa pumppuun niin saisi tuon jouto
käynnin ja
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja jarke »

Laitettua vähän pienemmälle. Kaikki vapaaehtoiset stefan vaihtajat voi tosiaan ilmoittautua :-D
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja jarke »

Loput öljypohjan ruuvit laitettu paikoilleen vauhtipyörän taakse ja huohotusletkun mutkia oiottu , toivotaan että vuotoloppuu , muuten pitää alkaa vauhti
pyörä jumppaan
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja jarke »

viikko sitten pojan kanssa ajeltiin motarin rampilta mukavasti kiihdyttäen kun yhtä äkkiä oli nenä tuulilasissa, kuin olisi seinään osunut( no ei ihan kuitenkaan), mutta kuitenkin meno loppui kuin seinään ihan kuin olisi ahtoputki irronnut ja röpelsi hetken miehekkäästi. no pelit sopivassa paikassa sivuun ja ihmettelemään kaikki oli paikoillaan.. nyt on viikko ajeltu ja ihmetelty ettei kaikki ole ihan kohdallaan kuitenkaan, ahdot ei meinaa nousta kun kovasti polkemalla ja savutus on "sopiva". loma alkaa kohta joten nythän ne vehkeet on aiemminkin lauenneet. no tänään sain aikaiseksi tutkia ja eihän siellä siipisäädöissä oikein tapahtunut mitään. säädin siis paskana tai siivet jumissa. no onneksi ei tarvinnut mister muscle osastolle vielä lähteä, vaan hyllystä toinen alipainekello sovituksen alle ja paikoilleenn, sehän tietenkin on erilainen ja tietenkin pakopainemittari on hajalla.. no nyt kyllä taas kulkee. tulihan viikko ajettua "perinteisellä" ahdin asetuksella(ilme oli tälläinen :cry: ), nyt se on taas tälläinen :D , ei savuta ja kun isovarvasta heilauttaa niin ahtomittari osoittaa iloisesti taas kohti koillista.
topik
AktiVWisti
Viestit: 175
Liittynyt: 24.02.2012 00:08
Paikkakunta: Jämsänkoski keskisuomessa

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja topik »

TT| kirjoitti:Onko sulla se aazin oma huohotus lohkosta venttiilikoppaan käytössä, vai tulpattuna JX tyyliin?
Sain tässä käsiini AAZ koneen josta tämä lohkon huohotin uupuu , mites jos sen tulppaa tuolla JX laipalla tuleeko huohotus ongelmia.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Samaa mietin aikanaan, mutta VWiisaammat neuvoivat hommaamaan ehjäh huohotusputken tulppaamisen sijasta. No sen putken ilmeisesti löysitkin jo ;)
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja jarke »

tällä vaan ajetaan nykyisin, öljyn vuotoongelmat johtuu todennäköisesti turbon asennosta, ei ole edelleenkään pystysuorassa, jos talvella sen oikaisisi. vaatii välilaipan teon. toisaalta jollekin valmiin paketin etsijälle tiedoksi että tämä saattaa olla koko pakettina tulossa myyntiin... voi kysellä jos haluaa.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: aazitusta

Viesti Kirjoittaja TT| »

^kuulostaa hyvälle, se uusi paketti :)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Vastaa Viestiin