Noniin,lämpökeskusteluun lisää löylyä.Vaihdoin termarin mallia 80c behr,oli aika kinkkinen löytää oikea koko,katalogeista kun ei suoraa löytynyt Noh kuiteskin lämmöt laskivat normiajossa n.82c saakka ja kiusasin vielä 115km/h tavoistani poiketen asfaltilla niin eipä nousseet merkittävämmin tuosta juurikaan,oikeastaan tuohon lukemiin mikä 87c termari pakkasilla normilämpöä näytti.elikkäs ei mitään jakoa etteikö suuri hyöty olisi tästä pisteenä iin päälle öljynpaine nousi 1.2-1.3kg entisistä lukemista ollen nyt täyssynteettisillä öljyillä normilämmössä hienot 3.2-3.4kg Aikamoinen muutos Monesti oon miettinytkin sitä miten lämpökäyrä käyttäytyy kun laitetaan etumoottori korkealla termostaatilla tuonne takapoksiin kuten näissä,muutoksia tekemättä,onhan selvää että liian kuumanahan se siellä surisee.Näillä mennään nyt pohjoiseen kuun vaihteessa ja tuskin tällä turneella tulee olemaan lämpöongelmia
ainiin,paketissa sellainen koodi kun TX 13 80 D audi opel seat vw.tämä löytyi ibizan kohdalta
Dieselin jäähdytysjärjestelmän pullonkaula?
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: Dieselin jäähdytysjärjestelmän pullonkaula?
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Re: Dieselin jäähdytysjärjestelmän pullonkaula?
Tämä on kyllä mielenkiintoista, kun varsinkin TDI-myllyissä pyritään etumoottorisissa saamaan lämmöt konstilla millä hyvänsä pysymään jollain tasolla, ja tölkissä ei tunnu sen suhteen olevan mitään ongelmaa. Nyt on molemmissa TDI-tölkeissä 87 termarit, saa nähdä missä lämmöissä tuo etdi hyrrää.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Dieselin jäähdytysjärjestelmän pullonkaula?
Muistaakseni siinä 0,90 nurkilla, voi olla vähä allekkin. Sellainen ongelmahan ruiskupumppuun tietysti liittyy, että isomman nestepään seurauksena säätimen mitoituksessa on puutteita. Koneessahan on se "kengurun loikka ongelma" alle 2000 kierroksilla, eli säädin empii osakuorma- ja joutokäyntialueen välillä. Mietinpä vaan, että voiko ennakko olla sitten persiillään myös siellä 2000-3000 1/min välissä, aiheuttaen näin lämpöjen kohoamista. No, pitää nyt mitata ensin, että mitä tapahtuu sekä ylä- että alavesiletkussa.Eicca_ kirjoitti:Mites muuten sulla on pumpun ennakot?
Re: Dieselin jäähdytysjärjestelmän pullonkaula?
....
Viimeksi muokannut whero, 07.12.2014 00:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Dieselin jäähdytysjärjestelmän pullonkaula?
Itsellä pullonkaulan virkaa hoiteli motonetin lämpömittarin anturi. Laaakkoselta hankittu OIKEA anturi lopetti punaisen vilkkuvalon toiminnan ja laski viisarin takaisin "alkuperäiselle" paikalle vilkkuledin päälle. Muutama kerta riitti, kun lämmöt hetkessä tapissa ja punainen valo vilkuttaa. Tosin oireilu loppui, kun sammutti moottorin ja käynnisti sen heti uudelleen. Tämän voi tehdä vauhdissa autoa pysäyttämättä. Vaati kuitenkin muutaman kerran pysäytyksen ja vesitilanteen tarkistuksen kunnes uskoin hälytyksen olevan väärän. JX moottorissa 89ast termostaatti kesät talvet ja lämpöä riittää.