moottoriswap

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.
seppo mäntykivi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 07.12.2012 23:48

moottoriswap

Viesti Kirjoittaja seppo mäntykivi »

Taidan sittenkin talven aikana päivittää tuon vesiboxerin rivikoneeseen.

Suositelkaa jotain sopivaa/edullista/turbollista bensamoottoria.
Saisi mennä mahdollisimman pienillä vaivoilla paikalleen, onko missään projektikertomusta moisesta?

kyseleepi sepi
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: moottoriswap

Viesti Kirjoittaja dmn »

Varmaan joku oma modifikaatio 1.8t tekniikasta olisi järkevä, niin että sen voisi konttorilla omavalmisteena esitelellä ja leimata 136hp tehoihin. Saa menemään dieselin osilla suht suoraan, tai sitten omalla adapterilla niin saa suoraan (täällähän oli tuollainen 1.8t pritschen swappi topicci).

Itsellä bokseri -> suoraan swappi kesällä tulossa, tosin tässä on audin 2.3l 5-pyttyinen kone, 134,5hp vakiona :)
< 15kWh/100km
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: moottoriswap

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Mitä muutoksia pitäisi tehdä 1,8i 90 hv (yksipisteruisku), jos sen ahtaisi esim K14 ahtimella ja asentaisi JX palikoilla?

Sellainen kone olisi jouten ja miettinyt jos siitä alkaisi rakentaa bussin konetta, tosin ei ole sitä bussiakaan vielä...
seppo mäntykivi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 07.12.2012 23:48

Re: moottoriswap

Viesti Kirjoittaja seppo mäntykivi »

no tuollainen audin 5 pyttyinen kiinnostaisi myös. Mites se istuu paikalleen? Adapteri?
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: moottoriswap

Viesti Kirjoittaja dmn »

Adapteri on suurin ongelma, tehdastekoisena sopivaa kytkinkoppaa saa kyllä eteläafrikasta purkuautoista. VWHarrastajalla on varmaan kontakteja sinne, mutta maksanee useamman satasen silti. Koneethan sitten ei maksakaan juuri mitään ja sähköiseltä puolelta k-jetronicin johtosarja on suht helppo asennella vaikka olis hienompi malli katalysaattoreineen ja sytytysbokseineen.
< 15kWh/100km
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: moottoriswap

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tai sitten 1.8T ihan virallisesti poikkeusluvalla, niin voisi vaikka 180hp version laittaa.

Ja se Jussin 1.8T swap-ketju http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... f=19&t=698
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
seppo mäntykivi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 07.12.2012 23:48

Re: moottoriswap

Viesti Kirjoittaja seppo mäntykivi »

ei ole mitään käryä noista rinkelivehkeistä, missä malleissa on tuollaista konetta?
2.3l 5-pyttyinen kone, 134,5hp
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: moottoriswap

Viesti Kirjoittaja TT| »

seppo mäntykivi kirjoitti:ei ole mitään käryä noista rinkelivehkeistä, missä malleissa on tuollaista konetta?
2.3l 5-pyttyinen kone, 134,5hp
Tuolla jonkinlaista listaa koneista ja autoista
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_di ... er_petrols
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: moottoriswap

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

dmn kirjoitti:Varmaan joku oma modifikaatio 1.8t tekniikasta olisi järkevä, niin että sen voisi konttorilla omavalmisteena esitelellä ja leimata 136hp tehoihin. Saa menemään dieselin osilla suht suoraan, tai sitten omalla adapterilla niin saa suoraan (täällähän oli tuollainen 1.8t pritschen swappi topicci).

Itsellä bokseri -> suoraan swappi kesällä tulossa, tosin tässä on audin 2.3l 5-pyttyinen kone, 134,5hp vakiona :)

134,4hp maksimi 8-) ;)

Tekee homman kunnolla ja oikein niin 1,8T laillisesti olisi melko järkevä teho/kulutus suhteeltaan. 8-)

seppo mäntykivi kirjoitti:no tuollainen audin 5 pyttyinen kiinnostaisi myös. Mites se istuu paikalleen? Adapteri?
SA-kytkinkoppa ja nehän ei maksa kun n.500-600€ ja moottoreita saa 200€ :shock: Ai mistäkö tiedän... ;)
Avatar
Jukkapoika
AktiVWisti
Viestit: 621
Liittynyt: 26.02.2012 00:22
Paikkakunta: Sti

Re: moottoriswap

Viesti Kirjoittaja Jukkapoika »

Tai sitten 1.8T ihan virallisesti poikkeusluvalla, niin voisi vaikka 180hp version laittaa.

Mikäli vain viritys on onnistunut (suurin teho jää alle em. maksimitehon) ja jarrut + voimansiirto ovat vertailumallia vastaavat, 1.8 20V motti itse ahtaen tai varusteltuna vaikkapa 1.8T 20V osilla pitäisi onnistua ihan pelkällä muutoskatsastuksella.
Adapteri on suurin ongelma, tehdastekoisena sopivaa kytkinkoppaa saa kyllä eteläafrikasta purkuautoista.
Kaupastakin niitä saa...
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: moottoriswap

Viesti Kirjoittaja dmn »

Eicca_ kirjoitti:
dmn kirjoitti:Varmaan joku oma modifikaatio 1.8t tekniikasta olisi järkevä, niin että sen voisi konttorilla omavalmisteena esitelellä ja leimata 136hp tehoihin. Saa menemään dieselin osilla suht suoraan, tai sitten omalla adapterilla niin saa suoraan (täällähän oli tuollainen 1.8t pritschen swappi topicci).

Itsellä bokseri -> suoraan swappi kesällä tulossa, tosin tässä on audin 2.3l 5-pyttyinen kone, 134,5hp vakiona :)

134,4hp maksimi 8-) ;)
Äh, muistin väärin. AAR kone on 98kW, kun raja on tosiaan 98,4kW eli rutiinitoimenpiteenä menee. Saikos syncroon muuten luvilla temppuiltua tuonne suuremmille tehoille, vai oliko vaan 2wd:lle...
< 15kWh/100km
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: moottoriswap

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Uskoisin että vois sekin onnistua ja pienellä tulkinta kikkailulla viimeistään onnistunee aika varmasti :roll: 8-)
Vastaa Viestiin