Omia ajatuksiani ja havaintojani koostettuna TDI:stä ja dieselöinnistä tulee tässä, projektihan ei ala vielä kohtakaan, joten siitä ei muuten ole raportoimista. Laitetaan tänne nyt nämä tutkimuksen tulokset, jos vaikka jollekin olisi hyötyä siitä.
- Ventoja ei TDI:nä löydä joo, ne eko TD:t on esikammioita.
- 90Hp on AHU&1Z (hukkis) ja 110hp on AFN (vnt) jne, sillä voi jo filtteröidä.
- Halvin poikittainen TDI tekniikka lähtee Seatista, toledosta tai cordobasta, siinä korin hinta suhteessa tekniikkaan on pienin. Jonkun Golffin voi saada jos ei tarvia ajokuntoista.
- Hyvä ajokuntoinen Seatti irtoaa katsastettuna ~800 eurolla, AHU:sta apulaitteineen kun rompparit pyytää toista tonnia.
- 1Z on vanhoissa passateissa ja audeissa, AHUa löytyy uudemmista A3:sta ja seateista jne. 1996 lienee jokin vedenjakaja noiden välillä.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Vo ... DI_29-81kW
- Eroja internetin mukaan noiden välissä venttiileissä ja jousissa, männissä, öljyruutissa, ruiskutuspaineessa...
- faktaa poikittaisen ja pitkittäisen eroista en tiedä, mutta lohko reikineen ollenee kuitenkin sama. En tiedä olisiko tällä ollut merkitystä kun paljon tulee JX:stä ja apulaitteet kuitenkin tulee paketissa mukana...
- Itse ostin Cordoban kakkosautoksi talveksi, kun tölkki on telakalla. 1999 ajettu 370tkm AHU:lla. Tästä irtoaa myöhemmin motti ja sähköt ja Seatin hylsy lähtee myyntiin ja/tai sulattoon.
- AHU:uun olen suotimet, remmit ja kiristäjät ja öljyt vaihdellut ja koneen pessyt piestä pois, käynti on hyvä ja toimii. Käynnistyykin. 0.6bar ahtaa herkästi eli ei Evrytetty tms. Vaihtelen venakopan tiivisteet ja uusin huohotuksen tiivisteitä ja putkia, jotta saisi vuodot kuriin. Apuakselin remppaa, hehkua ja stefoja tullenee uusittua ja EGR poistettua penkissä sitten ennen kiinnilaittoa. Kantta en aio irroittaa enkä alakertaa sen kummemmin aukoa, jos laukeaa niin löytyyhän noita lohkoja...
- Olen hankkinut JX:n öljypohjan, imusarjan, kykäkopan, pakosarjan, moottorikorvat ja öljyntäyttöputken, vielä pitäisi hankkia ainakin vissiin startti, öljysihti, moottorin "kannakeraudat" ja tankki + laatikollinen yllätysosaa, jotta saisi WBx:n TDI:ksi.
- Kytkin ja vauhtis... En tiedä, vissiin AHU:n paketti menee startin nokkaa tai vauhtista muokkaamalla. Kytkinakselia pitää lyhentää ja vissiin kaaveliin tehdä tilaa paineasetelmalle ja vissiin pitää työsylinterin vipua muokata.
- Muutoksen yhteydessä teen pitkästä tavarasta pakoputkiston, ahtoputkiston, öljyputkiston ja vesiputkiston.
- Sähköt otan kaikkineen Seatista, ECU, polkimet, anturit, mittarin, OBD pistokkeen jne jne. Sähköt riisun turhasta ja joko teen uusilla pinneillä ja johtimilla uuden sarjan tai sitten jatkelen, saa nähdä miten paljon siinä on hommaa... Eteen tai edestä taakse pitää tuoda ainakin OBD-pistoke, sähkösyötyt, poljinten anturit, mittariston piuhat. ECU saa jäädä taakse.
- Ahdin joku sopiva jostain, tuo vakio ei riitä kooltaan, vaikka voisi muuten mennäkin.
- jos löytyy sopiva VNT niin sitten todnäk AFN:n ECU jostain. Mitä lie joutuisi piuhoitukselle tekemään, varmaan ei sotimatta satu.
- Vireistystoimenpiteet: isompi ahdin, putkistot, suuttimet, vesi-ilma-cooleri, softa ainakin. Kait joku max 130hp ja malttiväännöt alakierroksilla olisi hakusessa, ei mitään laatikon tappajaa.