Sivu 4/4

Re: tdi

Lähetetty: 20.02.2015 11:30
Kirjoittaja jarke
ihmettelin tuota sopivaa ennakkoa tuothon niin osui eteen tuollainen artikkeli, siinä aika kattavasti esitelty tuo td pumpun muutos tdi:ksi,josta tuossa toisessa ketjussa vähän olikin kyselty. Ken tuosta jotain tolkkua saa niin näyttäisi olevan aika kattava juttu. jotenkin siitä ymmärsin että olivat sitä mieltä että 0.8-1.0 olisi myös ihan kiva ennakko noille. En Vaan päässyt oikein jyvälle kuinka tuo nestepään koko ja suuttimet vaikuttaisi. (Silleenhän sitä voi myös ajatella että suurempi nestepää, vähän vähemman ennakkoa, mutta jos isommat suuttimet niin vähän enemmän ennakkoa, onko lopputulos +-0 sitten)

http://www.vwdiesel.net/forum/index.php ... 427.0.html

ja tuolla sivulla 2 alkaa tapahtumaan.

Re: tdi

Lähetetty: 06.05.2015 07:24
Kirjoittaja jarke
juu ja kadulta kuullun tiedon mukaan tuolla suuttimen irroitustyökalulla saa myös nuo suuttimet rikki, eli omalla vastuulla sitten ...

Re: tdi

Lähetetty: 06.05.2015 09:06
Kirjoittaja TT|
Kyllä nitkuttelu ja liukuvasaralla nykiminen on turvallisempi metodi

Re: tdi

Lähetetty: 06.05.2015 09:30
Kirjoittaja jarke
TT| kirjoitti:Kyllä nitkuttelu ja liukuvasaralla nykiminen on turvallisempi metodi
tässä saattaa olla taika siinä että se tehottomanpi paineilmapyssy voi olla sopivampi kuin oikein tehokas?

Re: tdi

Lähetetty: 06.05.2015 18:13
Kirjoittaja AT5nok
Ei onnistu enää nitkuttelukaan, mutta onneksi Das Ranchin suunnalta löytynee järeämpi liukuvasara.

Re: tdi

Lähetetty: 08.05.2015 23:03
Kirjoittaja AT5nok
Katki1.JPG
Katki1.JPG (70.83 KiB) Katsottu 8800 kertaa

Eipä auta se isompi lekakaan, kun suuttimen p@5k@ katkesi reikään... :( :x :evil:

Re: tdi

Lähetetty: 04.06.2015 21:26
Kirjoittaja Jouni
Millaisia laturi-ohjaustehostin komboja olette laittaneet tdi moottorin kanssa?
Helpoin taitaisi olla laitella kaikki JX palikat.

Sopiiko esim. tdi:n moniurahihna laturi ja tölkin oma ohjaustehostimen pumppu keskenään ilman suurempia muokkailuja? Ahun oma tehostajan pumppu ei taida sopia?

Re: tdi

Lähetetty: 04.06.2015 21:33
Kirjoittaja Heebo
Pistähän vaan AHUn 120A generaattori moniuraremmillä ja JX tehostin omalla kiilahihnalla... ei pitäs olla onkelmia.

Re: tdi

Lähetetty: 04.06.2015 22:42
Kirjoittaja TT|
Kaikki tdi kamat menee hyvin. Moniurahihna ja jx tehostin ei sovi.

Re: tdi

Lähetetty: 05.06.2015 00:28
Kirjoittaja Jouni
Eli taidan lätkiä paikoileen kaikki nykyiset JX roippeet koska ite runnoin AHUn pumpun rikki moottoria siirtäessä.

Onhan tuo 65A riittänyt tähänkin asti. Etsin sitten kiilahihnalla olevan laturin joka pukkaa 90A kun vinssin hommaaminen tulee ajankohtaiseksi.

Re: tdi

Lähetetty: 05.06.2015 00:43
Kirjoittaja TT|
Minkä pumpun? Uusi tehostajanpumppu tai olla 60€ luokkaa.

Re: tdi

Lähetetty: 05.06.2015 09:13
Kirjoittaja AT5nok
Jos laittaa moniurahihna + tehostin, niin hihnan vaihdot taitaa vaatia äänenvaimentimen irrotuksen.

Toissapäivä laitoin Dokaan pöntön paikalleen ja ei siellä hirveästi tilaa ole, tosin helposti se irti lähtee, ainakin sitten kun saan tehtyä suoran putken siihenkin.

Veikkaan että AAZ ja TDI pumppuja saattaa löytyä nurkista useammallakin swappaajalla...

Re: tdi

Lähetetty: 05.06.2015 12:35
Kirjoittaja Jouni
TT| kirjoitti:Minkä pumpun? Uusi tehostajanpumppu tai olla 60€ luokkaa.
En alle satasella löytäny, mutta enää ei tarvikkaan.
Minullahan oli m-tdi pumpun hihnapyörän väliaikais kuljettimessa(SDI ibiza 2001) vastaava tehostajapumppu.

Nyt siis kasailen laturin ja ohjaustehostajan pumpun AHU:n omilla osilla. Laturi tulee moniurahihnalla ja tehostaja kiilahihnalla.

Re: tdi

Lähetetty: 07.06.2015 12:17
Kirjoittaja TT|
Se AHU:n kiilahihnan kiristyssysteemikin on helposti käytettävä. Painepuolen lähdön voit joutua vaihtamaan, mutta samalla tulee tarkistettua linja muutenkin.