Sivu 8/21

Re: JX ei käynnisty, ei edes savuta startatessa

Lähetetty: 20.04.2014 17:20
Kirjoittaja mandula
Sakke kirjoitti:Jos on tarvetta, multa löytyy JX:n pumppu.
Kiitoksia infosta, kyselen jos ja kun tulee tarvetta ;-)

Re: JX ei käynnisty, ei edes savuta startatessa

Lähetetty: 20.04.2014 17:23
Kirjoittaja mandula
jarke kirjoitti:eikä ole 180 astetta pielessäkään?
Pumpun tsekkasin, että ykkösen putkesta ruikkaa ainetta kun ajotusmerkit osuu kohilleen. Tämä siis käsin konetta pyörittäen suutinputki irti suuttimen rungosta.

Nokkahan on kohillaan kunhan ykkösen nokat osoittaa ylös kun pumppu ja vauhtipyörä ovat merkeissä?

Re: JX ei käynnisty, ei edes savuta startatessa

Lähetetty: 20.04.2014 17:32
Kirjoittaja mandula
Eipähän se syttynyt tulille, vaikka annettiin hehkua ennen starttia ja startin aikana.
Ainoa savu loppujen lopuksi tuli venttiilikannen tiivisteiden välistä, liekkö voitelun vähyyttä nokissa vai mitä.. Valkoista haituvaa ja vähän ehkä pakokaasun tuoksua olin tuntevinani..

edit. Olikos tuossa syöttöpumpussa kiilaa akselissa vai voiko sen pyörän asentaa mihin asentoon vaan?

Re: jx:n pumpun ennakon säädöstä taas

Lähetetty: 20.04.2014 19:51
Kirjoittaja jarke
dmn kirjoitti:Ei vaikuta edes tyhjäkäynnillä, vaan sen alla olevilla kierroksilla.
eli auttaa ainoastaan käynnistymisessä ja sen jälkeen mennään perusasetuksen mukaan?

Re: jx:n pumpun ennakon säädöstä taas

Lähetetty: 20.04.2014 20:25
Kirjoittaja dmn
Näin on, tossa vielä löytyi arkistosta boschin kuvaaja aiheesta:

Kuva

Re: JX ei käynnisty, ei edes savuta startatessa

Lähetetty: 20.04.2014 21:03
Kirjoittaja dmn
On kiila ja sen kiilauran pitäisi olla n. klo 2 kohdalla katsottuna pumpun takaa pumpun suuntaisesti (eli peräpäästä katsoen konetta sen pitäisi osoittaa jonnekin nokka-akselin tienoille).

Ota suutin irti kannesta ja laita se suutinputkeen kiinni ja kokeile startata ja katso tuleeko ainetta suuttimen läpi.

Re: jx:n pumpun ennakon säädöstä taas

Lähetetty: 21.04.2014 18:26
Kirjoittaja jarke
oliko tuossa kaasuvivustossa mitään jippoa millä tuota vivustoa saa eri asentoon, nyt on tosiaan kaikki säätövarat käytetty tuosta joutokäynnin säätöalueesta . pumpussa olisi varmaan vielä "jonkin verran " reservissä syötön lisäykseen mutta joutokäynti alkaa olla turhan suuri. vivusto siis makaa jo kiinni pumpun rungossa eli siitä ei enää säätövaroja pienemmäksi ole.

Re: jx:n pumpun ennakon säädöstä taas

Lähetetty: 22.04.2014 22:56
Kirjoittaja jarke
onko tuossa nyt jotenkin muutettavissa tuo vivusto niin että tuohon joutokäyntiin saa lisää säätövaraa?

Re: jx:n pumpun ennakon säädöstä taas

Lähetetty: 22.04.2014 23:11
Kirjoittaja dmn
Tossa sun pumpussa on tyhjäkäynnin jousen kireyteen oma säätöruuvi (siinä koneen ja pumpun välissä). Kokeile saatko siitä säädettyä pienemmälle (ja en nyt muista miten päin se säätö toimii siinä - kannattaa kokeilla, alkuperäisessähän on joku sähkövastuksen lämmittämä vahapatruuna(?) ohjaamassa sitä).

Ja tossa pumpussa on muuten myös ulkokyljessä yksi säätövipu myös, mitä on ilmeisesti jossain pumppuvariaatoissa käytetty väännön rajaamiseen tietyllä kierrosaluella. Sekin voi nyt ottaa vastaan kun kokeillaan syöttöä nostaa, kokeile ruuvailla sitä stoppariruuvia.

Re: JX ei käynnisty, ei edes savuta startatessa

Lähetetty: 23.04.2014 23:05
Kirjoittaja AT5nok
Ihan maallikon arvauksena, eikö pumpun akselin kiilauran kuulu osoittaa 1. sylinterin lähtöä silloin, kun kampi- ja nokka-akseli on YKK?

Silleen minä ainakin sain AAZ:sin käyntiin JX-pumpulla ja 1Z:n Land Roverin pumpulla.

Re: jx:n pumpun ennakon säädöstä taas

Lähetetty: 03.05.2014 16:31
Kirjoittaja jarke
tuossa olisi noita ruuveja, mihin käännellään ja mikä vaikuttaa mihin :?

Re: 1.6TD JX päästi höyryt ulos

Lähetetty: 04.05.2014 17:07
Kirjoittaja Hanttapuli
T3Syncro kirjoitti:
hannikaine kirjoitti: Löydänkö vastaavan esim. motonetistä?
Paisari taisi olla joskus Motonetin valikoimassakin, mutta Hotcars.net myy niitä ainakin verkkokaupassa
Tuotenro: 162511 Paisuntasäiliö T-2 19.96 € / Kpl

Kuva
Ja tämä käy myös WBX:ään? Ainakin äsken katsottuna on vain yksi vaihtoehto paisuntasäiliölle Hot Carsilla.

Re: 1.6TD JX päästi höyryt ulos

Lähetetty: 05.05.2014 10:00
Kirjoittaja selvesa
Hanttapuli kirjoitti:Ja tämä käy myös WBX:ään? Ainakin äsken katsottuna on vain yksi vaihtoehto paisuntasäiliölle Hot Carsilla.
Jotain eroa oli joskus noissa bensan ja dieselin pöniköissä. Taisi liittyä jotenkin vesilähtöjen halkasioihin, dieselissä isommat ?

Uudemmat bensat :
http://www.justkampers.com/025-121-403- ... -1992.html

Diesel ja vanhemmat bensat :
http://www.justkampers.com/025-121-403- ... -1985.html

Re: 1.6TD JX päästi höyryt ulos

Lähetetty: 05.05.2014 10:35
Kirjoittaja Hanttapuli
Ok. Pitää mitata nuo putket. Kiitos!

Re: 1.6TD JX päästi höyryt ulos

Lähetetty: 05.05.2014 10:40
Kirjoittaja selvesa
Ollos hyvä vaan,

mutta olikos sinulle tulossa se TDi ?? ja pitääkö siihen sitten taas olla erilainen(dieselin versio) :roll:

Re: 1.6TD JX päästi höyryt ulos

Lähetetty: 05.05.2014 10:53
Kirjoittaja Hanttapuli
Ei ainakaan tänä kesänä ole tulossa dieseliä. Tulee pöntölle kyllä hintaa, jos se pitää JK:lta tilata. No jatketaan etsintää.

Re: 1.6TD JX päästi höyryt ulos

Lähetetty: 05.05.2014 11:06
Kirjoittaja selvesa
tässäkin olisi ja Meylen tekemä eli pitäisi olla ilmeisesti lujempi , näin ainakin toisaalla mainostetaan ...

http://www.brickwerks.co.uk/index.php/t ... iesel.html

ja tässäkin

http://www.topautoosat.fi/meyle-2115514.html

onhan tuo arvokkaan oloinen,mutta jos kestää paremmin(lähellä originaalia)

Re: 1.6TD JX päästi höyryt ulos

Lähetetty: 05.05.2014 11:39
Kirjoittaja Hanttapuli
Minäpä kyselen vielä hetkisen, jos saisin jostain käytetyn. Tuo paisari kyllä taitaa olla sellainen missä mielellään maksaa vähän enemmän kestävyydestä.

Re: 1.6TD JX päästi höyryt ulos

Lähetetty: 05.05.2014 23:52
Kirjoittaja Hanttapuli
väiski kirjoitti:Kyllä kai se porina ensiksi käy siinä paisuntasäiliössä, nimittäin jos korkki on kunnossa pitää paineen nousta aika paljon ennenkuin se tasaussäiliössä näkyy.
Mieluummin korkki auki paisuntasäiliöstä ja tarkasti seuraamaan tuleeko ylemmästä putkesta jatkuvasti kuplia. Jos järjestelmässä ilmaa, tulee kuplia silloin tällöin, jos taas kansi vuotaa, alkaa kuplia tulla tasaisesti kun kone käy.
Eli saako paisarissa kuplia ollenkaan missään tilanteessa? Eilen tutkittiin mun WBX:n nesteen tulvimisongelmaa ja huomattiin, että paisarissa kupli, kun auto oli kuumana. Sitten turskahti nesteet paisarin päällä olevasta halkeamasta.

Re: 1.6TD JX päästi höyryt ulos

Lähetetty: 06.05.2014 08:12
Kirjoittaja DJSigma
Hanttapuli kirjoitti:
väiski kirjoitti:Kyllä kai se porina ensiksi käy siinä paisuntasäiliössä, nimittäin jos korkki on kunnossa pitää paineen nousta aika paljon ennenkuin se tasaussäiliössä näkyy.
Mieluummin korkki auki paisuntasäiliöstä ja tarkasti seuraamaan tuleeko ylemmästä putkesta jatkuvasti kuplia. Jos järjestelmässä ilmaa, tulee kuplia silloin tällöin, jos taas kansi vuotaa, alkaa kuplia tulla tasaisesti kun kone käy.
Eli saako paisarissa kuplia ollenkaan missään tilanteessa? Eilen tutkittiin mun WBX:n nesteen tulvimisongelmaa ja huomattiin, että paisarissa kupli, kun auto oli kuumana. Sitten turskahti nesteet paisarin päällä olevasta halkeamasta.
Isot pojat on sanoneet, että sen kyllä huomaa selkeästi kun "kuplii". Siis kunnolla. Se paluusta tuleva virtaus muodostaa ainakin jonkun verran kuplia kun neste tulee takaisin säiliöön. Mä diagnosoin kansipahvivamman sillä, kun paisari oli kiinni ja täyttösäiliössä kuplii.