Sivu 7/8

Re: aazitusta

Lähetetty: 18.08.2014 22:53
Kirjoittaja jarke
juu ja kaikille niille jotka jo jonossa kyselee niin ei tällä tähän mennessä ole tien päällä kenenkään jalkoihin jäänyt ;)

Re: aazitusta

Lähetetty: 23.09.2014 23:10
Kirjoittaja ardem
Aaz koneeseen tekis mieli laittaa vähän isompaa ahdinta ja nyt olisi tiedossa garretin GT17. Onko tietoa miten tuollainen toimisi tuossa koneessa? JX pakosarjan ja turbon väliin joutuisi ainakin tekemään jonkunlaisen adapterin. Turbossa t25 laippa joten suoraan sitä ei saa passaamaan.

Re: aazitusta

Lähetetty: 23.09.2014 23:24
Kirjoittaja AT5nok
JX-pakosarja + välilaippa ei kuullosta hyvältä öljynpaluun kannalta, joten kannattaa miettiä jotain sellaista pakosarjaa, jossa ahdin on sarjan jatkona tai yläpuolella.

Re: aazitusta

Lähetetty: 23.09.2014 23:26
Kirjoittaja ardem
Mitäs ongelmia tulee öljyn paluun kanssa. Tuleeko se jotenkin väärään kulmaan?

Re: aazitusta

Lähetetty: 23.09.2014 23:28
Kirjoittaja AT5nok
Öljyn paluu on K14 / K24 kanssa juuri ja juuri alamäkeä, jos ahtimen ja pakosarjan väliin laittaa kaipan, tulee ahdin liian alas ja öljy ei enää virtaa vapaasti alamäkeä öljypohjaan.

Re: aazitusta

Lähetetty: 23.09.2014 23:35
Kirjoittaja ardem
Ok. No eipä se ahdin sitten siihen passaa. Pitää koittaa kituuttaa vielä tuolla vakiolla.

Re: aazitusta

Lähetetty: 23.09.2014 23:46
Kirjoittaja AT5nok
Jos sillä JX:n pakosarjalla haluat mennä, niin helpoimmat vaihtoehdot on KKK K24 tai Garrett T03, jotka sopivat siihen suoraan ja niistä öljy vielä juuri ja juuri valuu öljypohjaan.

TT|:n projektikuvissa on hyvin havainnollistettu, kuinka noi uudemmat ahtimet istuvat nätisti esim AAZ:n pakosarjan jatkoksi.

Re: aazitusta

Lähetetty: 24.09.2014 07:16
Kirjoittaja ardem
Minulla ois ylimääräisenä tuo aaz pakosarja jossa turbo 4 pultilla kiinni. Sillähän voisi koittaa sovittaa tuota turboa.

Re: aazitusta

Lähetetty: 24.09.2014 07:36
Kirjoittaja AT5nok
Siinä AAZ nelipulttisessa kiinnityksessä on varmaan sama jako kuin JX pakosarjassa, mutta ahdin tulee pakosarjan päälle?

GT17 tuskin sopii siihenkään suoraan, mutta niin päin ei laipasta varmaan ole haittaa. Minulla saattaa jossain olla sellainen välilaippa, ellei se ole "kadonnut" ahtimesta välivarastoinnin yhteydessä parempaan käyttöön ;)

Re: aazitusta

Lähetetty: 24.09.2014 10:11
Kirjoittaja TT|
Nuo GT15-20 voi kyllä vielä toimia JX-sarjassa välilaipalla, jos riittävän ohuen laipan saa tehtyä. Ne on sen verran pienempiä mitä K24. Mutta vahvasti harkitsisin tuota ATsnokin ehdottamaa ratkaisua.

Re: aazitusta

Lähetetty: 24.09.2014 12:45
Kirjoittaja ardem
Juu. Samperi kun löytyisi vielä jostain ehjä k24 niin laittaisin sen. Parikin ollut tuolla tallin hyllyllä mutta tuli molemmat annettuu etijäppäin ja ei ne enää parhaassa tikissä ollut. Tietääkö kukaan saako nuita enää uutena mistään täältä suomesta?

Re: aazitusta

Lähetetty: 24.09.2014 12:52
Kirjoittaja TT|
Voi varmaan isolla rahalla saada uutena, tai tuurilla löytyä jostain vintiltä. Ebaystä niitä löytyy huollettuna, tai jos jonkun aihion löydät niin huollata suomessa jossain firmassa. Paljon paremman lopputuloksen saat kyllä nuilla GT-turboilla.

Re: aazitusta

Lähetetty: 24.09.2014 13:22
Kirjoittaja dmn
Ja tuo laakerointi onnistuu kyllä kotipajassakin vallan mainiosti.

Re: aazitusta

Lähetetty: 14.10.2014 09:30
Kirjoittaja Eicca_
dmn kirjoitti:Ja tuo laakerointi onnistuu kyllä kotipajassakin vallan mainiosti.
Korjaus setissä tulee uusi runko yleensä jossa on jo kaikki painotettu eli ei tarvii muuta kuin laittaa kompurakotelo ja pakopesä paikoillee tai sitten on niitä halvempia missä on akselissa siivet paikoillaan ja tehty merkit että voit purkaa ja kasata vanhaan runkoon ja sitten ei muuta kuin merkit kohdalleen niin hyvällä tuurilla sillä ajelee 100tkm tai sitten ei. Paras ratkaisu on tietysti jättää korjaus ammattilaiselle eli viedä johonkin turbo pajaan ja maksaa noin puolet uuden hinnasta niin saa käytänössä uuden ahtimen tai ostaa joku 2000-luvulla suunniteltu nykyaikainen ahdin n.700-900€ hintaan joka toimii ihan erilailla verrattuna noihin antiikki 70-80-luvulla suunniteltuihin k14-k24, T3, gt15 jne pillereihin 8-)

Re: aazitusta

Lähetetty: 28.03.2015 23:22
Kirjoittaja jarke
taas on kuukausi ajeltu ja kivaa on tietysti ollut. joku suutin säksättää aika reilusti ajoittain, tuntee selväti kulussa. muuten on tas ollut yhtä hymyä tämän kanna, tosin tää on niin vanhaa mallia että dieseliä kuluu enemmän kuin öljyä, jollain taisi olla päin vastaisia ongelmia :mrgreen: ,hyllyssä olisi aasin alkuperäiset suuttimet , olleet kuivina pitkän aikaa, mahtaisiko ne edelleen toimia?

Re: aazitusta

Lähetetty: 29.03.2015 23:07
Kirjoittaja jarke
alkoi häiritsemään kun kaveri eilen luuli että vain kytkin savusi kun sen pihasta lähdin... no otin tänään asiakseni katsella oikein ajan kansa siipien perussäädöt ja paineet ja ahdon alaiset kohdalleen(no taisi siinä mennä jopa puoli tuntia :mrgreen: ) kyllä oli taas kivaa sen jälkeen, pakko myöntää ettei harmittanut, ei niissä suuttimissa mitään vikaa ole, ilmaa ja polttoainetta tuo 55kw monster vaan halusi :? syncrovaarille vaan terkkuja että aika eri tuntuinen on nyt kuin viime syksynä... 8-)

Re: aazitusta

Lähetetty: 29.03.2015 23:17
Kirjoittaja TT|
Minkämoisia ahtoja siellä nyt on?

Re: aazitusta

Lähetetty: 30.03.2015 17:41
Kirjoittaja jarke
maltillisilla mennään, käyttöpeli :)

Re: aazitusta

Lähetetty: 10.04.2015 14:04
Kirjoittaja jarke
pelkkää ajoa tällä, nyt laitettiin ihmelitkua diisselin joukkoon jospa tuo ajoittain kilkattava suutin rauhoittuisi... vai voisiko tulla itse pumpusta... mutta kivaa on..

Re: aazitusta

Lähetetty: 14.04.2015 18:37
Kirjoittaja jarke
ihmelitku toimi.. auto enää ei.. taisi löytyä kalkattelun syy..suuttimen rungon välistä tulee kaikki tavara ulos ja takaluukku täynnä pisteitä.