AAZ Syöttöpumppu ja sen sovittaminen konehuoneeseen
AAZ Syöttöpumppu ja sen sovittaminen konehuoneeseen
Itellä olis tarkotus laittaa T3 orkkispumpun kaasuvipu tommoseen aaz:n lda pumppuun.
Ilmeisesti joutuu hiukan muokkaamaan, mutta onko kellään kokemusta tälläsestä?
Tämä siis siksi kun siinä 1.9 pumpussa oli hillittömän korkee jousihässäkkä ja koneenkoppa alkaa tulla vastaan.
Epäilyttää myös sen LDA mokkulan mahtuminen konehuoneeseen. Sitä ei kyl varmaan pysty paljon muuttamaan. Onko kukaan joutunut moukaroimaan koneen koppaa?
Ilmeisesti joutuu hiukan muokkaamaan, mutta onko kellään kokemusta tälläsestä?
Tämä siis siksi kun siinä 1.9 pumpussa oli hillittömän korkee jousihässäkkä ja koneenkoppa alkaa tulla vastaan.
Epäilyttää myös sen LDA mokkulan mahtuminen konehuoneeseen. Sitä ei kyl varmaan pysty paljon muuttamaan. Onko kukaan joutunut moukaroimaan koneen koppaa?
Viimeksi muokannut hege, 09.03.2012 12:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Muokattu oman otsikon alle
Syy: Muokattu oman otsikon alle
Re: Syöttöpumppu ja LDA
Pitääpä huomenna, kun haen matkahuollosta sinne kuulemma jo alkuviikosta tuleen pumpun katsoa miten PP-Diesel ratkaisi homman.
Suoraan se ei onnistunut, koska kaasuvivun akseli jäi hieman lyhyeksi, eikä JX:n kaasuvipu yltänyt aivan pooreille. Tai ylsi väkisin mutterilla kiristäen, mutta meni liikkumattomaksi. Pöydän alla oli joutava JX:n pumppu josta otin kylmästi kaasuvivun akselin ja läpivientiholkin, jotka laitoin pajalle pumpun matkassa.
Toisena mahdollisuutena pidän kaasuvivun akselin reikään jyrsittävää holkin kokoista (13 mm) ja puuttuvan millin syvyistä upotusta. Paksuutta kyllä vivussa siihen riittää.
Suoraan se ei onnistunut, koska kaasuvivun akseli jäi hieman lyhyeksi, eikä JX:n kaasuvipu yltänyt aivan pooreille. Tai ylsi väkisin mutterilla kiristäen, mutta meni liikkumattomaksi. Pöydän alla oli joutava JX:n pumppu josta otin kylmästi kaasuvivun akselin ja läpivientiholkin, jotka laitoin pajalle pumpun matkassa.
Toisena mahdollisuutena pidän kaasuvivun akselin reikään jyrsittävää holkin kokoista (13 mm) ja puuttuvan millin syvyistä upotusta. Paksuutta kyllä vivussa siihen riittää.
Viimeksi muokannut väiski, 09.03.2012 12:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
Re: Syöttöpumppu ja LDA
Mulla on tossa tölkin pumpussa semmonen 2 osanen kaasuvipu, ylemmässä osassa on poorit. Ylempi osa tulee pultilla kiinni alempaan osaan jossa se itse vipu on.
Zoomailin että jos vipuosan reikää suurentaisi sen verran että se menisi holkin yli niin ylemmässä osassa olevat poorit osuisivat akselille, eikä pitäisi mennä jumiin.
Jos tämä onnistuu niin sitten on probleemana vielä että mikä holkki ja palautinjousi sinne sopii pumpun kannen ja kaasuvivun väliin ja sitten että max kaasuasennon säätöruuvi vastaa vipuun (haitanneeko tuo?)
Zoomailin että jos vipuosan reikää suurentaisi sen verran että se menisi holkin yli niin ylemmässä osassa olevat poorit osuisivat akselille, eikä pitäisi mennä jumiin.
Jos tämä onnistuu niin sitten on probleemana vielä että mikä holkki ja palautinjousi sinne sopii pumpun kannen ja kaasuvivun väliin ja sitten että max kaasuasennon säätöruuvi vastaa vipuun (haitanneeko tuo?)
Re: Syöttöpumppu ja LDA
Olen kuullu että se lda-mokkulalla oleva pumppu ei takavedon kannen alle sopisi, ilman että kanteen tekee lovea tai nostaa. Syncroon pitäisi sopia suoraan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Syöttöpumppu ja LDA
Tää on melko siisti ratkaisu tohon pumpun sovitukseen:
Se korkea kaasuvipu ei mahdu. Eli sen tatin pitää olla korkein osa.
(hommaa syncro, moottori on matalemmalla)
Se korkea kaasuvipu ei mahdu. Eli sen tatin pitää olla korkein osa.
(hommaa syncro, moottori on matalemmalla)
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Syöttöpumppu ja LDA
Aivan samanlainen tapaus mullaki ja tuollaista viritystä itsekkin suunnittelin aluksi, mutta koska joka tapauksessa pumppu oli menossa http://www.ppdiesel.com/, jätin homman Lamsijärven hoitoon. Hän oli vaihtanut siihen vain sen JX:n kaasuvivun akselin, läpivientiholkki on kummassakin sama. Liitän tähän kuvan kun ehdin.redi kirjoitti:Mulla on tossa tölkin pumpussa semmonen 2 osanen kaasuvipu, ylemmässä osassa on poorit. Ylempi osa tulee pultilla kiinni alempaan osaan jossa se itse vipu on.
Zoomailin että jos vipuosan reikää suurentaisi sen verran että se menisi holkin yli niin ylemmässä osassa olevat poorit osuisivat akselille, eikä pitäisi mennä jumiin.
Jos tämä onnistuu niin sitten on probleemana vielä että mikä holkki ja palautinjousi sinne sopii pumpun kannen ja kaasuvivun väliin ja sitten että max kaasuasennon säätöruuvi vastaa vipuun (haitanneeko tuo?)
Jousena on käytetty JX:n alkup. jousta kaikkine hiluineen.
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
Re: AAZ Syöttöpumppu ja sen sovittaminen konehuoneeseen
^ Tuo jeesasi. Ainut vaan että mulla ei ollut alkuperäinen kone JX vaan vapari. Kaasuvipu on hiukan erilainen, mutta näkisin että senkin saa sinne sopimaan. Ilmeisesti tarttee tehdä koneen koppaan pikkusen tilaa sille mokkulalle.
Niin ja hege... saishan sitä moottoria alemmas, mutta kun autoa on tarkotus laskea reilusti, niin mielummin jätän motin alle tilaa
Niin ja hege... saishan sitä moottoria alemmas, mutta kun autoa on tarkotus laskea reilusti, niin mielummin jätän motin alle tilaa
Re: AAZ Syöttöpumppu ja sen sovittaminen konehuoneeseen
AAZ:n oman syöttöpumpun sovittamiseksi konehuoneeseen löytyy Iso-Britannian puolelta tällainen kaasuvipu ja vaijerin teline: http://www.brickwerks.co.uk/shop?page=s ... d=throttle
Asennusohjeetkin löytyvät sivustolta. Ihan sattumalta tuo tuote löytyy hyllystäni, jos joku sattuu tarvimaan. Jäi ylimääräiseksi aikanaan kun ei tullutkaan AAZ:n pumppua vaan 1.6 td:n sienimallisella LDA:lla oleva.
En ole kokeillut asentaa tuollaista yhteenkään autoon, mutta eipä vaikuttanut ohjeiden perusteella olevan kovin hankala toimenpide. Koska tämä ei ole myyntipalsta, niin en laita tähän yhteystietojani. Ne kuitenkin saa kysymällä YV:llä...
Asennusohjeetkin löytyvät sivustolta. Ihan sattumalta tuo tuote löytyy hyllystäni, jos joku sattuu tarvimaan. Jäi ylimääräiseksi aikanaan kun ei tullutkaan AAZ:n pumppua vaan 1.6 td:n sienimallisella LDA:lla oleva.
En ole kokeillut asentaa tuollaista yhteenkään autoon, mutta eipä vaikuttanut ohjeiden perusteella olevan kovin hankala toimenpide. Koska tämä ei ole myyntipalsta, niin en laita tähän yhteystietojani. Ne kuitenkin saa kysymällä YV:llä...
Re: AAZ Syöttöpumppu ja sen sovittaminen konehuoneeseen
Samassa paikkaa näköjään kitti tuohon Hegen linkkaamaan kannenkin modaamiseen.
http://www.brickwerks.co.uk/shop?page=s ... gory_id=59
http://www.brickwerks.co.uk/shop?page=s ... gory_id=59
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: AAZ Syöttöpumppu ja sen sovittaminen konehuoneeseen
Joo, sieltä tilasin omani. Vielä on vaan asentamatta. Brickwerksiltä kyllä uskaltaa ostaa, kaikki on ollut laatukamaa mitä olen ostanut. Ainut ongelma on suhteellisen kallis postitus. Webkauppa onneksi laskee kulut valmiiksi painon mukaan.TT| kirjoitti:Samassa paikkaa näköjään kitti tuohon Hegen linkkaamaan kannenkin modaamiseen.
http://www.brickwerks.co.uk/shop?page=s ... gory_id=59
Re: AAZ Syöttöpumppu ja sen sovittaminen konehuoneeseen
Luulen päässeeni lähelle ratkaisua, täytyy ottaa kuvia kun homma on valmis.
Käytän JX:n kaasuvipua jossa tosiaan se vipuosan reikä on porattu nyt 15 milliseksi. Pooriosahan on erikseen ja irroitettavissa pultilla. Tästä tulee varmaan hyvin samanlainen kun tuo väiskin ratkaisu, mutta 1.9:n pumppuun.
Käytän JX:n kaasuvipua jossa tosiaan se vipuosan reikä on porattu nyt 15 milliseksi. Pooriosahan on erikseen ja irroitettavissa pultilla. Tästä tulee varmaan hyvin samanlainen kun tuo väiskin ratkaisu, mutta 1.9:n pumppuun.