1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.

Re: 1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

ViestiKirjoittaja Peksi » 02.03.2019 11:02

Unohtui sanoa, että ainakin DJ:n huohottimen letkussa oleva anturi on lämmitin, jolla varmistetaan että huohotin ei jäädy. Onko toiminta sama MV:ssä, en tiedä?
Peksi
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 132
Liittynyt: 27.02.2013 12:09

Re: 1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

ViestiKirjoittaja Peksi » 02.03.2019 21:20

Tuli vilelä mieleen, ettei vaan ilmamäärämittarin läppä jumittaisi kylmänä?
Peksi
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 132
Liittynyt: 27.02.2013 12:09

Re: 1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

ViestiKirjoittaja dmn » 02.03.2019 21:56

Sen 2500rpm (tai kai virallisemmin 2800?) jälkeen esiintyvä vedon paraneminen viittaisi ainakin DJ koneessa ilmamäärämittarin ongelmaan, tuon maagisen kierrosluvun jälkeen siitä ei välitetä lainkaan. Mv-kone sentään yrittää lambdan avulla kuroa pikkuhiljaa seossuhdetta kuntoon.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2588
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: 1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

ViestiKirjoittaja Mic_Coo » 02.03.2019 22:16

Kappas vain!! Kiitokset kuvista, olen kyllä kuullut (lukenut) mikrokytkimistä puhuttavan mutta sielläkös se lymyääkin. :D :D Täytyypä vähän mittailla tuosta pistokkeesta. Tällä pihalla tuntuu nuo huutavat wbx:ät olla kulkutauti koska tänään kytkinremontin jälkeen se alkoi isän Syncro kans käydä melko reipasta joutokäyntiä. :D :D :D

Kyllä mieki olen kääntymässä kuitenkin loppuen lopuksi tuon ilmamäärämittarin puoleen, tänään tarkemmin kuunnellen ja kierroksilla käytellen niin lievää tupsutusta ja röpinää on havaittavissa joutokäynnillä. Juurikin niinkuiin dmn meinaa että lambda yrittäis korjata tuota ilmamääränmittarin höperrystä....nooh, tiistaina menee doppeli talliin ja alethan tutkimaan asiaa kunnolla. Saan tuossa kaverilta vielä lainaan sen ilmamassamittarin joka takuulla toimii.. Mutta, Tuoks tuotaki eräs paikallinen tuumasi ooppelia korjatessa että "sieluttomalla ei ole valtaa". Niinhän siinä lopulta kävi että nykyisin pihassa nököttää T4 Transportteri :D :D :D
Volkswagen Transporter Doppelkabine Syncro 2.1 MV-kat 1992 (käyt.ott. 1994)
Volkswagen Transporter Caravelle CL Syncro 1.9TD 1990
Volkswagen Kleinbus 1961 *junakeula*
Volkswagen LT45 4x4 Doppelkabine
Mic_Coo
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 182
Liittynyt: 04.06.2014 21:39
Paikkakunta: Kittilä

Re: 1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

ViestiKirjoittaja Mic_Coo » 02.03.2019 22:17

Ja kyllä vain se anturin toiminta "oletettavasti" on MV:ssä sama. Ainakin se on presis sama kuin DJssä ja samanväriset johdotki menee siihen..

**lisätty epäluuloa :D :D
Volkswagen Transporter Doppelkabine Syncro 2.1 MV-kat 1992 (käyt.ott. 1994)
Volkswagen Transporter Caravelle CL Syncro 1.9TD 1990
Volkswagen Kleinbus 1961 *junakeula*
Volkswagen LT45 4x4 Doppelkabine
Mic_Coo
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 182
Liittynyt: 04.06.2014 21:39
Paikkakunta: Kittilä

Re: 1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

ViestiKirjoittaja Mic_Coo » 04.03.2019 21:17

Noniin, yksi joutokäynti ongelma vähemmän. DJ syncron korkea tyhjäkäynti johtui kaasuvaijerin kiinnityksestä. Laatikon päällä oleva tuki oli päässyt jostain syystä kellahtamaan hieman vasemmalle, näin ollen se kanitti vaijeria ehkäpä millin liian tiukalle. Mutta se riitti että tyhjäkäynti oli 1500rpm.... Vaijerin läpivientituki nojaamaan täysin oikealle ja vaijerin kiinnitys nippaansa vivustossa hiuksen hienosti niin johan alkoi sievästi käydä tyhjäkäyntiä.

Tuon mikrokytkimen toiminnan kyllä kuulee aika selvästi kun varovasti liikauttaa kaasuakselia. ;)
Volkswagen Transporter Doppelkabine Syncro 2.1 MV-kat 1992 (käyt.ott. 1994)
Volkswagen Transporter Caravelle CL Syncro 1.9TD 1990
Volkswagen Kleinbus 1961 *junakeula*
Volkswagen LT45 4x4 Doppelkabine
Mic_Coo
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 182
Liittynyt: 04.06.2014 21:39
Paikkakunta: Kittilä

Re: 1.9&2.1 WBX kysymyksiä ja vastauksia (yhdistetty useita)

ViestiKirjoittaja Mic_Coo » 10.03.2019 18:31

Ja nyt tänään selvisi toinenkin joutokäyntiongelma. Kyllähän se oli se ilmamassamittari mikä temppuili. Vaihdoin toisen niin jo asettu tyhjäkäynti ja aivan erillä tavalla kiihtyyki nytten. Voimattomuuen tunne katosi ja se puuttuva tehojyvänen palasi alakierroksille. ;)

Vika: Korkea tyhjäkäynti puoli kylmällä koneella ( jää huutamaan kierroksilla )

Seurausta viasta: Alakierroksilla väännön puute, kiihdyttäessä lievää nykimistä (aaltoilua), polttoaineen kulutus korkeampi

Syy: Viallinen / jumittuva ilmamäärämittari ( menee tutkittavaksi, josko voisi korjata. )
Volkswagen Transporter Doppelkabine Syncro 2.1 MV-kat 1992 (käyt.ott. 1994)
Volkswagen Transporter Caravelle CL Syncro 1.9TD 1990
Volkswagen Kleinbus 1961 *junakeula*
Volkswagen LT45 4x4 Doppelkabine
Mic_Coo
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 182
Liittynyt: 04.06.2014 21:39
Paikkakunta: Kittilä

Edellinen

Paluu T3 - Moottorit - Engines

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron