1.6d tölkin Moottorin turbotus

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.
Sami87
Vasta alkaja
Viestit: 18
Liittynyt: 09.10.2018 18:51

1.6d tölkin Moottorin turbotus

Viesti Kirjoittaja Sami87 »

Ajattelin nyt kysellä tällaista asiaa. Pihassani seisoo vuosimallia - 85 tölkki. 1.6 diesel koneella. Mitä kaikkea muutoksia tarvii tehdä jos koneen turbottais?
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: 1.6d tölkin Moottorin turbotus

Viesti Kirjoittaja dmn »

Öljypohja, pakosarja, pakoputki, turbo, öljyletkut, ahdonalaisella rikastuksella oleva pumppu 1.6TD:stä jos meinaa suoraan pultattavaa ratkaisua.

1.6TD koneessa taitaa olla kannen venttiilit / seetit eri materiaalia ja männän alla öljyruiskut, myös suuttimissa avautumispaine eri, mutta vakiotkin toimii.
< 15kWh/100km
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: 1.6d tölkin Moottorin turbotus

Viesti Kirjoittaja Osku »

Laittasin vielä sen sähkösen kiertovesipumpun se säästä hieman kantta, tosin ilmankin pärjää kunhan jaksaa aina käyttää hetken pidempään tyhjäkäyntiä ennenkuin sammuttaa.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1.6d tölkin Moottorin turbotus

Viesti Kirjoittaja TT| »

Osku kirjoitti:Laittasin vielä sen sähkösen kiertovesipumpun se säästä hieman kantta, tosin ilmankin pärjää kunhan jaksaa aina käyttää hetken pidempään tyhjäkäyntiä ennenkuin sammuttaa.
Sen toimintaan saattaminen vaatisi vesilähtöön lämpöanturin lisäämisen, releet ja sähköt muutenkin. Ei ainakaan omasta mielestä maksa vaivaa, ennemmin jälkikäyttö ja järkevä käyttö. Ja kohta se hajoaa kuitenkin, ja laittaa sitten järkevämmän koneen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 1.6d tölkin Moottorin turbotus

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Sähköinen kiertovesipumppu käy vain, kun moottorin lämpö on 107° C, joten sen korvaaminen putkella mahdollistaa jäähdytysnesteen vapaan virtaamisen lämmön vaihtajalle.
Vastaa Viestiin