1.6d tölkin Moottorin turbotus
1.6d tölkin Moottorin turbotus
Ajattelin nyt kysellä tällaista asiaa. Pihassani seisoo vuosimallia - 85 tölkki. 1.6 diesel koneella. Mitä kaikkea muutoksia tarvii tehdä jos koneen turbottais?
Re: 1.6d tölkin Moottorin turbotus
Öljypohja, pakosarja, pakoputki, turbo, öljyletkut, ahdonalaisella rikastuksella oleva pumppu 1.6TD:stä jos meinaa suoraan pultattavaa ratkaisua.
1.6TD koneessa taitaa olla kannen venttiilit / seetit eri materiaalia ja männän alla öljyruiskut, myös suuttimissa avautumispaine eri, mutta vakiotkin toimii.
1.6TD koneessa taitaa olla kannen venttiilit / seetit eri materiaalia ja männän alla öljyruiskut, myös suuttimissa avautumispaine eri, mutta vakiotkin toimii.
< 15kWh/100km
Re: 1.6d tölkin Moottorin turbotus
Laittasin vielä sen sähkösen kiertovesipumpun se säästä hieman kantta, tosin ilmankin pärjää kunhan jaksaa aina käyttää hetken pidempään tyhjäkäyntiä ennenkuin sammuttaa.
Re: 1.6d tölkin Moottorin turbotus
Sen toimintaan saattaminen vaatisi vesilähtöön lämpöanturin lisäämisen, releet ja sähköt muutenkin. Ei ainakaan omasta mielestä maksa vaivaa, ennemmin jälkikäyttö ja järkevä käyttö. Ja kohta se hajoaa kuitenkin, ja laittaa sitten järkevämmän koneen.Osku kirjoitti:Laittasin vielä sen sähkösen kiertovesipumpun se säästä hieman kantta, tosin ilmankin pärjää kunhan jaksaa aina käyttää hetken pidempään tyhjäkäyntiä ennenkuin sammuttaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7674
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 1.6d tölkin Moottorin turbotus
Sähköinen kiertovesipumppu käy vain, kun moottorin lämpö on 107° C, joten sen korvaaminen putkella mahdollistaa jäähdytysnesteen vapaan virtaamisen lämmön vaihtajalle.