1.6 TD -> 1.9 TD swappi (sisältää 1.6D/TD vaihtoehtojakin)

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.

Re: 1.6 TD -> 1.9 TD swappi (sisältää 1.6D/TD vaihtoehtojaki

ViestiKirjoittaja Osku » 22.10.2017 19:15

Ja tietenkin sen öljytikun reiän joutu poraamaan.
Osku
AktiVWisti
 
Viestit: 1055
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: 1.6 TD -> 1.9 TD swappi (sisältää 1.6D/TD vaihtoehtojaki

ViestiKirjoittaja Osku » 22.10.2017 19:42

Tässä kuva AEF koneesta kun se oli menossa sisään.
Kokonais aika Swapissa tais olla muutamia päiviä.
Liitteet
AEF swap.png
AEF swap.png (1.91 MiB) Katsottu 4793 kertaa
Osku
AktiVWisti
 
Viestit: 1055
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: 1.6 TD -> 1.9 TD swappi (sisältää 1.6D/TD vaihtoehtojaki

ViestiKirjoittaja AT5nok » 22.10.2017 23:29

AEF saatta löytyä myös VW polon keulalta, mutta sille moottorille on oma ketju, jatketaan siellä jos aihe kiinnostaa.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7215
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: 1.6 TD -> 1.9 TD swappi (sisältää 1.6D/TD vaihtoehtojaki

ViestiKirjoittaja Pastori » 04.02.2018 19:44

Onko aazittajat miten toteuttanut liian korkean ruiskupumpun ja konepellin? Laittaakko jxn pumppu vai muokata konepeltiä?
Datsunisti ja tölökkinisti.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
 
Viestit: 848
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: 1.6 TD -> 1.9 TD swappi (sisältää 1.6D/TD vaihtoehtojaki

ViestiKirjoittaja AT5nok » 05.02.2018 01:35

Syncroon sopii AAZ / LR pumppu ilman konehuonen kannen muokkaamista, 2WD kannakkeilla pitää tehdä kolo kanteen tai vaihtaa "ei tattimallinen" pumppu, esim JX:n pumppu.
Itselläni oli AAZ:ssa loppuvaiheessa JX:n pumppu ja suuttimet, sellaisenaan myin eteenpäin.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7215
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: 1.6 TD -> 1.9 TD swappi (sisältää 1.6D/TD vaihtoehtojaki

ViestiKirjoittaja Pastori » 08.02.2018 09:07

Hmm, perkele ei mahdu jx:n eikä ky:n ilmansuodatin, ainoa mahis on ehkä koittaa tunkea se sinne koteloon mutta ei taida mennä sinnekkään. Jos en sitten laita sitä vapaavirtaus suodatinta suoraan turbolle vaikka kuulemma viheltää.
Datsunisti ja tölökkinisti.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
 
Viestit: 848
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: 1.6 TD -> 1.9 TD swappi (sisältää 1.6D/TD vaihtoehtojaki

ViestiKirjoittaja eerika » 08.02.2018 13:20

Itse virittelin vaparin ilmansuosattimista, oisko jetan tai golfin sopii kantti suodatin. Sopi sinne sivu koteloon.
eerika
Vasta alkaja
 
Viestit: 14
Liittynyt: 03.03.2015 12:11

Re: 1.6 TD -> 1.9 TD swappi (sisältää 1.6D/TD vaihtoehtojaki

ViestiKirjoittaja Pastori » 08.02.2018 22:36

Koitetaan jostain semmonen kanttisuodatin siis hommata, pyöryläinen ei sinne mennyt ilman turbon imupuolen purkamista (kiva vaihtaa suodatinpahvi heh_heh)
Datsunisti ja tölökkinisti.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
 
Viestit: 848
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: 1.6 TD -> 1.9 TD swappi (sisältää 1.6D/TD vaihtoehtojaki

ViestiKirjoittaja eerika » 09.02.2018 08:03

Onneksi sitä ei tarte joka päivä vaihtaa.
eerika
Vasta alkaja
 
Viestit: 14
Liittynyt: 03.03.2015 12:11

Re: 1.6 TD -> 1.9 TD swappi (sisältää 1.6D/TD vaihtoehtojaki

ViestiKirjoittaja vilivaltteri » 11.07.2018 07:19

Olen asentamassa syncroon 1.9td aaz moottoria ja olen ajatellut käyttäväni aaz pumppua mutta siihen tulee muutamia johtoja joita ei tölkissä ole ollut aiemmin, eli syöttöpumpun pohjassa on joku anturi tai venttiili ja en tiedä mikä se on ja voiko jättää vain kytkemättä? Ja toinen on suutinputkien keskellä oleva anturi että mikä se on ja voiko jättää kytkemättä.

Ja toinen ongelma on jakopään kohdalle laitto? Onko syncron kytkinkopassa se merkki jolla ajoituksen saa kohdalle?

Haastavaa tästä tekee kun auto on pitkän matkan päässä ja joka asiaa ei pääse tarkistaa ja kasaan konetta eri paikkakunnalla. Kiitos vastauksista jo etukäteen
vilivaltteri
Vasta alkaja
 
Viestit: 2
Liittynyt: 09.02.2018 12:06

Re: 1.6 TD -> 1.9 TD swappi (sisältää 1.6D/TD vaihtoehtojaki

ViestiKirjoittaja AT5nok » 11.07.2018 10:47

vilivaltteri kirjoitti:Olen asentamassa syncroon 1.9td aaz moottoria ja olen ajatellut käyttäväni aaz pumppua mutta siihen tulee muutamia johtoja joita ei tölkissä ole ollut aiemmin, eli syöttöpumpun pohjassa on joku anturi tai venttiili ja en tiedä mikä se on ja voiko jättää vain kytkemättä? Ja toinen on suutinputkien keskellä oleva anturi että mikä se on ja voiko jättää kytkemättä.

Ja toinen ongelma on jakopään kohdalle laitto? Onko syncron kytkinkopassa se merkki jolla ajoituksen saa kohdalle?

Haastavaa tästä tekee kun auto on pitkän matkan päässä ja joka asiaa ei pääse tarkistaa ja kasaan konetta eri paikkakunnalla. Kiitos vastauksista jo etukäteen



AAZ pumpussa voit unohtaa ne kaikki muut piuhat paitsi sammutussolenoidi. Suutinputkien lähtöjen keskellä olevan tilalle voit ottaa vaikka JX pumpusta pelkän tulpan.
Ne ylimääräiset piuhat liittyvät jotenkin päästöjen hallintaan, ecotdhömpötystä :D
Kytkinkopassa (korkki kytkinkopan yläreunassa) ja JX vauhtipyörässä on ajoitusmerkki, saattaa ehkä löytyä.
Kampiakselin asennon näkee myös jakopään puolelta, kts TDI swap tietopankki viewtopic.php?p=37830#p37830
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7215
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: 1.6 TD -> 1.9 TD swappi (sisältää 1.6D/TD vaihtoehtojaki

ViestiKirjoittaja vilivaltteri » 11.07.2018 12:13

Ja sitte amatöörille vielä se tieto mikä niistä on se sammutus solenoidi :oops:
vilivaltteri
Vasta alkaja
 
Viestit: 2
Liittynyt: 09.02.2018 12:06

Re: 1.6 TD -> 1.9 TD swappi (sisältää 1.6D/TD vaihtoehtojaki

ViestiKirjoittaja AT5nok » 11.07.2018 19:26

vilivaltteri kirjoitti:Ja sitte amatöörille vielä se tieto mikä niistä on se sammutus solenoidi :oops:


Tuossa kuvassa keltaisen laatikon sisällä.
Uudemmissa AAZ pumpuissa on ajonesto, eli tuon solenoidin päällä on pakeliittikuori, sen voi huoletta rikkoa.

Kuva
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7215
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Edellinen

Paluu T3 - Moottorit - Engines

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa