2,1 1,9 tilalle
2,1 1,9 tilalle
Tölkki on taas ajossa käyttiksenä ja 1,9 alkaa olla aika lähellä antautumista.
Sopivaa luovuttaja 1,9 ei löytynyt tähän hätään, mutta käsissä on ylimääräinen 2,1:nen.
Kyseessä on siis jenkki 1,9 joten onko asiantuntijoilla mielipiteitä onnaisko vaihto päittäin?
Eli tämän raapustuksen mukaan muutamalla muutoksella saisi aika helposti sovitettua 1,9:sin tilalle 2,1:sen
http://www.oldvolkshome.com/19to21.htm
Perus pointtina vaihtaa vesipumppu 1,9:sin pumppuun jolloin jäähyjärjestelmän saisi sovitettua ja plenumin vaihto(mikälie suomeksi)
ja 1,9:sin eculla mennään.
Tarkoitus ei ole tässä kohtaa metsästää DJ:n tehoja vaan ostaa lisää aikaa ja ajokilometrejä.
Sopivaa luovuttaja 1,9 ei löytynyt tähän hätään, mutta käsissä on ylimääräinen 2,1:nen.
Kyseessä on siis jenkki 1,9 joten onko asiantuntijoilla mielipiteitä onnaisko vaihto päittäin?
Eli tämän raapustuksen mukaan muutamalla muutoksella saisi aika helposti sovitettua 1,9:sin tilalle 2,1:sen
http://www.oldvolkshome.com/19to21.htm
Perus pointtina vaihtaa vesipumppu 1,9:sin pumppuun jolloin jäähyjärjestelmän saisi sovitettua ja plenumin vaihto(mikälie suomeksi)
ja 1,9:sin eculla mennään.
Tarkoitus ei ole tässä kohtaa metsästää DJ:n tehoja vaan ostaa lisää aikaa ja ajokilometrejä.
Home is where you park it.
Re: 2,1 1,9 tilalle
Avaamatta pahempi sanoa mutta päästelee pakokaasua vesijärjestelmään ja toisinpäin...
Home is where you park it.
Re: 2,1 1,9 tilalle
Jos kytket lamban uuteenkin moottoriin, niin Digifantti hoitaa automaattisesti seoksen. Tästä syystä ei luulisi tulevan ongelmia.
Tuo oli uusi tieto minulle että 1,9 ja 2,1 eroaa imusarjojen ja ilmakotelon osalta toisistaan, kun kannet ovat kai kuitenkin samat?
Jos vaihdokiksi tulee Dj, niin sen parempi teho ja taloudellisuus saadaan puristusten lisäksi suuremmalla ennakolla. Jos auto ei ole vähäpäästöinen, niin jättäisin katalysaattorin pois ja kokeilisin suurempaa perusennakkoa virranjakajassa. DJ:n perusennakot on 95 oktaanisella 4-5 astetta ja 98:lla 9-11, molemmat tyhjäkäynnillä 750-850 rpm. Digifantin ennakko on 4-6 astetta 2000-2500 rpm! Kannattaisi ainakin kokeilla mitä tapahtuu suuremmalla ennakolla.
Parasta olisi jos löytäisi sytytyskäyrät jostain, niin voisi suoraan verrata niitä ja valita perusennakon sen mukaan.
Meinaan vaan että jos tehot löytyisi noin helpolla, niin kannattaahan ne esiin kaivaa.
Tuo oli uusi tieto minulle että 1,9 ja 2,1 eroaa imusarjojen ja ilmakotelon osalta toisistaan, kun kannet ovat kai kuitenkin samat?
Jos vaihdokiksi tulee Dj, niin sen parempi teho ja taloudellisuus saadaan puristusten lisäksi suuremmalla ennakolla. Jos auto ei ole vähäpäästöinen, niin jättäisin katalysaattorin pois ja kokeilisin suurempaa perusennakkoa virranjakajassa. DJ:n perusennakot on 95 oktaanisella 4-5 astetta ja 98:lla 9-11, molemmat tyhjäkäynnillä 750-850 rpm. Digifantin ennakko on 4-6 astetta 2000-2500 rpm! Kannattaisi ainakin kokeilla mitä tapahtuu suuremmalla ennakolla.
Parasta olisi jos löytäisi sytytyskäyrät jostain, niin voisi suoraan verrata niitä ja valita perusennakon sen mukaan.
Meinaan vaan että jos tehot löytyisi noin helpolla, niin kannattaahan ne esiin kaivaa.
Re: 2,1 1,9 tilalle
Ainakin kaasari 1,9:ssä pienemmät imukanavat kansissa. Muuten samoilla linjoilla, DJ konetta matkien mahdollisimman pitkälle...
< 15kWh/100km
Re: 2,1 1,9 tilalle
Kiitos vastauksista. Tarkoitus olisi kaivaa 2,1:nen ensi viikolla esiin ja alkaa sovittelemaan. Imukanavat on pienemmät mutta internetin mukaan niitä saisi soviteltua yhteen.
Selvitellään. Auto ei ole vähäpäästöinen ja ajoituksen säädöksi menee varmaan kuitenkin.
Pitäisikö laittaa 1,9 jakaja digifanrin kanssa?
Tarkoitus olisi jättää öljyjäähy pois 2,1:stä niin selviäisi jäähy järjestelmää tunaamatta.
Selvitellään. Auto ei ole vähäpäästöinen ja ajoituksen säädöksi menee varmaan kuitenkin.
Pitäisikö laittaa 1,9 jakaja digifanrin kanssa?
Tarkoitus olisi jättää öljyjäähy pois 2,1:stä niin selviäisi jäähy järjestelmää tunaamatta.
Home is where you park it.
Re: 2,1 1,9 tilalle
Digijetin jakaja ei "keskustele" tietokoneen kanssa, joten vaihto ei ainakaan yksinkertaisin keinoin mahdollista. Muutenkin digifant on mielestäni askel eteenpäin verrattuna digijettiin.
Saksalaisilla foorumeilla oli juttuja MV:n vaihdosta DJ -koneeseen ja kysymykset näyttivät liittyvän lähinnä siihen, että jättääkö perusennakon alkuperäiseen (vähemmän tehoa, suurempi kulutus, mutta voi ajaa 95 oktaanisella) vai laittaako ennakoksi DJ:n ennakon, jolloin ajettava 98:lla.
Tuo vesikierto vielä vähän mietityttää. Jos 2,1:ssä on kaikki kilkkeet vesikiertoon tallella, niin miksi se on niin vaikea liittää olemassa olevaan vesikiertoon? En tiedä missä katalysaattori digifanteissa on, mutta jos se on lähellä öljyfiltteriä, saattaa tila käydä jäähdytyksen kanssa ahtaaksi. Joissakin WBX:ään tarkoitetuissa rosteriputkistoissa tila käy niin ahtaaksi, että suositellaan lyhyempää filtteriä. Olisiko tästä kysymys?
Saksalaisilla foorumeilla oli juttuja MV:n vaihdosta DJ -koneeseen ja kysymykset näyttivät liittyvän lähinnä siihen, että jättääkö perusennakon alkuperäiseen (vähemmän tehoa, suurempi kulutus, mutta voi ajaa 95 oktaanisella) vai laittaako ennakoksi DJ:n ennakon, jolloin ajettava 98:lla.
Tuo vesikierto vielä vähän mietityttää. Jos 2,1:ssä on kaikki kilkkeet vesikiertoon tallella, niin miksi se on niin vaikea liittää olemassa olevaan vesikiertoon? En tiedä missä katalysaattori digifanteissa on, mutta jos se on lähellä öljyfiltteriä, saattaa tila käydä jäähdytyksen kanssa ahtaaksi. Joissakin WBX:ään tarkoitetuissa rosteriputkistoissa tila käy niin ahtaaksi, että suositellaan lyhyempää filtteriä. Olisiko tästä kysymys?
Re: 2,1 1,9 tilalle
Tarkoitatko 60 heppasten kansia,jotka ovat kanavan suuaukoltaan merkittävästi pienempiä, vai onko valuja oikeasti kolmella eri kanavakoolla?dmn kirjoitti:Ainakin kaasari 1,9:ssä pienemmät imukanavat kansissa. Muuten samoilla linjoilla, DJ konetta matkien mahdollisimman pitkälle...
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: 2,1 1,9 tilalle
Jaa-a, tällänen muistikuva jäänyt vaan itselle, vuosikymmeniä sitten sain vahingossa väärän kokoiset imusarjan tiivisteet ostettua.
< 15kWh/100km
Re: 2,1 1,9 tilalle
Pitää raportoida kun on koneet pöydällä.
Netissä oli tälläistä:
The other thing I failed to note was that a slight modification was needed to attach the 1.9 Throttle Body to the 2.1 Plenum. The Throttle Body mating flange on the 2.1 Plenum's "curl" is a little larger that it's 1.9 predecessor. Hmmmmm.......Looked at a 2.1 Throttle Body.....can't use that because the intake throat of that appears too large for the 1.9 Air Intake Elbow coming from the Air Box. Thanks to my best bud Cliff (who's done this before), he told me to initally install the 1.9 Throttle Body to the 2.1 Plenum WITHOUT the gasket and tighten it all the way. What happens is that the 1.9 TB's smaller taper will cause the Plenum's flange to "curl" even smaller to accept the Throttle Body's taper. After, that remove the Throttle Body then reinstall with the Seal. Fit perfectly. Does not harm, score or otherwise damage the Throttle Body or it's taper that I could see. Oh yes - use the original type 1.9 Throttle Body Seal (new of course). It's also the same seal used the the Air Cooled FI 75-83
Netissä oli tälläistä:
The other thing I failed to note was that a slight modification was needed to attach the 1.9 Throttle Body to the 2.1 Plenum. The Throttle Body mating flange on the 2.1 Plenum's "curl" is a little larger that it's 1.9 predecessor. Hmmmmm.......Looked at a 2.1 Throttle Body.....can't use that because the intake throat of that appears too large for the 1.9 Air Intake Elbow coming from the Air Box. Thanks to my best bud Cliff (who's done this before), he told me to initally install the 1.9 Throttle Body to the 2.1 Plenum WITHOUT the gasket and tighten it all the way. What happens is that the 1.9 TB's smaller taper will cause the Plenum's flange to "curl" even smaller to accept the Throttle Body's taper. After, that remove the Throttle Body then reinstall with the Seal. Fit perfectly. Does not harm, score or otherwise damage the Throttle Body or it's taper that I could see. Oh yes - use the original type 1.9 Throttle Body Seal (new of course). It's also the same seal used the the Air Cooled FI 75-83
Home is where you park it.
Re: 2,1 1,9 tilalle
Tarkistin eilen Bentleystä, että kaasuläpän toiminnat on samat Digijetissä ja Digifantissa.
Eikö Digifantissa ole imuputki Ilmamittarin ja kaasuläpän välissä, niin kuin Digijetissä? Jos ilmamittarin ulostuloaukko on pienempi kuin
kaasuläpän aukko, tuntuisi helpommalta sovittaa putki sopivaksi mittariin kuin kaasuläppä ilmanjakajaan! Vai sovitteleeko kaveri Fantin imuputkea Jetin kaasuläppään? Olen aina kuvitellut ilmamittareiden olevan samaa valua ja kuristamisen tapahtuvan kaasuläpässä!
Eikö Digifantissa ole imuputki Ilmamittarin ja kaasuläpän välissä, niin kuin Digijetissä? Jos ilmamittarin ulostuloaukko on pienempi kuin
kaasuläpän aukko, tuntuisi helpommalta sovittaa putki sopivaksi mittariin kuin kaasuläppä ilmanjakajaan! Vai sovitteleeko kaveri Fantin imuputkea Jetin kaasuläppään? Olen aina kuvitellut ilmamittareiden olevan samaa valua ja kuristamisen tapahtuvan kaasuläpässä!
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: 2,1 1,9 tilalle
Mitään mistään sen kummemmitta ymmärtämättä sotkeudun tähän keskusteluun: itsellä jossain vaiheessa tarkoitus 1.9 wbx tarkoitus vaihtaa 2.1 wbxään ja annoin itselleni ymmärtää englannin kieliseltä foorumilta että kaasarilla menisi suunnilleen "heittämällä". Olisiko tässä yksi ratkaisu eli kaasutinkoneeksi kone?
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Re: 2,1 1,9 tilalle
Jooh kaasari ois varmaan helpoin.
Hieman projekti venyy tässä kun korjaamolla jonka tiloja pitäisi lainata on britti poikittain tukkimassa koko kapasiteetin
Oma masokistinen mieltymys ei anna periksi mennä kaasariin vaan päin vastoin mietin että päivittäisi talvi projektina koko ecun ja laittaisi sekventiaalisen sytytyksen jne.
Ei siis mitään järkeä hommassa mutta kun vapaa aikaa ei ole niin on kiva haaveilla.
Hieman projekti venyy tässä kun korjaamolla jonka tiloja pitäisi lainata on britti poikittain tukkimassa koko kapasiteetin
Oma masokistinen mieltymys ei anna periksi mennä kaasariin vaan päin vastoin mietin että päivittäisi talvi projektina koko ecun ja laittaisi sekventiaalisen sytytyksen jne.
Ei siis mitään järkeä hommassa mutta kun vapaa aikaa ei ole niin on kiva haaveilla.
Home is where you park it.
Re: 2,1 1,9 tilalle
Jos tuohon menet, niin specsit talteen! Kopioin koko homman omaani! Vilpittömästi onnea ja menestystä
Re: 2,1 1,9 tilalle
Eikös sen saisi ihan valmiina kohtuu rahalla ostaa kotimaasta, kuten Junnun koneeseen tuli? Tehot ja kulutus vois samalla parantua.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 2,1 1,9 tilalle
Mitä siihen Junnun koneeseen tuli?TT| kirjoitti:Eikös sen saisi ihan valmiina kohtuu rahalla ostaa kotimaasta, kuten Junnun koneeseen tuli? Tehot ja kulutus vois samalla parantua.
Re: 2,1 1,9 tilalle
Siinä tonnin hujakoilla oli ko. ohjausyksikkö kun kysäsin piruuttani.
Hulluna tölökkeihin.