Ilmeisesti oli hiljalleen vuotanut nestettä etupanssarin päälle, eikä paljastunut edes laiminlyödyssä huollossa
![Nolostunut :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Tarkemmat tutkimukset paljastivat paisarin korkin olevan "löystynyt", ( kuten Eljas vahvasti jo aluksi epäili) ja päästävän paineen liian helpolla, mikä paljastui täyttösäiliön kuplinnasta. Oireet ovat aika mielenkiintoisia, kuten että normaali ajossa lämpötila nousee ensin normaaliksi ja hetken pysyykin siinä, kunnes yht´äkkiä alkaa nousta rajusti ja lämppäri puhaltaa kylmää. Mikäli iskee koneeseen kierroksia reilusti, niin lämpömittari laskee ja lämppärikin herää puhaltamaan kuumaa. Toinen keino on ovelampi: Kun pistää jälkiasennetun lämppärin lisäkiertopumpun (kennon vieressä, meno letkussa) päälle, niin viisari putoaa ja lämpö virtaa ohjaamoon.
Ilmeisesti käy niin, ettei paine riitä kiertoon ja moottorin vesipumppu kavitoi, jolloin vesi kiehuu joissain paikoissa ja aiheuttaa kuplintaa lisäyssäiliössä ja ilmalukon kiertoon. Tai voihan se tietysti olla niinkin, että kansi on himpun kiero jolloin painetta pääsee järjestelmään. Mutta luulisi että silloin neste värjäytyisi ruskeaksi ja haisisi polttoaineelta/pakokaasulta. Tuli nimittäin samaan tuskaan pestyä järjestelmä jollain pesuaineella ja neste on pysynyt sen jälkeen puhtaana. No, kohta tulee uusi korkki ja saa uusia murheita, kun se helkutin kamelikin vielä juoksee ja pyynti täällä loppuu 30.11.
Saa esittää arveluja ja vertaistukea
![Eritäin iloinen :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)