JX: vedet ulos kannen välistä!
JX: vedet ulos kannen välistä!
Tänään onkin sopivasti epäonnistumisen päivä oikein, satuin lukemaan. Sen kunniaksi pantiin (v-)käyrä taas kunnolla nousemaan:
Sain -81 Doka-projektiini vihdoin koneen ja lootan paikalleen. Vetarit, letkut johdot. Sitten alkoi olla lähellä se palkitsevin hetki, eli käynnistys. Nesteet on kuitenkin hyvä olla koneessa ennen käyttöä, joten ei kun kaatamaan blandista paisuntasäiliöön. Noin kolmen litran jälkeen alkoi lorina kuulua ja lopetin kaatamisen. Vesi tule ulos solkenaan lohkon ja kannen välistä! Voi persehelvetti!
Koneen alakerta tuli auton mukana, kansi irrallaan. Onko kansissa eroja? Voiko mulla olla esim. vaparin kansi?? Vuoto tulee ykkös- ja kakkospytyn välistä, kohdasta jossa kannessa on pystysuuntainen kohouma. Mulla on yksi irrallinen, takuuvarmasti JX:n kansi, jossa on sama pullistuma, mutta mitenkään erityisen lähellä ei lähin vesikanava tuota pullistumaa ole, kun irtokantta tutkailin. Vai onko mulla jäänyt jokin o-rengas tai muu tilke kriittisestä paikasta pois kokonaan? Vesi ei tosiaan tule tihkumalla vaan reilusti valuen.
Taidanpa vetää lärvit. Tänään en ainakaan enää tohon romuun koske.
Sain -81 Doka-projektiini vihdoin koneen ja lootan paikalleen. Vetarit, letkut johdot. Sitten alkoi olla lähellä se palkitsevin hetki, eli käynnistys. Nesteet on kuitenkin hyvä olla koneessa ennen käyttöä, joten ei kun kaatamaan blandista paisuntasäiliöön. Noin kolmen litran jälkeen alkoi lorina kuulua ja lopetin kaatamisen. Vesi tule ulos solkenaan lohkon ja kannen välistä! Voi persehelvetti!
Koneen alakerta tuli auton mukana, kansi irrallaan. Onko kansissa eroja? Voiko mulla olla esim. vaparin kansi?? Vuoto tulee ykkös- ja kakkospytyn välistä, kohdasta jossa kannessa on pystysuuntainen kohouma. Mulla on yksi irrallinen, takuuvarmasti JX:n kansi, jossa on sama pullistuma, mutta mitenkään erityisen lähellä ei lähin vesikanava tuota pullistumaa ole, kun irtokantta tutkailin. Vai onko mulla jäänyt jokin o-rengas tai muu tilke kriittisestä paikasta pois kokonaan? Vesi ei tosiaan tule tihkumalla vaan reilusti valuen.
Taidanpa vetää lärvit. Tänään en ainakaan enää tohon romuun koske.
Näytän häkäpöntöltä, tuokaa lisää päreitä, koivuja tai näreitä, älkää olko äreitä!
Re: JX: vedet ulos kannen välistä!
Arvaus että kannentiiviste on mallia hydrauliset nostajat, jossa on yksi ylimääräinen reikä, joka muistaakseni osuu puolittain vesitilaan ja aavistuksen lohkon ulkopuolelle, jos se laitetaan mekaanisella nostajilla varustettuun koneeseen. Tämä mahdollinen vuotokohta siis pumpun takana (koneen päällä) 1-2 sylinterien tienoilla.. Jos tulee jostain muualta niin ei oo ideaa..
< 15kWh/100km
Re: JX: vedet ulos kannen välistä!
Pumpun takana, koneen yläpuolelle, 1. ja 2. pytyn välissä. Kyllä, juuri siitä se vuotaa. Ei kun kansi irti ja oikea pahvi tilalle
Iso kiiitos tiedosta! Ei tarvitse arvailla enempää.
Iso kiiitos tiedosta! Ei tarvitse arvailla enempää.
Näytän häkäpöntöltä, tuokaa lisää päreitä, koivuja tai näreitä, älkää olko äreitä!
Re: JX: vedet ulos kannen välistä!
Tai sitten vaan tukkii tuon reiän, esim. tankin korkissa on just sopivan paksusta muovimatskua siihen väliin.. Toimii ainakin kansissa jossa tuo ylimääräinen reikä ei ole soikea pultin reiän kanssa vaan erillinen. Tällä konstilla laitoin JX:ään metallisen AAZ:n "pahvin".
< 15kWh/100km
Re: JX: vedet ulos kannen välistä!
Kuvan ylempi kansi kävi siis paikallaan ja kusi vedet pihalle tuosta ympyröidystä kohdasta. Alempi kansi puolestaan jäi aikanaan JX:stä, josta alakerta hajosi. Kansi on melkein uusi, ajettu vain 20tkm ja se pääseekin taas tositoimiin. Kysymys kuuluu: mikä kansi tuo ylempi oikein on, eroa kun näyttää olevan. Ylemmässä kannessa "pahkan" kohdalla kansitasosta yläkertaan menevä rööri puuttuu tuosta JX:n kannesta kokonaan.
- Liitteet
-
- kannet.JPG (255.11 KiB) Katsottu 8760 kertaa
Näytän häkäpöntöltä, tuokaa lisää päreitä, koivuja tai näreitä, älkää olko äreitä!
Re: JX: vedet ulos kannen välistä!
Eilen illalla vertailin kansipahvia lohkon ja kannen välillä. Nykyinen pahvi sopii kaikin puolin tuohon ylläolevan kuvan alempaan kanteen, joka on nyt siis menossa kiinni, paitsi yhdestä kohdasta: tiivisteessä ei ole reikiä 2. ja 3. pytyn välissä pumpun puolella eli "yläpuolella" oleville kahdelle vesikanavalle. Pitäisi ilmeisesti olla?? Kuinka montaa eri lohko-/kansivariaatiota ja sitä myöten kansitiivistevaihtoehtoa näissä 1.6:sissa on?
Näytän häkäpöntöltä, tuokaa lisää päreitä, koivuja tai näreitä, älkää olko äreitä!
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: JX: vedet ulos kannen välistä!
Käsittääkseni vapari/turbo.Kannet ja lohkot eroavat näiltä osin,ainaskin itse törmännyt näihin muutaman koneen koonneena.Turbolohkossa öljyruiskut sylintereissä.
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Re: JX: vedet ulos kannen välistä!
Mitä näitä nyt silmäilin, niin tämä tiiviste näyttäisi olevan kaikilta osin sopiva: http://www.brickwerks.co.uk/shop?page=s ... ory_id=109
Brickwerksin kataloogin mukaan siis vaparin tiiviste. Onko tuo mun kuvan alempi kansi, joka on siis JX-moottorista purettu, oikeasti vaparin kansi?? Mutta kun oletetun JX-lohkonkin vesireitit osuvat täsmälleen tuohon kuvan alempaan kanteen ja tuohon linkin kansipahviin sopivasti?
Olisi melkoista tuuria, jos mulle olisi nyt päätynyt jälkikäteen turbotettu vapari-alakerta, ja toisaalta toisessa autossa olisi ollut turbokone vaparin kannella?
Ostan siis vaparin tiivisteen ja kasaan koneen, sitten näkee kuinka käy. Ainakin vesikanavat ovat joka kohdasta auki. Muusta en tiedä.
Menee pönttö sekaisin
Brickwerksin kataloogin mukaan siis vaparin tiiviste. Onko tuo mun kuvan alempi kansi, joka on siis JX-moottorista purettu, oikeasti vaparin kansi?? Mutta kun oletetun JX-lohkonkin vesireitit osuvat täsmälleen tuohon kuvan alempaan kanteen ja tuohon linkin kansipahviin sopivasti?
Olisi melkoista tuuria, jos mulle olisi nyt päätynyt jälkikäteen turbotettu vapari-alakerta, ja toisaalta toisessa autossa olisi ollut turbokone vaparin kannella?
Ostan siis vaparin tiivisteen ja kasaan koneen, sitten näkee kuinka käy. Ainakin vesikanavat ovat joka kohdasta auki. Muusta en tiedä.
Menee pönttö sekaisin
Näytän häkäpöntöltä, tuokaa lisää päreitä, koivuja tai näreitä, älkää olko äreitä!
Re: JX: vedet ulos kannen välistä!
Mitä näitä nyt silmäilin, niin tämä tiiviste näyttäisi olevan kaikilta osin sopiva: http://www.brickwerks.co.uk/shop?page=s ... ory_id=109
Brickwerksin kataloogin mukaan siis vaparin tiiviste. Onko tuo mun kuvan alempi kansi, joka on siis JX-moottorista purettu, oikeasti vaparin kansi?? Mutta kun oletetun JX-lohkonkin vesireitit osuvat täsmälleen tuohon kuvan alempaan kanteen ja tuohon linkin kansipahviin sopivasti?
Olisi melkoista tuuria, jos mulle olisi nyt päätynyt jälkikäteen turbotettu vapari-alakerta, ja toisaalta toisessa autossa olisi ollut turbokone vaparin kannella?
Ostan siis vaparin tiivisteen ja kasaan koneen, sitten näkee kuinka käy. Ainakin vesikanavat ovat joka kohdasta auki. Muusta en tiedä.
Menee pönttö sekaisin
Brickwerksin kataloogin mukaan siis vaparin tiiviste. Onko tuo mun kuvan alempi kansi, joka on siis JX-moottorista purettu, oikeasti vaparin kansi?? Mutta kun oletetun JX-lohkonkin vesireitit osuvat täsmälleen tuohon kuvan alempaan kanteen ja tuohon linkin kansipahviin sopivasti?
Olisi melkoista tuuria, jos mulle olisi nyt päätynyt jälkikäteen turbotettu vapari-alakerta, ja toisaalta toisessa autossa olisi ollut turbokone vaparin kannella?
Ostan siis vaparin tiivisteen ja kasaan koneen, sitten näkee kuinka käy. Ainakin vesikanavat ovat joka kohdasta auki. Muusta en tiedä.
Menee pönttö sekaisin
Näytän häkäpöntöltä, tuokaa lisää päreitä, koivuja tai näreitä, älkää olko äreitä!
Re: JX: vedet ulos kannen välistä!
Alempi on JX:n kansi ja ylempää veikkaisin henkilöauton 1.6TD:n kanneksi, niissä on hydrauliset nostimet ja sen takia erilainen.
Minulla oli vastaavanlainen kansi paikallaan ja siitä oli "tulpattu" vain tuo reikä. No sitä sitten ihmettelivät koneistamolakin,kun irti otettiin, että miten se on voinut pelata tuossa transportterin koneessa ??
Minulla oli vastaavanlainen kansi paikallaan ja siitä oli "tulpattu" vain tuo reikä. No sitä sitten ihmettelivät koneistamolakin,kun irti otettiin, että miten se on voinut pelata tuossa transportterin koneessa ??
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Re: JX: vedet ulos kannen välistä!
Juurikin noin miten Selvesa sanoi eli hytikka kansi reiällinen ja JX/tölkki kansi ilman reikää/pahkaa
YV laatikko täynnä yleensä koko ajan
Re: JX: vedet ulos kannen välistä!
Palaan vielä tuohon edelliseen viestiini: mulla nyt oleva JX:n kansipahvi siis sopii muuten hyvin, mutta peittää kakkos- ja kolmospytyn väliset, pumpun puoleiset vesikanavat.
Brickwerksin kuvan 1.7D-koneen kansipahvissa nuokin reiät on, ja muutenkin näyttäisi sopivan kaikin puolin täydellisesti?
Brickwerksin kuvan 1.7D-koneen kansipahvissa nuokin reiät on, ja muutenkin näyttäisi sopivan kaikin puolin täydellisesti?
Näytän häkäpöntöltä, tuokaa lisää päreitä, koivuja tai näreitä, älkää olko äreitä!
Re: JX: vedet ulos kannen välistä!
Onhan se varmasti JX:n tiiviste eli tämännäköinen(Brickwerksin kataloogista), noissa vaan sitten on tuo reikämäärä vielä( 1-3 ) valittava
Minullekin tilasivat tiivisteen paikallisessa AD-liikkeessä ja onneksi tuli tarkastettua, niin oli väärä ja ei kun oikea tilaukseen. En muista mitä siinä oli väärin, mutta ei kuitenkaan ollut JX:n pahvi.
Minullekin tilasivat tiivisteen paikallisessa AD-liikkeessä ja onneksi tuli tarkastettua, niin oli väärä ja ei kun oikea tilaukseen. En muista mitä siinä oli väärin, mutta ei kuitenkaan ollut JX:n pahvi.
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Re: JX: vedet ulos kannen välistä!
Juuri tuonnäköinen tilke! Mutta tota tiivistettä jos vertaat tuohon mun "kansikuvan" alempaan kanteen, joka nyt on täällä vahvistettu JX:n kanneksi, niin eikö vain tuosta tiivisteestä puutu nuo vesikanavan reiät? Tsekkasin vielä että JX:n lohkossa jatuossa kannessa on samalla kohdalla vesikanavat, mutta tuo tiiviste ne mainitusta kohdasta erottaa toisistaan. Vai enkö mä nyt vain tajua jotain? Ei olisi eka kerta...
Näytän häkäpöntöltä, tuokaa lisää päreitä, koivuja tai näreitä, älkää olko äreitä!
Re: JX: vedet ulos kannen välistä!
Täytyypä vielä tutkia noita kansia itseltäkin, miltä näyttävät ja miten noita reikiä on. Luotin vaan siihen että kun sanoit, että JX:stä otettu tuo alempi. Mutta tuo ylempi ainakin on se henkilöauton kansi. Voihan se olla että siihen on laitettu 1.7:n kansi ???
Ja niinhän tuo kyllä näyttää että menee umpeen joku reikä tuolla JX:n tiivisteellä ? Kyllä näissä jo itsekin alkaa mennä sekaisin
ja tässä on, niinikään brickwerksiltä, JX kannenkuva, liekö sitten oikea
ja äkkiseltään olisi samannäköinen
Ja niinhän tuo kyllä näyttää että menee umpeen joku reikä tuolla JX:n tiivisteellä ? Kyllä näissä jo itsekin alkaa mennä sekaisin
ja tässä on, niinikään brickwerksiltä, JX kannenkuva, liekö sitten oikea
ja äkkiseltään olisi samannäköinen
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen